کد خبر: ۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۳- 09 December 2007

آیت‌الله جنتی در دیدار سفیرالجزایر با ایشان: مشکلات کشورهای اسلامی با وحدت حل می‌شود

آیت‌الله جنتی در دیدار سفیر الجزایر با ایشان، وجود مشکلات مسلمانان را ناشی از تفرقه دانست و گفت: با وحدت و همدلی، مشکلات جهان اسلام حل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی در این دیدار با تشریح اجمالی وضعیت جهان اسلام تصریح کرد: امیدواریم همه کشورهای اسلامی با یکدیگر همدل باشند.
وی ضمن تجلیل از تلاش ضداستعماری ملت الجزایر که با انقلاب علیه استعمار فرانسه و اهدای بیش از یک میلیون شهید نتیجه گرفت، گفت: اکنون ملتهای مسلمان به این نتیجه رسیده اند که باید به هر قیمتی که شده، برای دستیابی به حق خود تلاش کنند.
آیت‌الله جنتی در ادامه به ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: اکنون به رغم گزارش‌های البرادعی و حتی گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، بوش ادعا می کند؛ ایران در پی سلاح اتمی است! مفهوم این ادعا آن است که دشمنان اسلام به هر صورت نمی‌خواهند مسلمانان به توفیقات علمی و فنی دست بیابند.
وی افزود: مشکل هر یک از کشورهای اسلامی مشکل همه کشورهای اسلامی است و اگر مسلمانان با هم اتفاق نظر داشته باشند، آنان نمی‌توانند در فلسطین، عراق و افغانستان ظلم کنند. 



دبیر شورای نگهبان با ابراز خشنودی از ارتقاء سطح روابط دو کشور، به معرفی جایگاه «شورای نگهبان» در نظام جمهوری اسلامی و شباهت‌های آن با «شورای قانون اساسی الجزایر» پرداخت و افزود: شورای نگهبان وظیفه بررسی میزان انطباق قوانین با قانون اساسی و شرع مقدس، نظارت بر کلیه بخش های انتخابات و تفسیر قانون اساسی را برعهده دارد اما شورای قانون اساسی الجزایر دارای تمامی این اختیارات نیست.
وی خواستار تبادل تجربیات دو کشور در خصوص جایگاه و نحوه عملکرد شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران و شورای قانون اساسی الجزایر شد.
در ادامه این دیدار نیز «محمدالامین دراقی» سفیر الجزایر در تهران، ضمن ابراز تشکر از لطف و محبت آیت الله جنتی در تجلیل از ملت و شهدای انقلاب الجزایر گفت: الجزایر همواره در مسائل مهم جهان اسلام مانند فلسطین، افغانستان و عراق با ایران هم نظر بوده و جزو نخستین کشورهایی بود که بر حق ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای تاکید کرد.
وی افزود: ما با صدای بلند از حقوق ایران دفاع می‌کنیم و این نه به منزله یک تعارف است بلکه بدان معناست که همه ملتها و به ویژه کشورهای اسلامی حق دارند به پیشرفت های فنی و علمی دست‌یابند.
وی با اشاره به تلاش استعمار برای انهدام فرهنگ و هویت ملت الجزایر گفت: ما بیش از یک میلیون شهید دادیم و این امر در برابر امتیازی که به دست‌آوردیم و آن حفظ هویت و فرهنگ اسلامی بود چیز زیادی نیست.
وی در ادامه به تفاوت های شورای قانون اساسی الجزایر و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: نظارت شورای قانون اساسی الجزایر بر انتخابات بسیار محدود است و این نهاد تنها برای رسیدگی به شکایاتی که در این خصوص طرح می‌شود اقدام می‌کند.
وی در ادامه خواستار تبادل تجربیات دو کشور در خصوص نگهبانی از منزلت قانون اساسی در روند قانون‌گذاری و نظارت بر انتخابات شد و بازدید اعضای شورای قانون اساسی الجزایر از ایران و متقابلا دیدار مسئولان شورای نگهبان از کشور خود را به عنوان یکی‌از راههای انتقال این تجربیات پیشنهاد کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد