کد خبر: ۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵- 04 October 2021

دکتر طحان نظیف: اربعین "جهاد تبیینی موفق" است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: امروز ابعاد اربعین فراتر از ابعاد معنوی آن است. امروز اربعین جریان ساز شده است. اربعین آیینی است که انسجام اجتماعی را هم در بر دارد.

اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با رادیو اربعین درباره جاذبه حرم حضرت سیدالشهدا علیه السلام و اربعین گفت: حال و هوای جامانده‌‌های اربعین، حال و هوای خاصی است شنیدید که می‌گویند کسی که کربلا نرفته است یک مشکل دارد و آنکه به این سرزمین می‌‌رود، بالاخره مبتلا می‌شود و زود به زود دلتنگ می‌شود، یک حال و هوای دلتنگی است، حال و هوای یک نفر که از دور امیدوار رحمت حضرت اباعبدالله علیه السلام است این پیاده روی قدم زدن در یک مسیری است که در انتهای آن مسیر، آقا ابا عبدالله علیه السلام است، محبوب همه دلها و آرزوی همه مشتاقان و این یک سفر معمولی نیست سفر با زیارت یک مقداری متفاوت است مسافر هدفش سفر است ولی زائر هدفش زیارت. هدفش رسیدن به محبوب است هدفش ملاقات است که طبیعتاً در پاسخ به یک دعوت است دعوتی که او لبیک گفته و پا به این مسیر گذاشته است.

سخنگوی شورای نگهبان در توصیف چرایی نشاط هم‌صحبتی با سیدالشهدا علیه السلام در کنار اشک در محضر ایشان گفتند: سخن از محبوب است، سخن از یک شخص دوست داشتنی، انسان وقتی از او می‌گوید، خودش را در همان اتمسفر می‌بیند و این جذاب، لذت بخش و دلپذیر است، ممکن است این یک بحث معنوی تلقی شود ولی ابعاد موضوع اربعین خیلی بیشتر از این‌هاست و باید به ابعاد آن پرداخته شود.

وی افزود: بالاخره اربعین به نتیجه رساندن یک جهاد تبیینی موفق است، حضرت زینب سلام الله علیها با مشقت فراوانی این جهاد را به نتیجه رساندند و کسی که در این مسیر قدم می‌زند، غیر از آن بهره‌های معنوی که حتی وقتی یادش هم می‌کند در فکرش چیز شیرینی تداعی می‌شود، می‌داند که طی کنندگان این مسیر یک روز در مقیاس حضرت اباعبدالله علیه السلام بوده‌اند و امروز هم وقتی کسی در این مسیر قدم می‌زند حس می‌کند، به سهم خود در اتفاقی بزرگ حضور دارد و شریک است.

دکتر طحان نظيف گفت: امروز ابعاد اربعین فراتر از ابعاد معنوی آن است. امروز اربعین جریان ساز شده است. اربعین آیینی است که انسجام اجتماعی را هم در بر دارد. امروز نمی‌توانیم بگوییم اربعین مختص شیعیان است یا حتی فقط برای مسلمان‌هاست، شما می‌بینید این حرکت عظیم، افراد مختلف با مسلک‌های مختلف را جذب کرده که این تاثیر به خاطر جاذبه حسینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است