کد خبر: ۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴- 13 October 2021
در دیدار رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با آیت الله اعرافی مطرح شد:

مرکز اسناد حوزه در کار خود موفق بوده است/ تدوین دانش نامه ۱۰ جلدی امام خمینی(ره)

آیت الله اعرافی گفت: لازم است تا در سریعترین زمان ممکن، برنامه جامع یک سال آینده دبیرخانه گرامیداشت یکصدمین سالگشت احیای حوزه تنظیم گردد، تا بتوان بر اساس آن رویکردها و اقدامات را تنظیم نمود.

مرکز اسناد حوزه در کار خود موفق بوده است/ تدوین دانش نامه ۱۰ جلدی امام خمینی(ره)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های علمیه در سالیان اخیر، به فعالیت های دبیرخانه گرامیداشت یکصدمین سالگشت احیای حوزه و دستاوردهای آن و نیز کنگره بین المللی تجلیل از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره)، یادآور شد: به عنوان حوزه های علمیه، به سهم خود قدردان همت و تلاش دوستان در این حرکت مهم هستیم.

آیت الله اعرافی بر نقش آفرینی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان نهاد مشاور در بحث های تاریخی و اسنادی شخصیت مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری تاکید نمود و همکاری بیشتر آن مرکز با دبیرخانه گرامیداشت یکصدمین سالگشت احیای حوزه خواستار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مجموعه برنامه های گرامیداشت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: امیدواریم این همکاری ها تاثیرات بسزایی بر تقویت تولید محتواهای فرهنگی و ایجاد شور خلق آثار ارزشمند هنری داشته باشد.

طراحی سایت تخصصی به منظور ارائه محصولات و نیز چگونگی تقویت بعد تولیدات علمی، فرهنگی و هنری از دیگر مباحثی بود که آیت الله اعرافی بدان تاکید نمود و خاطرنشان کرد: نیاز است تا در سریعترین زمان ممکن، برنامه جامع یک سال آینده دبیرخانه گرامیداشت یکصدمین سالگشت احیای حوزه تنظیم گردد، تا بتوان بر اساس آن رویکردها و اقدامات را تنظیم نمود.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه به تدوین مجلات، نشریات، مقالات و پایان نامه‌های تخصصی ناظر به موضوع همایش تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز در ادامه این دیدار از فعالیت های مرکز اسناد حوزه ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: این مجموعه از سبک مدیریت خاص و موفقی بهره برده است و برای اتقان فعالیت ها از تمام ظرفیت‌های علمای بلاد و بیوت مراجع نیز استفاده شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تدوین دانش نامه ۱۰ جلدی امام خمینی(ره)، گزارش مختصری از فعالیت های مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار عظیم و پیش درآمدی بر مستندات انقلاب اسلامی و اتفاقات پیرامونی آن است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان این که برای بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه های علمیه، کارهای خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سفارش مقالات، تدوین و نهایی سازی کتاب ها، تولیدات فاخر فرهنگ، هنری، سینمایی و... از جمله اقدامات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این راستا به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و منابع شهر مقدس قم؛ می توان تولیدات رسانه‌ای ارزشمندی را در حوزه‌های سینمایی، فیلم سازی، مستند سازی و فیلم کوتاه خلق نمود، بررسی تاریخ تحولات حوزه، ابنیه و مدارس حوزه های علمیه از آغاز تاکنون از جمله موضوعاتی است که می توان بدان توجه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌های تخصصی در عین تقویت وجهه تاریخی مصاحبه‌های تخصصی، باید جزئیات تاریخی محفوظات مراجع معظم تقلید و علمای بلاد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود