کد خبر: ۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۵- 01 March 2008
دکترکدخدایی:

تنها27درصد داوطلبان تائیدصلاحیت نشده‌اند

سختگوی شورای نگهبان، در گزارشی آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان را برای خبرنگاران رسانه‌‌های جمعی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان دکترکدخدایی، گفت: مرحله نهائی بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض داوطلبان در شورای نگهبان 13 اسفندماه به پایان می رسد.
وی افزود: از مجموع 7 هزارو 597 نفر که برای حضور در انتخابات داوطلب شده بودند، تنها صلاحیت 2هزار و 59 نفر یعنی 27درصد داوطلبان تائید نشده است.
وی ضمن تاکید بر این نکته که این آمارها در حال تغییر است افزود: مجموع داوطلبانی که صلاحیت آنها تائید شد، یا انصراف داده اند و یا شکایت نکرده‌اند 5 هزارو 538 نفر معادل 73 درصد داوطلبان هستند.
دکتر کدخدایی، یادآور شد: 106نفر از داوطلبان نیز درخواست تغییر حوزه انتخابیه داشته‌اند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تلاش اعضای شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیت‌ داوطلبان گفت: اعضای شورای‌نگهبان در نوبت‌های مختلف کاری با داوطلبانی که تقاضای ملاقات داشته‌اند، دیدار و گفتگو کرده‌اند تا پرونده‌هایی که مورد اعتراض واقع شده با دقت مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: پرونده‌های داوطلبان چندین مرتبه، مورد بازبینی و بررسی مجدد واقع گردید تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام شورای نگهبان و تعداد بسیار داوطلبان تائیدصلاحیت شده، شاهد انتخاباتی پرشور در 24 اسفند باشیم.
دکترکدخدایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره میزان اثرگذاری رایزنی‌ها بر تصمیمات شورای‌نگهبان، گفت: چنانکه قبلا هم اعلام شد، رایزنی‌هایی که در جهت اجرای قانون بوده مورد استقبال شورای نگهبان واقع شده است، اما رایزنی‌هایی که در جهت دور باشد، بر تصمیمات شورای‌نگهبان تاثیری ندارد.
وی افزود: البته شورای‌نگهبان، این بار با دقت بیشتری اسناد و مدارک را بررسی کرد و تا جایی که قانون اجازه می‌داد با نگاه مثبت و همراه با اغماض، صلاحیت‌داوطلبان را مورد بررسی قرار داد و به مسائل جزئی، کمتر اعتنا شد.
سخنگوی شورای‌نگهبان درباره احتمال تغییر وضعیت داوطلبان در بررسی های مختلف، گفت: شورای‌نگهبان آخرین وضعیت پرونده‌ها را با ملاحظه اسناد جدید بررسی می‌کند و مدارک جدید می‌تواند منجر به تغییر نظر شورای‌نگهبان، درباره یک داوطلب گردد.
دکترکدخدایی در پاسخ به پرسشی درباره نظر شورای نگهبان، نسبت به انتشار شیوه‌نامه تبلیغات، گفت: این اقدام جزو حیطه مسؤولیت‌های اجرایی وزارت‌کشور در خصوص انتخابات است.
یکی از خبرنگاران درباره آمار تطبیقی میزان تائید صلاحیت‌ها نسبت به ادوار پیشین انتخابات سؤال کرد که دکتر کدخدایی گفت: آمار تطبیقی پس از نهائی شدن بررسی صلاحیت‌ها ارائه خواهد شد.
سخنگوی شورای‌نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص نظارت بر انتخابات، اطمینان داد: شورای‌نگهبان، بر تمامی مراحل برگزاری انتخابات نظارت می‌کند و پس از برگزاری انتخابات، صحت انتخابات در حوزه‌های مختلف باید به تائید شورای نگهبان برسد و اگر هم انتخابات به دور دوم یا میاندوره‌ای کشیده شود در آن مراحل نیز شورای نگهبان بر امر انتخابات نظارت خواهدکرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات