کد خبر: ۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶- 06 November 2021
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

همه جریان ها حریم مرجعیت را حفظ کنند/ تجلیل از اقدام مقتدرانه سپاه

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ و صیانت حریم مرجعیت تاکید کرد و گفت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همواره مدافع آرمان های نظام اسلامی ایران بوده است.

همه جریان ها حریم مرجعیت را حفظ کنند/ تجلیل از اقدام مقتدرانه سپاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: پرونده جنایت های آمریکا در ایران بسیار سیاه و سنگین است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: امام خمینی(ره) درباره قانون کاپیتولاسیون موضع گیری کرد، اما به دستور مستقیم آمریکا تبعید شد و همچنین در سال1357 دانشجویان در حمایت از امام در دانشگاه تهران تجمع کردند که به دستور مستقیم آمریکا به گلوله بسته شدند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه آمریکا که اکنون علیه ایران تبدیل شده بود، به دست دانشجویان مسلمان تسخیر شد و این حرکت مورد تأیید امام خمینی(ره) قرار گرفت، افزود: آمریکا از رژیم شاهنشاهی که ایران را به زندان بزرگ تبدیل کرده بود، همواره حمایت می کرد و همچنین از مرداد ۱۳۳۲ تا کنون در مجامع عمومی دنیا علیه ایران موضع گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنگ تحمیلی نیز با تایید و حمایت آمریکا آغاز شد، گفت: تمام رییس جمهورهای آمریکا حمایت و تقویت از رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار دادند و نیز به ایجاد تقویت گروه‌های تکفیری و داعشی در منطقه پرداختند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: آمریکا تحریم های بسیاری علیه ملت بزرگ ایران ایجاد کرده و همچنین قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و اکنون نیز دست به دزدی نفتکش ایرانی زدند.

وی با بیان اینکه همه این دلایل پرونده ها و جنایت آمریکا است، گفت: نفرت از آمریکا بغض برای خداوند است و شعار «مرگ بر آمریکا» شعار مقدس ملت ایران همواره خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ایران مذاکرات فرسایشی را نخواهد پذیرفت، افزود: آمریکا برای مذاکره با ایران اصرار دارد اما مسؤولان نظام ما خواستار لغو تمام تحریم های هسته ای و حقوق بشری هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی ایران همیشه به حسن همسایگی تاکید داشته، گفت: سران کشورهای همسایه بدانند که کشور ایران قدرت برتر نظامی در منطقه را داراست و باید همسایگان خوبی برای ما باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: برخی از کشورهای منطقه به عادی‌سازی روابط و پیمان با رژیم جنایتکار صهیونیستی پرداختند و بدانند که به سمت نابودی و افول حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان گفت: در ۲ هفته پیاپی نماز جمعه مورد حملات تروریستی قرار گرفت و همچنین در بیمارستان اصلی در این کشور انفجار انجام شد، هرچند این عملیات ها را گروهک داعش برعهده گرفته اما داعش دست پرورده آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: زمانی که آمریکایی ها در افغانستان حضور داشتند بسیاری از مجالس و عروسی آن‌ها بمباران می‌شد و مردم در ناامنی کامل به سر می بردند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: آمریکا قصد دارد از ایجاد حکومت فراگیر افغانستان با مشارکت تمام اقوام در افغانستان جلوگیری کند.

وی بر ضرورت حفظ و صیانت حریم مرجعیت تاکید کرد و گفت: عراق ار چنگ انگلیس توسط مرجعیت نجات یافت و ایران نیز از رژیم شاهنشاهی توسط مرجعیت بزرگ امام خمینی رهایی یافت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همواره مدافع آرمان های نظام اسلامی ایران بوده، بیان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی در تدوین قانون اساسی نقش داشته و همچنین وی دبیر شورای نگهبان بوده و خاندان ایشان سابقه مبارزاتی با رژیم ستمشاهی دارند، از این رو باید همواره حرمت این مرجع بزرگوار از سوی تمام افراد و گروه ها حفظ و صیانت شود.

آیت الله خاتمی با تقدیر از حماسه آفرینی نیروی دریایی سپاه در دزدی نفتکش ایرانی توسط آمریکایی‌ها، گفت: صدای شکسته شدن استخوان های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و در آینده نزدیک شاهد افول و سقوط همیشگی این دو رژیم خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر و تشکر از حضور میدانی سران قوا میان مردم، افزود: هر هفته رئیس جمهور به مناطق دور و نزدیک سفر می کند و رییس قوه قضاییه نیز حضور میدانی برای رسیدگی به پرونده های قضایی دارد و همچنین قانون حمایت از خانواده در مجلس تصویب و مورد تاکید شورای نگهبان قرار گرفت.

نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: مردم از گرانی لحظه ای کالاها در رنج و سختی به سر می برند، از این رو باید با سرعت راهکارهای اقتصادی مناسب ارائه داده و گرانی کالاها را کنترل کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به تبیین سبک زندگی قرآنی پرداخت و گفت: خداوند در آیه ۲ سوره مائده می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید تعاون در بر و تقوا داشته باشید و از همکاری در گناه بپرهیزید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه این آیه جوامع اسلامی را به همکاری بایسته باهم دعوت می کند افزود: تلاش برای گسترش فرهنگ دینی و معنویت در جامعه، کمک به معیشت یکدیگر، همکاری و کمک مسؤولان در ایجاد امنیت از مصادیق بر می باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مردم ایران در دهه 60 اعضای مجاهدین و منافقین را به نیروهای امنیتی کشور معرفی می کردند و شر این گروهک از کشور برطرف شد، از این رو انتظار داریم که همچنان مردم این همکاری را ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات