کد خبر: ۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱- 11 January 2022
دکتر طحان نظیف در اختتامیه رویداد حل مسائل حکمرانی:

تحقق حکمرانی شایسته در پرتو نقش آفرینی نخبگان و پژوهشگران است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تحقق حکمرانی شایسته اسلامی حتما در پرتو نقش آفرینی نخبگان و پژوهشگران است و قطعا این حکمرانی شایسته، از مسیر توجه به پژوهش‌های علمی و عملی به نتیجه می‌رسد.

تحقق حکمرانی شایسته در پرتو نقش آفرینی نخبگان و پژوهشگران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز سه شنبه (۲۱ دی ۱۴۰۰) طی سخنانی در اختتامیه رویداد نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی، با تاکید بر لزوم تکیه بر پژوهش و فعالیت‌های علمی، گفت: پژوهش و تحقیق پایان ندارد و خدا را شاکریم که مجلس و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و اندیشکده‌ها روی موضوعات پژوهشی تمرکز کرده‌اند و در تلاشند که در زمینه حکمرانی و دستیابی به شیوه‌های نوین حکمرانی ورود داشته باشند.

وی افزود: برگزاری چنین رویدادهای علمی و نخبگانی نشان می دهد که حلقه های واسطی که برای به نتیجه رسیدن پژوهش های علمی نیاز است را پیدا کرده ایم؛ این مسئله بسیار مهم است که از نظریات نخبگان و پژوهشگران کشورمان به خصوص نسل جوان در زمینه‌هایی مانند حکمرانی بهره برده و پژوهش‌های آنها را مورد توجه قرار دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تحقق حکمرانی شایسته اسلامی حتما در پرتو نقش آفرینی نخبگان و پژوهشگران است و قطعا این حکمرانی شایسته، از مسیر توجه به پژوهش‌های علمی و عملی به نتیجه می‌رسد.

دکتر طحان نظیف همچنین اضافه کرد: حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی ایران تفاوت‌هایی با سایر حکمرانی‌ها در دنیا دارد که اصلی‌ترین تفاوت میان حکمرانی در نظام اسلامی و سایر حکمرانی‌ها را می‌توان در این موضوع تحلیل کرد که در نظام اسلامی، حکمرانی باید مبتنی بر شریعت باشد.

تحقق حکمرانی شایسته در پرتو نقش آفرینی نخبگان و پژوهشگران است

وی خاطر نشان کرد: مردم در نظام اسلامی دغدغه شریعت را دارند و از مسئولان هم همین توقع را دارند که اسلام در تمام بخش‌های حکمرانی جاری باشد و اصولا بر همین مبنا، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بنیان نهاده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظام اسلامی به دنبال حل مسائل و مشکلات بر مبنای شریعت و دین است، ادامه داد: نظام اسلامی باید همواره در حال حرکت و رشد بوده و حرکتی رو به جلو داشته باشد که این‌ این چنين است.

دکتر طحان نظیف همچنین گفت: یکی دیگر از مباحث درباره حکمرانی شایسته، بحث قانون گذاری است که همین قانون گذاری هم نیاز به اندیشه و پژوهش دارد و طبعا چون شورای نگهبان و برخی دیگر از دستگاه‌ها در انتهای فرایند قانون گذری قرار دارند، باید نهادهای واسط در این زمینه فعال‌تر شده و به فرایند قانون گذاری کمک کنند تا مشکلات مردم به صورت دقیق‌تر حل شود.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: پژوهشکده شورای نگهبان در زمینه‌های پژوهشی بسیار فعال است و در واقع ظرفیت پژوهشی نخبگان جوانی که در این پژوهشکده فعال هستند، بسیار به شورای نگهبان کمک کرده و امیدوارم که دستگاه‌های دیگر نیز از ظرفیت‌های پژوهشی خود در جهت تحقق حکمرانی خوب، بیشتر استفاده کنند.

در پایان این مراسم، با حضور دکتر طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان و حجت الاسلام قاسمیان رئیس کتابخانه مجلس، از تیم های برگزیده رویداد نخبگانی حل مسائل حکمرانی، با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود