کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۱- 18 March 2008
عزیزی عضوحقوقدان شورای نگهبان:

امیدوارم، نمایندگان مجلس هشتم، برای خدمت به مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند

عضوحقوقدان شورای نگهبان گفت: امیدوارم، نمایندگان مجلس هشتم، ضمن پایبندی به مفاد سوگندنامه‌ای که در اصل 67 قانون اساسی است، در خدمت به ملت، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ابراهیم عزیزی در گفتگویی ضمن ارزیابی اجمالی از روند برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق اصل 6 قانون اساسی، اداره امور کشور، متکی به آرای عمومی و از طریق انتخابات میسر است و حضور در انتخابات و ایجاد یک انتخابات مقتدر، به تقویت نظام اسلامی منجر می‌شود، بنابراین هر چه حضور و همبستگی مردم در صحنه انتخابات بیشتر باشد، به تقویت نظام اسلامی و استقلال همه‌جانبه، کشور، کمک بیشتری می‌شود.
وی درباره جایگاه نظارت در انتخابات، گفت: یکی دیگر از برکات قانون اساسی، نظارت بر انتخابات از سوی شورای نگهبان است. اعمال این نظارت از سوی این جایگاه رفیع موجب اطمینان از سلامت انتخابات و مایه آرامش دلهاست و شورای نگهبان دقت و سلامت انتخابات را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به تلاش اعضای شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیت‌ داوطلبان افزود: اعضای شورای نگهبان، تنها بر اساس ضوابط قانونی در مورد صلاحیت‌ها، اظهار نظر کردند و سوابق و پرونده آنها را مورد به مورد و به دقت رسیدگی کردند و هیچ موردی خارج از قانون در آرا و نظراتشان مؤثر نبود.
عزیزی درباره ضعف‌های قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید این موارد بعد از انتخابات در جلساتی مطرح و بحث و کارشناسی شود.
عضوحقوقدان شورای نگهبان ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در انتخابات 24اسفند گفت: شهید بهشتی می‌گفتند: مردم ایران، مسلمان هستند و اسلام را می‌خواهند. مردم به اسلام عشق دارند و در نظام اسلامی، می‌خواهند اسلام پیاده بشود؛ شما دیدید که در این انتخابات، مقام معظم رهبری، چگونه راه را روشن کردند و برکات حضور مردم را تبیین فرمودند و مردم نیز به عشق ولایت، حضور باشکوهی در انتخابات داشتند.
وی تصریح کرد: با وجود شیطنت‌ها و شرارت‌های استکبار جهانی مردم ولایت مدار با حضور گسترده در انتخابات، در این راه از هم سبقت ‌گرفتند و همین حضور، تجلی اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان نتایج حضور گسترده در انتخابات را خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: نخستین نتیجه حضور گسترده مردم، پیروزی ملت ایران و شکست دشمنان مستکبر بود.
عزیزی در پایان ضمن تقدیر از کارکنان شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات سالم گفت: یقین بدانید اجرای انتخابات سالم، موجب تقویت نظام اسلامی است و اجر آن نیز بسیار زیاد است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات