کد خبر: ۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۴- 10 December 2007
‌آیت‌الله جنتی:

صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باید احراز شود

دبیرشورای نگهبان گفت: خداوند متعال این نظام مقدس را به وسیله بنده صالح خود حضرت امام خمینی(ره) و یارانش ایجاد کرد و ما باید بدانیم که برای حفظ یک نظام مقدس الهی تلاش می‌کنیم که ثمره خون شهداست و امیدواریم که این نظام به دولت حضرت صاحب‌الزمان(عج) متصل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی که در همایش مسوولان دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استان‌ها سخن می‌گفت، با توصیه به در نظر گرفتن خداوند درهمه اعمال و رفتار گفت: در درجه اول باید کار ما رنگ خدایی و دینی داشته باشد و نه این که به کار خود فقط به عنوان یک شغل نگاه کنیم. 


دبیرشورای نگهبان گفت: اگر توانائی‌ها و صلاحیت‌های فردی برای تصدی یک مسئولیت احراز نشود؛ نمی‌توان او را برای تصدی مسئولیت تائید کرد.
وی با اشاره به شبهاتی که درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت‌‌‌ نامزدها مطرح می‌شود، گفت: برخی مدعی می‌شوند "اصل بر برائت افراد است؛ مگر این که خلافش ثابت شود" طرح این بحث پشتوانه حقوقی صحیحی ندارد.
وی افزود: هنگام سپردن مسئولیت به افراد بحث از احراز صلاحیت مطرح می‌شود و «احراز صلاحیت» یعنی این که اثبات شود یک شخص صلاحیت اجرای یک مسئولیت را دارد.
وی در عین حال یادآور شد: البته ما باید با درایت و آرامش و حفظ اخلاق و متانت و رعایت قانون بهانه‌های بیهوده به دست این افراد ندهیم. مردم ما مردم بسیار آگاهی هستند و همیشه طرفدار حق و عدالت بوده‌اند و اگر بدانند کسی بر مبنای حق و عدالت کار می‌کند، نظرات او را قبول می‌کنند.
وی ضمن تاکید مجدد بر رعایت قانون در امر نظارت بر انتخابات افزود: این از فرمایش‌های مقام معظم رهبری بود که قانون به شکل کامل رعایت شود. مطمئن باشید اگر این اتفاق صورت بگیرد نتایج کاملا قابل دفاع خواهد بود و خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد.
دبیر شورای نگهبان با حساس توصیف کردن انتخابات مجلس هشتم گفت: در همه انتخابات افراد به دنبال دستیابی به مناصب و در نهایت دستیابی به قدرت هستند. برخی از این افراد دستیابی به مناصب را برای انجام خدمات شایسته‌تری می‌خواهند اما برخی هم به دنبال مقاصدی هستند که قابل دفاع نیست.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: هیاتهای اجرائی در مرحله اول و هیات‌های نظارت و شورای نگهبان در مراحل بعدی وظیفه دارند مانع ورود افراد غیرصالح به مجلس شورای اسلامی شوند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد