کد خبر: ۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶- 14 July 2021
آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان:

دکتر کدخدایی با منطق خوب آبروی شورای نگهبان را حفظ کرد/ پرورش حقوقدانان جوان در پژوهشکده از افتخارات ایشان است/ تمجید اعضای شورا از خدمات ۱۳ ساله دکتر کدخدایی در مقام سخنگویی

دبیر شورای نگهبان گفت: دکتر کدخدایی سخنگوی خوبی برای شورای نگهبان بودند و در این مدت مسئولیت با متانت، استدلال و منطق، به خوبی از شورای نگهبان دفاع كردند.

دکتر کدخدایی با منطق خوب آبروی شورای نگهبان را حفظ کرد/ پرورش حقوقدانان جوان و به‌روز در پژوهشکده از افتخارات دکتر کدخدایی است/ تمجید اعضای شورا از خدمات ۱۳ ساله دکتر کدخدایی در مقام سخنگویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (۲۳ تیر ۱۴۰۰) در جلسه این شورا با اشاره به فرا رسیدن ایام ذی الحجه و اعیاد غدیر و قربان گفت: باید حداکثر بهره معنوی را از این ماه عزیز و اعیاد مبارکش ببریم و از این فرصت برای تقرب به درگاه الهی استفاده کنیم.

ایشان در ادامه به شهادت امام محمد باقر(ع) در این ماه اشاره و خاطرنشان كرد: همه ائمه اطهار(ع) در راه اسلام و قرآن جان فشانی كردند و از هر فرصتی برای تبلیغ دین خدا استفاده كردند اما شرایط در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بیشتر مهیا بود و این بزرگواران به تبیین اصول و فروع دین پرداختند و شاگردان زیادی پرورش دادند كه اگر این تلاش‌ها نبود شاید الان چیزی از اسلام باقی نمانده بود بنابراین این امامین بزرگوار همچون سایر ائمه هدی، دِین بزرگی به گردن ما دارند كه باید حقشان را ادا كنیم.

آیت الله جنتی همچنین با ابراز تأسف از حادثه آتش سوزی بیمارستان الحسین ناصریه عراق و جان باختن جمع كثیری از مردان و زنان در این حادثه، از خداوند متعال برای خانواده آنها طلب صبر و عافیت كرد.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان از بدو تاسیس تاكنون محكم ایستاده و به وظایف قانونی و شرعی خود عمل كرده و اجازه نداده در رأی مردم و سلامت انتخابات خدشه ای وارد شود.

ایشان افزود: شورای نگهبان در حوزه تطبیق مصوبات با شرع و قانون، نظارت بر انتخابات و رسیدگی به استعلامات دیوان عدالت اداری، كارهای بسیار خوبی انجام داده و من به عنوان كسی كه از ابتدا تاكنون در این شورا حضور داشته‌ام، شهادت می‌دهم همه اعضا از گذشته تا حال با اخلاص عمل و به درستی در این نهاد مقدس انجام وظیفه كرده‌اند و این شورا همچنان سرافراز است.

آیت الله جنتی با یادكردن از اعضای قدیمی و فقید این شورا همچون آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(حفظه الله)، مرحوم آیت الله مهدوی كنی، مرحوم آیت الله مومن، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، مرحوم آیت الله یزدی و سایرین، برای اعضای سابق در قید حیات، طلب عافیت و برای اعضای فقید، از درگاه الهی طلب مغفرت كرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به اتمام مسئولیت دكتر كدخدایی در سمت سخنگویی شورای نگهبان و امتناع وی از ادامه این مسئولیت، گفت: بنده به آقای دكتر كدخدایی خیلی اصرار كردم كه شما همچنان سخنگو باقی بمانید اما ایشان نپذیرفتند.

آیت الله جنتی افزود: ایشان سخنگوی خوبی برای شورای نگهبان بودند و در این مدت مسئولیت با متانت، استدلال و منطق، به خوبی از شورای نگهبان دفاع كردند و ارتباط خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشتند و آبروی این شورا را حفظ كردند كه بنده قدردان زحمات ایشان بوده و هستم.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آقای دكتر كدخدایی برای بنده همواره مشاور امین بوده‌ و هستند و الان نیز مسئولیت مهم پژوهشكده شورای نگهبان را بر عهده‌ دارند؛ حُسن‌ ایشان جوان شناسی و جوان پروری است و در پژوهشكده شورای نگهبان توانسته‌اند حقوقدانان جوانان را جمع كنند و پرورش دهند و این كار جزو افتخارات ایشان است.

آیت الله جنتی با اشاره به فعالیت پژوهشگران و نظرات مشورتی آنها به اعضای شورای نگهبان گفت: بحمدالله در پژوهشكده شورا جوانان متدین، به روز، مطلع و با اخلاص كار می‌كنند و برای آینده شورای نگهبان و كشور مفید هستند.

آیت الله جنتی در پایان افزود: من از آقای دكتر كدخدایی تشكر می‌كنم؛ هم نسبت به خدمات ایشان به كل شورا و هم نسبت به شخص خودم و ان شاءالله اجر آخرت نصیب ایشان بشود.

در ادامه این جلسه سایر اعضای شورای نگهبان نیز با تمجید از خدمات 13 ساله دكتر كدخدایی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان برای ایشان در مسئولیت پژوهشكده شورای نگهبان آرزوی موفقیت كردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود