کد خبر: ۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴- 27 December 2020
آیت الله سید احمد خاتمی:

حماسه نهم دی حماسه‌ای فاطمی بود

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حماسه نهم دی حماسه‌ای فاطمی و ولایت مدارانه بود و مردم دیدند بصیرت این است که به صحنه بیانید و بساط فتنه را جمع کنند.

حماسه نهم دی حماسه‌ای فاطمی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی طی سخنانی در ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و بزرگداشت دهه بصیرت که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار گردید،اظهار کرد: اصلی‌ترین محور موضوع امشب حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که این ایام داغ حضرت دل همه را آزرده است و هر عاشق فاطمی خود را موظف به برگزاری عزا و برگزاری ایام فاطمیه می‌داند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عمر حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار کوتاه بود که به سه بخش کودکی، زندگی خانوادگی و دوره ۷۵ یا ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا تقسیم می‌شود که دوره سوم بسیار کلیدی و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام است.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: اگر بخواهیم دوره سوم را در یک جمله خلاصه کنیم این است که این دوره‌ای بود که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ولایت مداری را تفسیر نمودند و جایگاه ولایت مداری را به انسان‌ها نشان دادند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: بدون تردید تحرکات این بانو از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر بود و بالاترین معروف که ولایت مداری است و نهی از بدترین منکر که ولایت ستیزی است و نمی‌شود از این واقعیت گذشت.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه گفت: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، می‌دانست پایان این تحرکات شهادت است با این وجود تمام هستی خود برای تحقق این معروف گذاشتند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: از نگاه عرفانی شهادت فقط نفع است اما ازنظر فقهی آسیب دیدن در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر نباید صورت بگیرد و از نگاه عرفانی در شهادت ضرری نیست اما ازنظر ظاهری و فقهی ضرر وجود دارد که باید بگوییم که حضرت زهرا سلام‌الله علیها و فرزندشان امام حسین علیه‌السلام آموختند که این شرط درجایی است که دین درخطر نباشد اما اگر دین درخطر باشد دیگر مجالی باقی نمی‌ماند و باید همه هستی را فدا نمود و این بانوی بزرگوار آموختند آنجا که ولایت درخطر است باید هستی را فدا نمود و امن از ضرر شرط نیست.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در خانه می‌نشستند و این تحرکات پرشور و حماسی و آینده‌ساز را نداشتند همه می‌گفتند ایشان با علی علیه‌السلام همراه نبودند و باید بدانیم این شرط فقهی را در جای خودش مصرف کنیم اما آنجا که پای دین مطرح است و دین درخطر است دیگر امن از ضرر شرط نیست و باید خود را فدا نمود تا دین و ولایت حق پایدار بماند.

وی اظهار داشت: شیوه حمایت از ولایت در سیره فاطمی به‌درستی وجود دارد که حضرت با خطبه فدکیه که معجزه فصاحت و بلاغت است با عمق و محتوای مهم آن را آموخته است و از عجایب این خطبه آن است که در این خطبه کاملاً ولایت مداری تبیین شده و بحث نفاق و انحراف دین‌داران و فرصت‌طلبان و غارتگران میراث نبوت را معرفی‌شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ریزش‌ها و رویش‌ها در بحث ولایت در قرآن و تاریخ اسلام بسیار وجود دارد افرادی که سوابق درخشانی نیز داشتند اما ریزش کرده و از ولایت علوی حمایت نکردند که قصه زیدیه ، فتحیه، واقفیه، همگی قصه ریزش از ولایت هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حماسه نهم دی حماسه‌ای کاملاً فاطمی و ولایت مدارانه بود و مردم دیدند بصیرت این است که به صحنه بیانید و بساط فتنه را جمع کنند؛ از جمله فتنه‌ها این تحرکات اخیر است که برخی با انتشار فیلم‌هایی از خود به صحنه آمده‌اند و سیمای عریان فتنه را نشان می‌دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت‌: بعضی از کلیپ‌ها ترجمه فتنه‌های گذشته است که باید بگوییم جریانی که حامی فتنه بود ادعا داشت ولایت را قبول دارد اما الآن سکوت کرده‌ و از ولایت حمایت نمی‌کند و ولایت ستیزی را محکوم نمی‌کند.

وی افزود: الحمدلله ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی‌ها نور خورشید را خاموش نخواهد کرد اما فاطمه زهرا سلام‌الله علیها آموخت باید برای حمایت از ولایت تبیین و تحلیل داشته باشیم که هدف دشمن براندازی است، اما به حول و قوه الهی محور وحدت و عظمت و اقتدار این کشور مقام معظم رهبری است و دشمن نخواهد توانست ضربه‌ای وارد سازد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: باید تحرکات دشمن را دنبال کنیم و هرروز که به اقتدار این کشور افزوده می‌شود کینه دشمن هم بیشتر می‌شود اما این انقلاب یک انقلاب الهی و خدایی است و بیش از ۴۰ سال از این انقلاب گذاشته است و امیدواریم به ظهور حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ختم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند