کد خبر: ۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۰- 09 February 2008

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت یوم‌الله 22بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

شورای نگهبان طی بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یوم‌الله22بهمن، فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت همیشه در صحنه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، این نهاد ضمن تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:


بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

دهه فجر انقلاب و بیست و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یادآور حماسه پرشور و عاشورایی ملتی مؤمن و ایثاگر است که به امام و مقتدای خویش لبیک گفت و نظامی مبتنی بر باورهای عدالت‌طلبانه را بنیادنهاد.
 در این حماسه پرشکوه که از سرچشمه جوشان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت‌(س) و به ویژه حضرت‌اباعبدالله‌الحسین(ع) سیراب می‌شد و ثمره تجربه تاریخی جامعه شیعی، به خصوص مجاهدت‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی بود، مردم ایران توانستند نهضتی را که حضرت امام خمینی(ره) از خرداد1342ه.ش آغاز کرده بود را به ساحل مقصود برسانند. به برکت این مجاهدت‌ها و خون‌های پاکی که از فرزندان این ملت برای اقامه اسلام عزیز بر زمین ریخته شد، نه تنها نظامی طاغوتی، مستکبر و وابسته به بیگانگان فرو پاشید، بلکه نظامی نو  پدید آمد که در جهان ظلمانی معاصر، بی بدیل بود.
رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام‌معظم رهبری و استقامت و پایداری امت شهیدپرور ایران، در این سالها موجب گردیده است نه تنها ایران اسلامی در تاسیس نظام جمهوری اسلامی، بلکه در عبور از موانع و بی اثر کردن تهدید‌های دشمنان اسلام در طول دوران دفاع مقدس و ادوار بعدی تاریخ انقلاب اسلامی، پیروز و سربلند باشد و بتواند در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی دستاوردهای چشمگیری را حاصل کند.
اکنون ایران اسلامی به عنوان الگوی الهام‌بخش، ملت‌های مستضعف جهان به ویژه مسلمانان و شیعیان را به مقاومت و پایداری در برابر ستمگران و مستکبران فرامی‌خواند و تمامی اینها ثمره مجاهدت‌هایی است که نخستین جلوه آن در 22بهمن1357 متجلی گردید.
امید می‌رود با مجاهدت‌های مردم و مسوولان، شجره طیبه این انقلاب عزیز روز به روز تنومندتر و پرثمرتر گردد؛ بدیهی است این امید با هوشیاری و حضور آگاهانه مردم در صحنه و عملکرد متعهدانه مسوولان در چهارچوب قانون محقق می‌شود. به همین منظور اعضا و کارکنان شورای نگهبان ضمن اعلام حضور خویش در راهپیمایی یوم‌الله22بهمن، اقشار مختلف مردم کشورمان را نیز به حضور پرشور در این حماسه معنوی و ملی فرا می‌خواند.
شورای نگهبان در ادامه از مردم کشورمان می‌خواهد، در راستای حق تعیین سرنوشت خویش، برای حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، که در روزهای پایانی سال اتحادملی و انسجام ملی برگزار خواهد شد، برنامه‌ریزی کنند و ان‌شاءالله با شناسایی نامزدهای متعهد و توانمند، مجلسی کارآمد و مقتدر را که توان رفع نیازهای اساسی جامعه را دارد، شکل دهند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد