کد خبر: ۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰- 09 December 2020

پیام تسلیت شخصیت‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

شخصیت ها و سازمان های مختلف در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت شخصیت‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، شخصیت ها و سازمان های مختلف در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله شیخ محمد یزدی عضو خبرگان رهبری و دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفتند.

متن این پیامها به شرح زیر است:

***

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیةالله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود. ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است این وزن سنگین ذخیره‌ی معنوی مایه‌ی علو درجات ایشان باشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ آذر ۱۳۹۹


آیت الله نوری همدانی در پیامی، رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی، رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفتند که متن پیام معظم له بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت اللّه آقای حاج شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری نمود.

مجاهدت های ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعد انقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیت های خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و... با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور نمود.

اینجانب فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و با اخلاص را به محضرمبارک حضرت بقیة الله الاعظم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و حوزهای علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً آقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

حسین نوری همدانی

٢٣ربیع الثانی ١٤٤٢


پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت رحلت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی، رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفتند که متن پیام معظم له بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر رحلت عالم مجاهد، آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمة الله علیه) مایۀ نهایت تاسف گردید. عالمی شجاع که در دوران عمر خود خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) نمود. همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و از هر فرصتی برای این هدف مقدس بهره می‌گرفت. سالیان دراز علاوه بر مناصب مهم انقلابی، ریاست جامعه مدرسین را نیز بر عهده داشت و به خوبی آن را اداره کرد.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به جامعۀ روحانیت و حوزۀ علمیه و خصوصاً جامعه مدرسین و بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

۲۰ آذر ۱۳۹۹

 

رئیس قوه قضائیه در پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

آیت‌الله ابراهیم رئیسی در پیامی درگذشت رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله یزدی رضوان الله تعالی علیه، مصیبت بزرگی برای حوزه‌های علمیه، خصوصاً حوزه مقدسه قم بود.

آن عالم بزرگوار با وجود بهره‌گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و از هیچ کوششی برای یاری رساندن به حضرت امام و پس از آن رهبر معظم انقلاب کوتاهی نکرد.

مرحوم یزدی که رسالت فقیه را علاوه بر درس و بحث، حضور فعال در مناسبات و مسائل مهم روز می‌دانست، با وجود ریاست بر تشکل ریشه‌دار جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور، یکی از چهره‌های تأثیرگذار در عرصه‌های سیاسی کشور و یکی از استوانه‌های استوار و قابل اتکا در دفاع از رکن ولایت فقیه و مقام ولایت بوده و از بذل هیچ هزینه‌ای برای دفاع از انقلاب اسلامی دریغ نکرد تا جایی که آماج حمله‌های بدخواهان انقلاب قرار گرفت.

این عالمِ عامل، به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی در مدت ۱۰ سال تلاش و خدمت مستمر به دستگاه قضا خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوام ساختار قوه قضائیه بود.

آیت الله یزدی در مقام نمایندگی و نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی و ریاست مجلس خبرگان رهبری و سال‌ها عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی نیز بزرگترین تکیه گاه دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

اینجانب فقدان این فقیه بزرگوار و عالم ربانی و انقلابی را به محضر حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، اعضای محترم شورای نگهبان، فرزندان بزرگوار ایشان و همچنین دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

ان‌شاالله آن مرحوم ذیل رحمت بی کران الهی به امام و مرادش، خمینی کبیر و خیل شهداء انقلاب اسلامی ملحق شده و بر سفره حضرات معصومین متنعم باشد.

سید ابراهیم رئیسی


دکتر روحانی رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی، تاکید کرد: این عالم مجاهد و انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این عالم مجاهد و انقلابی که از سابقون نهضت امام خمینی بود، در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی نقش‌آفرین بود و با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، قوه قضاییه و شورای نگهبان عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران


رییس مجلس درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفت.

متن‌ پیام دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید .

آیت‌الله یزدی  از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره)و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین ، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ،ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری ،روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه ،  مردم بزرگوار ایران ، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان ، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به مناسبت رحلت آیت الله محمد یزدی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کرد؛ متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ (مجادله:11)

فقیه عالیقدر و مجاهد خستگی‌ناپذير حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه) رئيس جامعه مدرسين حوزة علميه قم یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی و از مؤسسان این جامعه در جوار رحمت حق آرام گرفت. ارتحال اين فقيه مجاهد، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم پرهیزگار مصداق عباد الله المخلصین بود که در دورة حاکميت طاغوت و اختناق در میدان‌های گوناگون مبارزه حضور داشت و سال‌ها رنج تبعید را به جان خرید. سخنرانی‌های پر‌شور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی می‌شد و در ذهن مردم و مبارزین نهضت اسلامی به‌عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌شده است.

ايشان از شاگردان حضرات آيات عظام بروجردی، اراکی، هاشم آملی و ... (اعلی الله مقامهم) و علامه طباطبایی (صاحب تفسیر گرانقدر المیزان) و از ملازمین و ياران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سرّه الشريف) و یاری معتمد و صَديق برای رهبری معظم انقلاب بود. از دیگر ویژگی‌های بارز علمی ایشان تألیف کتاب‌های گوناگون فقهی ازجمله کتاب وزین «فقه‌القرآن» و همچنین تربیت شاگردان در حوزه علمیه قم است.

آیت‌الله يزدی (ره) از جمله امنای امام و رهبری و امت اسلامی بود که سال‌ها با صبر و مجاهدتی کم‌نظير در مسير تحقق اهداف اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کرد. او فقيهی بیدار، بصير و پرتحرک بود که در طول عمر بابرکت خود با اخلاص، یکپارچگی، صداقت و صراحت از ولایت‌فقیه، هویت دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کرد. ازجمله مصادیق بارز بصیرت و بینش انقلابی ایشان ایستادگی در مقابل تئوری «جدایی دین از سیاست بود» که تا پایان عمر بابرکت خود بر آن پافشاری نمود.

ریاست قوه قضاییه، ریاست مجلس خبرگان، عضویت در شورای نگهبان و ریاست شورای عالی حوزه‌‌های علمیه در زمره مسئوليت‌های بارز وی است که او با نیک‌نامی و کوششی کم‌نظير به ايفای نقش در آن پرداخت.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این فقیه مجاهد و پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله‌الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه، امت اسلامی به‌ويژه مردم عزيز و انقلابی قم، آقازادگان محترم، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نماید. همچنین از خداوند متعال براي آن مرحوم علوّ درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری؛ نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


تسلیت سرلشگر باقری در پی درگذشت آیت الله یزدی

متن پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه و پارسا آیت‌الله حاج شیخ «محمد یزدی»(ره) عضو برجسته دوره‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاسف و تاثر فراوان گردید. بی شک برکات وجودی آن عالم عامل که در زمره‌ی‌ پیشتازان نهضت اسلامی و از چهره‌های تاثیرگذار در سنگرها و مناصب راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجسته‌ترین یاران وفادار امامین انقلاب و دلسوزان ملت عظیم‌الشان ایران بود در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و هدایتگر مشتاقان خدمت به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیش روندگی انقلاب شکوهمند اسلامی خواهد بود. اینجانب فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)،  نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، روحانیت معزز و جامعه مدرسین حوزه علمیه، آحاد ملت شریف ایران و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی و سکینه قلبی و پاداش صابرین طلب می‌کنم.


پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

متن‌ پیام وزیر کشور به شرح ذیل است؛

خبر ناگوار درگذشت حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین، یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بخش زیادی ازعمر پرثمر خویش را در مسئولیت های مختلف  در راه تعالی انقلاب اسلامی و بالندگی حوزه های علمیه سپری نمودند، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

اینجانب فقدان آن روحانی مبارز و عالم برجسته را حضور بیت محترم، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.


وزیر امور خارجه کشور در پیامی ارتحال آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت

متن پیام محمد جواد ظریف به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ارتحال حضرت آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم  موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

اینجانب مصیبت فقدان آن فقیه برجسته را  تسلیت عرض نموده و  از درگاه خداوند منان برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه


پیام تسلیت علی لاریجانی در پی درگذشت آیت الله یزدی

متن پیام علی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در  عرصه‌های مهمی همچون  مجلس شورای اسلامی،  قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری،  شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)،  رهبر معظم انقلاب اسلامی ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان گرامی  ایشان، و به آحاد ملت علی الخصوص مردم شریف استان قم ،  روحانیت عظیم الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان  آن مرحوم تسلیت می گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

علی لاریجانی

مشاور مقام معظم رهبری


ولایتی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

ارتحال یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آیت‌الله یزدی که عمر شریف خویش را قبل ازپیروزی انقلاب در  نهضت مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از ان در راه خدمت به نظام و مردم به کار گرفت موجب تاسف و تاثر فراوانگردید.

ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها طعم تبعید و زندان را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های مختلف از جمله عضویت و ریاست مجلس خبرگان، عضو فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، امامت جمعه تهران و ... آثار ماندگاری را از خودبرجای گذارد و منشاء خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف بود.

اینجانب درگذشت حضرت آیت‌الله یزدی را به مقام معظم رهبری، ملت شریف، علماء، روحانیت معزز و حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، علو درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.


پیام تسلیت فرمانده کل سپاه برای ارتحال آیت الله یزدی

سردار سرلشکر سلامی در پیامی ارتحال آیت الله شیخ محمد یزدی (ره) ­ را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
­انا لله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء

­ارتحال عالم جلیل القدر و مجاهد انقلابی حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی (ره)، رئیس معزز شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از یاران صادق و دیرین امامین انقلاب اسلامی، موجب تأثر و تأسف کثیر گردید.

مجاهدت‌های عالمانه و مخلصانه و همت سترگ­ و موثر آن روحانی پارسا و فقیه بصیر در همراهی با نهضت اسلامی و نقش آفرینی‌های مثال‌زدنی­ و هوشمندانه و توأم با­ ژرف اندیشی در کوران حوادث و رخداد‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بویژه در­ قامت­ ریاست قوه قضائیه، نمایندگی ملت در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و نیز عضویت شورای نگهبان و صحنه‌های خطیر دیگر، الگویی ماندگار از یک روحانی تراز مکتب و نیاز‌های انقلاب و جامعه دینی، فرا روی نسل‌های امروز و فردای ایران اسلامی به ویژه حوزه‌های علمیه کشور قرار داده است.

این مصیبت بزرگ و ثلمه جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس­ حضرت، ولی عصر (عج) ­ و نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم و آحاد ارادتمندان و شاگردان داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید سعید؛ رضوان و جنت الهی و برای عموم مصیبت دیدگان به ویژه بازماندگان گرامی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
­فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


فرمانده کل ارتش درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شئ

خبر ارتحال عالم مجاهد و فقیه پارسا حضرت آیت الله یزدی موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

این روحانی بصیر و انقلابی، عمر بابرکت خویش را در راه دفاع از آرمانهای اسلام وانقلاب و همراهی با امام عزیز(ره)صرف کرد و در تربیت شاگردان دینی و حوزوی تلاش بی وقفه ای را به یادگار گذاشت.

حضور در سنگرهای مختلف سیاسی و انقلابی و دفاع عالمانه از جایگاه منیع ولایت فقیه، بخشی از کارنامه درخشان زندگی ایشان به شمار می آید.

اینجانب درگذشت آن شخصیت برجسته و روحانی بصیر و انقلابی را به محضر امام زمان"عج"، فرماندهی معظم کل قوا"مدظله العالی"، ملت شریف ایران و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم. امید است خداوند متعال، مزد سالها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بی کران خود در بهشت رضوان جبران فرماید، انشاالله.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی


پیام تسلیت فرمانده ناجا در پی درگذشت آیت الله یزدی

فرمانده نیروی انتظامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را در پیامی تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بیت مکرم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمت الله علیه)

سلام علیکم

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت عالم ربانی، روحانی عالیقدر و فقیه وارسته، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمت الله علیه) را به آن خاندان مکرم و بازماندگان محترم تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم روح مطهر و وارسته ایشان را با اولیاءالله و ائمه اطهار (علیهم السلام) محشور و به آن بیت مکرم، صبر جزیل و اجر جمیل عنایت فرماید.


 

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است