کد خبر: ۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴- 15 December 2020
ویژه‌نامه "دردآشنای اسلام و انقلاب" – ۱۴

۴ ویژگی شخصیتی آیت الله یزدی از زبان جوان‌ترین عضو شورای نگهبان

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: آیت الله یزدی یک صراحت و شجاعتی در بیان حق داشتند و جایی که به نتیجه می‌رسیدند، اقدام می‌کردند و اهل مسامحه نبودند و تحت هر شرایطی از حق دفاع می‌کردند.

۴ ویژگی شخصیتی آیت الله یزدی از زبان جوان‌ترین عضو شورای نگهبان

دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، با اشاره به خدمات آیت‌الله یزدی به نظام و انقلاب گفت: از 10 سال قبل که بنده در شورای نگهبان بودم، انصافا ایشان را شخصیت برجسته‌ای در ابعاد مختلف دیدم؛ ایشان سوابق بسیار درخشانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی دارند، بطوری که قبل از انقلاب 4 بار تبعید شده‌اند و این پایمردی و ایستادگی وی را می‌رساند.

وی افزود: از جمله سوابق آیت‌الله یزدی می‌توان به عضویت در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شورای بازنگری قانون اساسی و ریاست قوه قضائیه و البته عضویت طولانی‌مدت در شورای نگهبان اشاره کرد و با این همه خدماتی که در مسئولیت‌های مختلف به نظام و انقلاب کردند، بنده ندیدم که منتی یا طلبی نسبت به نظام یا انقلاب داشته باشند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های آیت الله یزدی، "نظم" بود. بنده در یک دهه گذشته همیشه می‌دیدم که وی به عنوان اولین نفر مهیای جلسات شورای نگهبان می‌شد و بسیار منظم بود و در اداره جلسه نیز بر این امر تاکید داشت.

دکتر طحان نظیف با بیان اینکه آیت الله یزدی در مسائل ماهوی، یک فقیه برجسته با نگاه فقه حکومتی و مبتنی بر اداره امور کشور هستند، خاطر نشان کرد: ایشان به جوان‌گرایی اعتقاد داشت، به نحوی که حتی بنده زمانی که عضو شورا نبودم، مکررا نکات فنی و حقوقی نسبت به مصوبات را خدمت‌شان می‌گفتم و ایشان ضمن استقبال از این نکات، موضوع را در جلسات مطرح می‌کرد و مرتبا می‌گفت که نوبت جوان‌ترهاست، ما کارهایی که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم و حالا باید میدان را به جوان‌ها بسپاریم.

وی "صراحت لهجه" و "روحیه جهادی" را از دیگر ویژگی‌های آیت الله یزدی برشمرد و گفت: این ویژگی ها به همراه خلوصی که بر اثر مجاهدت‌های قبل از انقلاب تا حال حاضر ایشان ایجاد شده بود، در سلوک و عملکرد ایشان به خوبی دیده می‌شد؛ حتی بنده چند وقت پیش که به عیادت ایشان رفته بودم، در همان حال بیماری، درباره مصوبات مجلس و اصلاح قانون انتخابات از بنده سوال می کردند و برایم این مسئله جالب بود که اینقدر پیگیر مسائل نظام و انقلاب هستند.

نکته دیگر در خصوص ابعاد شخصیتی آیت الله یزدی اینکه ایشان یک صراحت و شجاعتی در بیان حق داشتند و جایی که به نتیجه می‌رسیدند، اقدام می‌کردند و اهل مسامحه نبودند و تحت هر شرایطی از حق دفاع می‌کردند لذا می‌توان گفت به هیچ وجه اهل مسامحه و کوتاه آمدن در دفاع از حق، نبودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی