کد خبر: ۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷- 04 November 2021

عضو حقوقدان شورای نگهبان: استکبارستیزی عنصر ماهیتی انقلاب اسلامی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خصومت جبهه استکبار با انقلاب اسلامی به خاطر ماهیت این نظام است و مساله هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای است تا آنها از صدور این انقلاب و همچنین پیشرفت فرزندان آن جلوگیری کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان: استکبارستیزی عنصر ماهیتی انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو و سخنگوی شورای نگهبان امروز پنجشنبه در آیین تجمع روز ۱۳ آبان در ارومیه اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی، جان خود را نثار کردند تا این انقلاب پا برجا بماند و ما امروز وام‌دار این ایثار و از جان گذشتگی آنان هستیم.

وی افزود: روز ۱۳ آبان، یوم الله است زیرا حوادثی که در آن روی داد، در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش اساسی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: استکبار یک پدیده جدید نیست که به یک کشور یا چند کشور اختصاص داشته باشد بلکه یک واقعیت تاریخی است که ماهیت جبهه باطل را شکل داده و آن را علیه جبهه حق قرار داده است و همیشه این جنگ و جدال ادامه داشته و خواهد داشت.

وی افزود: استکبار از حضرت آدم تا خاتم و حتی زمان ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین بوده و تاکنون نیز این جنگ ادامه داشته و مستکبران سرنوشتی جز شکست ندارند زیرا حق و حقیقت همیشه در برابر استکبار پیروز است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: خط اسلام یعنی خط ضد ابلیس و استکبار و این مهم نشان می‌دهد نبرد استکبار و حق یک جدال تاریخی است و این مهم در عصر حاضر نیز ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در دوران معاصر نیز نظام جمهوری اسلامی نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کرد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، منافع استکبار به خطر افتاد که این امر موجب دشمنی‌های بی‌امان آنان با ایران اسلامی شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان: استکبارستیزی عنصر ماهیتی انقلاب اسلامی است

وی گفت: استکبار جهانی در جبهه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و نظامی علیه انقلاب اسلامی در حال جنگ است ولی خوشبختانه تاکنون شاهد شکست استکبار در این جبهه‌ها بوده‌ایم.

دکتر طحان نظیف افزود: به دنبال شکست‌های متعدد دشمن در جبهه‌های مختلف از انقلاب، این بزدلان به ترور روی آورند و شهید حاج قاسم سلیمانی که تربیت یافته مکتب عدالت خواهی بود، را ترور کردند ولی باید بدانند که این مکتب گسترش جهانی یافته و اکنون آزادی خواهان با چهره‌ای استوارتر از گذشته بر علیه استکبار و بی عدالتی به پا خواسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی همواره از آن طرف حق است، اظهار داشت: در نبرد اراده‌ها، اگر اراده ما قوی باشد به فضل الهی پیروزیم و اگر اراده داشته باشیم در مقابل استکبار بایستیم، خدا هم هدایت و نصرت خود را به ما ارزانی خواهد داشت.

همچنین ایشان در پایان گفت: دنیا بداند ما هیچگاه از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد و عقب نشینی نخواهیم کرد زیرا آرمان انقلاب، مردم‌سالاری است و احقاق حقوق مردم در صدر برنامه‌های انقلاب اسلامی قرار داشته و دارد.

گفتنی است در این تجمع که همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ارومیه برگزار شد، مردم این شهر با شعارهای مختلف، انزجار خود را از استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ایادی آن در منطقه ابراز کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است