کد خبر: ۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱- 12 December 2021
در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان

آیت‌الله حسینی خراسانی: آیت‌الله یزدی "غیرت انقلابی" داشت/ زهد ایشان زبان‌زد بود

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: یکی از وجوه تمایز بارز آیت‌الله یزدی رضوان الله تعالی علیه که شاید حقیقتا این وجه مختص ایشان باشد، همان غیرت انقلابی ایشان است.

آیت‌الله حسینی خراسانی: آیت‌الله یزدی

آیت‌الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان در خصوص ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله محمد یزدی و وجوه مختلف ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: یکی از وجوه تمایز بارز آیت‌الله یزدی رضوان الله تعالی علیه که شاید حقیقتا این وجه مختص ایشان باشد، همان غیرت انقلابی ایشان است. او در ارتباط با انقلاب، اندیشه‌های امام و بحث ولی فقیه از یک غیرت خاص و ویژه‌ای برخوردار بود.

وی افزود: ایشان در حوزه دفاع از انقلاب، نظام و رهبری در هیچ شرایطی اهل تقیّه و ملاحظه نبود، به همین جهت به آیت الله یزدی صفت "غیرت انقلابی" را نسبت می دهیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت‌الله یزدی به خاطر همین روحیه انقلابی، از جمله روحانیون پیشکسوت در امر انقلاب بود که انقلابی فکر می‌کرد، انقلابی اظهار نظر می‌کرد و انقلابی موضع می‌گرفت، تصریح کرد: ایشان با آن موقعیتی که داشت، هیچ وقت به دنبال منافع شخصی خود نبود و به عبارتی به دنبال دنیا و دنیا طلبی نبود.

آیت‌الله حسینی خراسانی در تشریح روحیه ساده‌زیستی آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: ایشان همانند سایر علمای بزرگ، روحیه‌ای بسیار ساده زیستی داشت و زاهدانه می‌زیست.

وی ادامه داد: آیت الله یزدی با این روحیه انقلابی و با روحیه زهدگرایانه این خصیصه و خصلت را هم داشت که با ارزش‌های دینی مخصوصا درباره اهل بیت علیهم السلام از یک تعصب ویژه‌ای برخوردار بود و نسبت به وجود مقدس امیرمومنان حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) دارای تعصب بود و اگر کسی با این مقدسات مشکل داشت، او را تحمل نمی‌کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با توجه به حضور چندین ساله خود در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همنشینی با آیت‌الله یزدی گفت: با توجه به این که ایشان از پیشکسوتان امر انقلاب بود، ما خدمت ایشان می‌رسیدیم و مشورت‌هایی را دریافت می‌کردیم؛ حقاً ایشان یک روحانی خدوم، ارزشمند و انقلابی بود.

آیت‌الله حسینی خراسانی با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله یزدی تصریح کرد: در سفری که به بندر لنگه، یکی از بنادر جنوب کشور داشتیم، مهمان یک خانواده‌ای شدیم که گفتند در دوران تبعید، آیت الله یزدی اینجا حضور داشت و ما با ایشان آشنا بودیم؛ آنها می‌گفتند ایشان بسیار متدین، زاهد و انقلابی بود. در برگشت از سفر هم که خدمت ایشان رسیدیم و این مطلب را نقل کردیم که آقایان از شما خیلی تعریف می‌کردند، ایشان در جواب تبسمی کرد و گفت که مردم لطف دارند.

آیت‌الله حسینی خراسانی: آیت‌الله یزدی

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات