کد خبر: ۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۳- 23 February 2008

سخنگوی شورای نگهبان روند بررسی لایحه بودجه 1387را تشریح کرد

سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگاران روند بررسی لایحه بودجه1387 را تشریح کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان وی گفت: «با وجود اینکه شورای نگهبان طی هفته گذشته بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز در دستور کار داشت، تلاش کرد به موقع لایحه بودجه سال 1387کل کشور را هم مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود: لایحه بودجه که در جلسه مورخ 28 بهمن ماه 1386 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، در جلسه مورخ 30بهمن1386 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این شورا با اشاره به ارزیابی لایحه بودجه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «نظر به اینکه مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام پیرو ابلاغیه مورخ 15/6/1384 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر حسب نظارت تفویض شده از طرف معظم له، طی نامه شماره 0101/53764 مورخ 29/11/86 اعلام داشته، به لایحه مذکور رسیدگی کرده و مواردی را خلاف اصول سیاستهای کلی نظام تشخیص داده که قهراً مغایر بند 1 اصل 110 قانون اساسی است، علیهذا نظریه مذکور جهت اقدام لازم به پیوست ارسال می گردد.»
وی نظر نهایی ارسالی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه بودجه را بدین شرح اعلام کرد: «بندهای(27) و (31) از این جهت که ردیف و اعتبار آنها تعیین نشده است، مغایر اصل 53 قانون اساسی شناخته شد.»
وی افزود: شورای نگهبان همچنین طی تذکراتی اعلام کرد:
1- در بند (6) کلمه «فاینانس» لفظ غیر فارسی است ، لذا مغایر اصل 15 قانون اساسی می باشد که باید معادل فارسی آن قید گردد.
2- در جزء (الف) بند (24) کلمه «لایحه» باید به کلمه «قانون» اصلاح گردد.
3- عنوان «سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» باید در تمام لایحه به «معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی» یا «ریاست جمهوری» اصلاح گردد.
دکتر کدخدایی با اشاره به اصلاحات به عمل آمده در جلسه یکم اسفند ماه مجلس شورای اسلامی نسبت به لایحه بودجه اعلام کرد که شورای نگهبان در همان روز نظر خود را به مجلس اعلام نمود و این لایحه را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با اشاره به ارزیابی اعضای شورای نگهبان در خصوص «طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(57) و اصلاح ماده 19قانون انتخابات» در مجلس شورای اسلامی، این طرح را نیز مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه‌ مجلس، یک تبصره به ماده 57 قانون انتخابات مجلس الحاق شد که بر اساس آن نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع بوده و چاپ عکس نیز صرفا محدود به زندگی‌نامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در اندازه‌ 10* 15 است. همچنین نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران، مجاز است.
دکتر کدخدایی گفت: بر اساس اصلاحیه ماده 19، آرای ناخوانا، آرای سفید ریخته شده به صندوق و آرایی که کلا حاوی اسامی غیر از نامزدهای تایید شده باشند با تائید هیات نظارت حوزه انتخابیه مربوطه، برگه‌های رای باطل و جزو آرای ماخوذه محسوب می‌شوند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد