کد خبر: ۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵- 27 February 2021
دکتر کدخدایی در اختتامیه جشنواره ملی کتاب‌خوانی «جهانمرد»:

پیگیری خوب قوه قضاییه، وزارت امور خارجه ایران و دولت عراق درباره پرونده ترور حاج قاسم/ سردار سلیمانی به دشمنان سخت می‌گرفت اما با مردم مهربان بود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شخص رئیس قوه قضائیه مسأله حقوقی این جنایت را پیگیر هستند و مسأله کیفری این جنایت نیز در حال پیگیری است و در این زمینه دولت عراق هم پیگیری‌های خوبی انجام داده و با قوه قضائیه و امور خارجه همکاری خوبی داشته است.

پیگیری خوب قوه قضاییه، وزارت امور خارجه ایران و دولت عراق درباره پرونده ترور حاج قاسم/ سردار سلیمانی به دشمنان سخت می‌گرفت اما با مردم مهربان بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی امروز (شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹) در اختتامیه جشنواره ملی کتابخوانی «جهانمرد» که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه هرچه از شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بگوییم، بنویسیم و بخوانیم حق مطلب ادا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات و ایثارگری‌های سردار دلها همچنان برای خیلی‌ها ناشناخته است؛ حاج قاسم سلیمانی که در مکتب اسلام درس گرفته است، به تأسی از حضرت امام (ره) و همه شهدای اسلام و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری به انجام وظیفه می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری درخصوص حاج قاسم اشاره فرمودند «اخلاص» ایشان بود، گفت: حاج قاسم را کسانی که از نزدیک با او آشنا بودند، می‌شناختند که از عنوان و نام و رسانه فراری بود و این یعنی همان اخلاصی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می‌کنند؛ اخلاصی که در ایشان وجود داشت مصداق یک انسان مسلمانِ انقلابیِ متدین بود.

دکتر کدخدایی با بیان اینکه شهید سلیمانی «مرد میدان» بود، گفت: این شهید بزرگوار هیچ وقت از میدان گریزان نبود و در همین میدان‌ها بود که وظیفه خود را انجام می‌داد و امروز در ایران، کشورهای منطقه و جهان نام شهید سلیمانی به نیکی و بزرگی یاد می‌شود.


وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در میدان جنگ با دشمنان محکم و استوار بود و برای مردم مسلمان به ویژه برای فرزندان شهید قلبش می‌تپید و هر وقت فرصتی پیدا می‌کرد به سراغ خانواده‌های شهدا می‌رفت و به آنها سر می‌زد و از هیچ خدمتی برای آنها دریغ نمی‌کرد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه معرفی سجایای اخلاقی و رفتاری شهید سلیمانی به مردم و جوانان نیاز به وقت و زمانی زیادی لازم دارد که بتوان آنها را برشمرد و ایشان را به خوبی معرفی کرد، افزود: امروز از مکتب حاج قاسم باید صحبت کرد؛ ایشان همه عمر خود را در مبارزه با جبهه باطل بود، چه در دوران جوانی در هشت سال دفاع مقدس و چه در این اواخر که با داعش مبارزه کرد و توانست شر این اشرار را از منطقه کم کند.

پیگیری خوب قوه قضاییه، وزارت امور خارجه ایران و دولت عراق درباره پرونده ترور حاج قاسم/ سردار سلیمانی به دشمنان سخت می‌گرفت اما با مردم مهربان بود

دکتر کدخدایی با بیان اینکه قطعاً غیر از شهادت برای شهید سلیمانی هیچ چیز دیگری قابل تصور نبود، گفت: شهدا از مصادیق عند ربهم یرزقون هستند و شهدای ایران اسلامی افرادی بودند که در مکتب اسلام و حضرت امام (ره) درس آموخته بودند و در همین مسیر هم حرکت کردند.

وی گفت: تشییع شهید سلیمانی اعلام بیعت مردم ایران و جهان با اسلام، انقلاب و ظلم‌ستیزی بود؛ این تشییع حقیقتاً دشمن را به لرزه انداخت.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان راجع به جنایت آمریکا که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس و همراهان ایشان شد، گفت: از لحاظ حقوقی اگر این مسأله را بخواهیم بررسی کنیم، جنایتی که از طرف دولت امریکا و به دستور مستقیم شخص ترامپ صورت گرفت، در واقع جنایت بر علیه بشریت بود. کشوری که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است و همه جا برای تأمین منافع نامشروع خودش از هیچ جنایتی رویگردان نیست دست به اقدام جنایت زد و عامل ترور حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس و همراهانشان شد.

وی با بیان اینکه آیا این شهدایی که با ایستادگی و مقاومت ریشه داعش را از منطقه کم کردند، باید به این نحو با آنها برخورد می‌شد؟ گفت: قطعاً این اقدام و ترور جنایت بر علیه بشریت است و مجامع بین‌المللی باید در این خصوص وظیفه خودشان را انجام بدهند. اگر مجامع بین‌المللی ساکت باشد و پیگیری نکند باید فاتحه حقوق بشر، انسانیت، صلح و آزادی خوانده شده است و دیگر این مجامع بین‌المللی نباید مدعی حقوق بشر، حقوق بین‌الملل، دموکراسی و آزادی باشند.

دکتر کدخدایی با بیان اینکه از سوی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: شخص رئیس قوه قضائیه مسأله حقوقی این جنایت را پیگیر هستند و مسأله کیفری این جنایت نیز در حال پیگیری است و در این زمینه دولت عراق هم پیگیری‌های خوبی انجام داده و با قوه قضائیه و امور خارجه همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه این جنایت به قدری عظیم بود که گزارشگر سازمان ملل متحد هم به خلاف بودن آن اعتراف کرد، گفت: این موضوعی بود که در جهان هم مطرح شد و از همین رهگذر هم امکان پیگیری در مجامع بین‌المللی وجود دارد که دوستان در حال پیگیری هستند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با بیان اینکه بهترین مجازاتی که می‌توانیم شاهد باشیم نابودی استکبار و بیرون رفتن استکبار از منطقه است، گفت: بالاترین مجازات این است که آمریکایی‌ها گور خودشان را از منطقه گم بکنند و دست از سر مردم این منطقه بردارند؛ مردمی که در طول سالیان اخیر، دچار رنج‌های زیادی بودند و عامل آن، استکبار جهانی، امریکای جهانخوار و دولت‌های غربی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات