کد خبر: ۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳- 09 February 2008
دکترکدخدایی:

شورای نگهبان تلاش می‌کند حقی از کسی ضایع نشود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این نهاد تلاش می‌کند حقی از کسی ضایع نگردد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این نهاد تلاش می‌کند حقی از کسی ضایع نگردد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی که صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه‌ها، سخن می‌گفت، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تجلیل از حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از مردم شریف کشورمان دعوت می‌کنیم مانند همیشه در راهپیمایی باشکوه 22بهمن حضور پرشوری داشته و پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمنان مستکبر ملت ایران بدهند.
وی در ادامه به تشریح اجمالی روند فعالیت هیات‌های نظارت استان‌‌ها و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پرداخت و گفت: در فرصت 20روزه‌ای که هم‌اکنون در آن هستیم بررسی اولیه پرونده‌ها و رسیدگی به شکایات داوطلبان صورت می‌گیرد.
وی افزود: در نهایت نتایج این بررسی در سوم اسفندماه اعلام می‌شود و ما امیدواریم که در آن روز اخبار خوبی درباره وضعیت داوطلبان داشته باشیم.
وی یادآور شد: بخش مهمی از داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نگردیده است مشکل فقدان مدرک تحصیلی داشته‌اند.وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص عدم احراز صلاحیت آقای علی اشراقی اعلام داشت که صلاحیت وی بدلیل عدم ارائه مدرک تحصیلی احراز نشده است.
وی افزود : بدیهی است که اگر اینگونه نقایص برطرف شود صلاحیت برخی افراد تایید می گردد.
دکتر کدخدائی اعلام کرد : چنانچه دراین مرحله نیز صلاحیت داوطلبانی تایید نشود ،مصوبه مجمع تشخیص نظام ، سه روز دیگری برای ارائه شکایت خود به شورای نگهبان فرصت دارند و شورا نیز پس از رسیدگی به شکایت داوطلبان، نتایج بررسی ها را در 13 اسفند به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت کشور نیز اسامی قطعی نامزدها را در 14 اسفند ماه اعلام خواهد نمود.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از نامزدهایی که صلاحیتشان در هیات‌های نظارت استانی تائید نشده است اعتراض کرده اند؟ گفت: حدود سه هزار نفر اعتراض کرده‌اند.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آمار تفکیک شده علل عدم تائید صلاحیت نامزدها، گفت: تا اعلام نتایج نهائی بررسی صلاحیت‌ها، آمار تفکیک شده در این خصوص نمی‌توان داد، چون آمارها تغییر می‌کند؛ در پایان بررسی نهائی پرونده‌ها گزارش تفکیکی ارائه خواهد شد.
دکتر کدخدایی از انصراف حدود160نفر از داوطلبان خبر داد و گفت: البته در این خصوص نیز تغییراتی در حال وقوع است، چرا که روز پنجشنبه نیز تعدادی از داوطلبان اعلام کردند که انصراف می‌دهند.
وی درباره نتایج رایزنی برخی از شخصیت‌ها با شورای نگهبان نیز گفت: در نشست‌های قبلی هم توضیح داده شد که اگر رایزنی‌ها در جهت اجرای قانون باشد مورد توجه قرار می‌گیرد اما اگر به قصد دور زدن قانون باشد تاثیری بر نظر شورای نگهبان نخواهد داشت.
وی افزود: اگر مشخص شود در بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت استان‌ها اشتباهی صورت گرفته است، می پذیریم تا خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشود.
دکتر کدخدایی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار مبنی بر رعایت قانون در امر انتخابات تصریح کرد: تلاش شورای نگهبان بر این است که نه از داوطلبان حقی ضایع گردد و نه با تائید افراد فاقد صلاحیت، حقی از مردم و حکومت ضایع شود.
وی درباره آمار نمایندگانی که صلاحیت آنان تائید نشده، گفت: حدود20 نفر از نمایندگان تائید صلاحیت نشده اند و هم اکنون مشغول بازبینی پرونده‌ها هستیم و این آمار نیز در مراحل بعدی ممکن است تغییر کند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد