کد خبر: ۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴- 28 December 2020
آیت الله اعرافی:

مکتب مقاومت حاج قاسم و شهید ابومهدی برای جوانان تبیین و الگوسازی شود

مدیر حوزه‌های علمیه برلزوم تبیین مکتب حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس برای جوانان تاکید کرد.

مکتب مقاومت حاج قاسم و شهید ابومهدی برای جوانان تبیین و الگوسازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در همایش جبهه جهانی شباب المقاومه که ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: در آستانه سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که نماد اخلاق، بصیرت، آگاه به شرایط و جان فشانی برای اسلام بودند قرار داریم که عبرت هایی برای تاریخ به یادگار گذاشتند.

وی، بر لزوم تبیین فضایل شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برای جوانان در سراسر کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: این دو شهید بزرگ به ما می گویند، شایسته نیست امت اسلام با بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت و بهره مندی از ذخایر بی پایان و منابع انسانی و نسل جوان غیور و شجاع و نقاط استراتژیک، اسیر آمریکا و صهیونیست ها باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس می گوید که نباید در برابر دولت های حقیر عربی و رژیم جعلی صهیونیستی تسلیم شویم.

امروز با الهام از مکتب این شهیدان باید گفت زیبنده نیست یک رژیم غاصب و ضعیف که هفتاد سال از تأسیس شدنش می گذرد یا دولت های حقیر همچون سعودی ها با مقدرات امت اسلام بازی کنند.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که جریان مقاومت که یکی از بزرگترین نمادهای آن حاج قاسم سلیمانی بود و با تدبیر رهبری شکل گرفت، گفت: این جریان فصلی جدید و برگی نو در تاریخ امت اسلام رقم زد که با خون این شهیدان نیز عمق بیشتری یافت.

وی با ذکر این مطلب که در این فصل جدید، همگرایی فرامرزی و فرامذهبی در میان امت اسلام رقم خورده است، اظهارکرد: این مساله البته، مسبوق به سابقه نیست؛ این که همه جوانان همدیگر را بشناسند و در کنار همدیگر قرار بگیرند تاکنون سابقه نداشته است.

آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که حوزه خود را در خدمت جریان مقاومت می داند، گفت: همگرایی فرامرزی و فرامذهبی مبتنی بر گفتمان اسلام ناب توسط حاج قاسم ها و فرماندهی رهبری رقم خورد و شبکه ای را در برابر گستاخی ها سامان داده اند. امروز اراده ملت ها تجسم پیدا کرده و اسرائیل را در محاصره کامل قرار داد و جریان مقاومت در سرزمین های اشغالی را شکل داد و جوانانی بزرگ و سردارانی رشید تربیت شدند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه امروز جمع جوانان مسلمان با محوریت قدس شکل گرفته و این گفتمان هر روزه در حال انتشار است. با شکل گیری جبهه بین المللی اسلامی توطئه ها افزایش پیدا کرده است و این بدان جهت است که دستاوردهای ما بسیار زیاد بوده است. توطئه ساختن و پرداختن جریان های بدلی از اسلام همچون داعش، گواه بر این است که داعش را آمریکایی ها ساخته اند تا چهره ناب اسلام و حرکت توفنده انقلاب و جبهه مقاومت تخریب شود؛ اگر این موانع را جلو نیاورده بودند محو اسرائیل سرعت بیشتری می یافت.

آیت الله اعرافی با اشاره به توطئه محاصره روزافزون محور مقاومت، تصریح کرد: مسئله خیال خام آنها این بود که شعب ابی طالب را به وجود می آورند، اما این یک خیال خام است و ما آنها را رو به انزوا خواهیم راند.

وی گفت: توطئه عادی سازی روابط؛ این یک پدیده نحس و نامبارک است و این به دولت های حقیر و وابسته مربوط می شود؛ واگرایی و انفعال را به حاشیه می راند و آن روز دور نیست اگر آزاد باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اظهارکرد: حاج قاسم نماد فصل نو و شبکه بین المللی اسلامی بود و داعشیسم را شکست داد که اگر می ماند وضعیت جهان اسلام بسیار ناگوار بود؛ بدانند جوانان امت اسلام به هم پیوسته هستند و زنجیره ای استوارتر خواهد شد و راه را خواهند بست و انتقام ما قطعی و حتمی است و رها نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: این جریان تازه آغازی بر شکست های شما اهریمنان بود و این آغاز به شکست شما خواهد انجامید و این راه قطع نخواهد شد و امت اسلام به صورت روز افزون، بیدارتر می شوند و در برابر توطئه ها خواهند ایستاد ؛ روز انتقام فرا خواهد رسید و دشمنان اگر تسلیم نشوند روزگار سختی را تجربه خواهند کرد و شکستی بزرگ را متحمل می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات