کد خبر: ۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱- 03 January 2022
آیت الله حسینی خراسانی در سمنان:

حاج قاسم سلیمانی جان خود را برای پیروزی و سربلندی امت اسلام فدا کرد

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای پیروزی و سربلندی امت اسلام تلاش کرد و در این مسیر هم جان خود را فدا کرد.

حاج قاسم سلیمانی جان خود را برای پیروزی و سربلندی امت اسلام فدا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان همزمان با ایام عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با سفر به سمنان، در نماز جمعه این شهر حضور یافت و به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های این نماز جمعه این شهر، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی با تاکید بر پاسداری از فرهنگ فاطمی، بیان کرد: تا دنیا دنیاست عزادار فاطمه(س) هستیم چون در پی شهادت ایشان بود که عدالت را از جامعه به حاشیه بردند؛ پس از شهادت صدیقه طاهره(س) عدالت از جامعه کنار رفت و منکر، کم کاری، خیانت، اختلاس و فحشا، زیاد شد؛ باید بکوشیم کشور، ادارات، نهادها و مراکز کشور، جامعه و جوانان‌مان، به نور ولایت، فرهنگ، ادب و اخلاق فاطمه مزین شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: این ایام سالگرد یکی از چهره های درخشان امت اسلامی در عرصه جهانی، سردار افتخارآفرین انقلاب و مایه افتخار امت در سراسر جهان، سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم بود که حقیقتا این شهید بزرگ، برای پیروزی و سربلندی امت اسلام تلاش کرد و در این مسیر هم جان خود را فدا کرد.

آیت الله حسینی خراسانی در ادامه با حضور در هشتمین جلسه شورای اداری استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: رفع نیاز مردم در تمامی حوزه‌ها با وجود این مسئولان در استان سمنان و تلاش آنها، قابل‌دسترس است؛ مدت زمان تصدی پست‌ها، مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها بسیار کوتاه است و ماندگار نیست و شتابان گذر خواهد کرد و باید این فرصت‌ها را قدر بدانیم.

وی در ادامه این سفر با حضور درجمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان تصریح کرد: در همه حوادث و رخدادها، سپاه آماده انجام وظیفه است؛ چرا که سپاه همانطور که از نامش پیداست پاسدار انقلاب اسلامی است و فقط وظیفه نظامی‌گری بر عهده ندارد و اگر خطری از ناحیه بیرونی انقلاب را تهدید کند برای دفاع از انقلاب و مقابله با خطر بیرونی و هر کجا این انقلاب که برخاسته از مکتب فاطمه(س) است، سپاه پای‌کار آمده و در میدان عمل حضور دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حضور سپاه در همه میدان‌ها از جمله سیل، زلزله، مقابله با کرونا و دیگر عرصه‌ها ادامه داد: سپاه در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با توطئه استکبار جهانی افتخار آفرید و در اهمیت بیان جایگاه سپاه همین بس که امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «اگر سپاه نبود، کشور نبود.»

آیت الله حسینی خراسانی در ادامه این سفر با حضور در همایش پرچم داران بصیرت در شاهرود که به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در محل حسینیه اعظم مدرسه قلعه برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده اند که ایران، امروز قدرت اول منطقه است، این را بعد از سیلی گیج کننده‌ای که قدرت نظامی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق زد، کاملاً متوجه شدند. این همان «ما می‌توانیم» است.

وی در پایان این سفر با حضور در جمع امیران ارتش لشگر 58 ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شایسته آنها گفت: نقش قوای مسلح در صیانت از امنیت ملت و تمامیت ارضی بسیار نقش مهم و حساسی است که به لطف فرماندهی کل قوا که یک فقیه، مدبر، مدیر، شجاع و دلسوز است در حال انجام است و تبعیت از فرمانده کل قوا یک حکم الهی و دستور شرعی می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد