کد خبر: ۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹- 17 July 2021
ویژه‌نامه "نبض نظام"- ۱۵

آیت الله اعرافی: ناظران شورای نگهبان پرچم‌دار حفظ ارزش‌های انقلاب باشند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار داده و در برابر هجمه‌ها پرچم دار اصول مهم انقلاب باشند.

آیت الله اعرافی: ناظران شورای نگهبان پرچم‌دار حفظ ارزش‌های انقلاب باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، در دیدار با اعضای دفتر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دهه اول ذی‌الحجه، دهه پرفروغ و پرفیضی است، گفت: قله همه ماه‌ها ماه مبارک و همه ماه‌ها دامنه این قله هستند، اما در میان ماه‌های دیگر یک فرصت عظیم و پرفیض در رده ماه رمضان وجود دارد و آن‌هم دهه اول ذی‌الحجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه نسل امروز باید با تاریخ غنی و افتخارآفرینان کشور آشنا شوند، افزود: این امر، وظیفه پیشگامان فکر و فرهنگ است تا اتصال نسلی بین فرزندانمان و تاریخ پرافتخار ایران رخ دهد و از گسست نسلی جلوگیری کنیم؛ چراکه این تاریخ به نسل جوان هویت می‌دهد و جوانان ما را هم تاریخ‌ساز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یک گوهر ناب بوده و باید از این انقلاب صیانت شود، اظهارداشت: نسل جدید باید با این انقلابِ با ارزش و جایگاه آن در دنیا آشنا شود که در این راستا، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت جدی دارد؛ چراکه جمع‌بندی چهل سال گذشته و نگاه به آینده است.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، شورای نگهبان را دارای جایگاه بزرگ و رفیعی در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان باید از ارزش‌های انقلاب و مصالح مردم حفاظت کند که بخشی از آن در عرصه انتخابات بوده و بخشی هم در حوزه بررسی قوانین کشور است.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی و منافع مردم و اسلام تبیین شود، بیان داشت: معتقدم اگر توده مردم و نخبگان از نحوه صیانت از مصالح و منافع مردم و قانون اساسی مطلع شوند، شورای نگهبان را خواهند ستود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات، با تقدیر از مجریان و ناظران انتخابات، اظهارداشت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به شرکت در انتخابات دارند، که باید از نقش ویژه صداوسیما تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که اعتماد مردم‌ را جلب کنیم، درست است که شورای نگهبان در معرض حرف‌وحدیث‌هاست، ولی نباید ما را از توضیح و اقناع مردم باز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار داده و در برابر هجمه‌ها پرچم‌دار اصول مهم انقلاب باشند.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد