کد خبر: ۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶- 16 October 2021
امام جمعه قم عنوان کرد؛

دولت آذربایجان جلوی دخالت های اسرائیل را بگیرد/ با اقتدار از مرزها دفاع می‌کنیم

آیت الله اعرافی با بیان اینکه داعش از سوی آمریکا برای تضعیف قدرت جهان اسلام ایجاد شد، گفت: باید حکومت فراگیر با مشارک تمام احزاب افغانستانی شکل گیرد.

دولت آذربایجان جلوی دخالت های اسرائیل را بگیرد/ با اقتدار از مرزها دفاع می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه قم، ضمن محکومیت حادثه تروریستی در استان قندوز افغانستان گفت: نماز گزاران شیعه افغان در روز جمعه با حادثه تروریستی توسط داعشیان به شهادت رسیدند، اما بسیاری از مسؤولان افغانستان به سادگی از این مسئله گذشتند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی ابراز همدردی دارد، بیان کرد: مسلمانان و جوامع اسلامی نباید از کنار این حادثه به سادگی عبور کنند و آنهایی که قدرت کنونی افغانستان را بر عهده دارند، باید امنیت و صیانت از جان مردم این کشور را بر عهده بگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جریان داعش از سوی آمریکا و استکبار جهانی ایجاد شده که قدرت عالم اسلام را در جهان متزلزل کند، گفت: باید حکومت فراگیر با مشارک تمام گروه ها و احزاب افغانستانی شکل گیرد و نباید تنها یک گروه خاص حکومت این کشور را بر عهده بگیرد که این امر غیر قابل قبول است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آذربایجان اظهار کرد: نظام اسلامی ایران در قضیه اختلاف آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ، کنار دولت و حکومت آذربایجان قرار گرفته و از حق حاکمیت کشور این منطقه دفاع کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ایران و آذربایجان اشتراکات دینی و فرهنگی بسیاری باهم دارند، گفت: نظام اسلامی ایران از حضور رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان نگران است و نباید دولت این کشور بگذارند که سران اسرائیلی برای آنها تصمیم گیری کنند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: باید حکومت آذربایجان برای حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ایران احترام قائل شود و بداند که نظام اسلامی با اقتدار از مرزهای خود دفاع خواهد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان گفت: ما از مذاکرات نظام اسلامی ایران با کشورهای اسلامی دفاع خواهیم کرد، اما مسأله جنگ یمن مساله مهمی در مقاومت اسلامی است که باید محور این مذاکرات قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بسیاری از شیعیان زندانی حکومت عربستان هستند و همچنین از مناطق شیعه نیشن عربستان در رنج و سختی زندگی می کنند که باید در مورد مذاکرت میان دو کشور به این مسائل پرداخته شود و همچنین مسائل حج و زیارت و پرداخت دیه به بازماندگان حادثه منا در دستور این مذاکرات قرار گیرد.

امام جمعه قم اظهار کرد: کشورهای اسلامی همچون عربستان و بحرین نباید همراهی با خواسته‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند و سران این کشورها بدانند که این گونه همکاری ها به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه های فرهنگی شهر قم ابراز داشت: شهر مقدس قم پایگاه جهان اسلام و نشر معارف دینی است، از این رو باید سبک زندگی اسلام از قم به سراسر مناطق کشور و جهان منتشر شود و این شهر پایگاه حجاب و عفاف قرار گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید تمام مردم و بازاریان قم به تذکر و امر به معروف بپردازند، گفت: باید مسؤولان محیط های اداری سالم در شهر قم ایجاد کنند و همچنین در جایی که فساد شبکه ای روی می دهد، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به سیره علمی، سیاسی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) پرداخت و گفت: امام حسن عسکری در مقاطع مختلف بنی عباس با سختی‌ها و مشکلات بسیاری مواجه بود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری وظیفه رسیدگی به امور شیعیان، ایجاد زمینه ها برای غیبت، دفاع از عقاید شیعه و جلوگیری از نفوذ و رسوخ انحرافات در مذهب شیعه را بر عهده داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه میراث گرانبهای علمی در فقه و کلام از امام حسن عسکری به یادگار مانده است، افزود: بیش از 1300 حدیث علمی و بیش از ۱۰۰ نام از ایشان باقی مانده که ایشان نامه‌ای به مردم قم نگارش کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود