کد خبر: ۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵- 03 November 2020
آیت الله اعرافی:

علما و حوزه‌های علمیه به توسعه وحدت در جوامع اسلامی اقدام کنند

مدیر حوزه‌های علمیه مهمترین وظیفه علما و حوزه‌های علمیه را توسعه وحدت در جوامع اسلامی دانست و گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای امت اسلام رنج است.
علما و حوزه‌های علمیه به توسعه وحدت در جوامع اسلامی اقدام کنند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، عصر امروز در آخرین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: همواره تصور می‌شد بشر با پیشرفت علم و فناوری بتواند چالش‌های رویاروی سلامتی را رفع کند در حالی که کرونا این تصور را باطل کرد.

وی با بیان اینکه کرونا خسارت‌های سنگین اقتصادی به کشورها، دولت‌ها و بخصوص نیازمندان وارد کرد، ادامه داد: همچنین کرونا مشکلات علمی و دانشی بسیاری برای بشر پدید آورد که نشان از ضعف جامعه بشری در عرصه‌های مختلف، چون فضای مجازی بود.

آیت الله اعرافی به آسیب‌های فرهنگی کرونا اشاره و عنوان کرد: کرونا به ارتباطات عاطفی و خانوادگی خدشه وارد کرد حتی بسیاری از مراکز مذهبی مانند مساجد، بقاع متبرکه و ... بسته شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در برابر بلایا باید مقاومت داشت، اظهار داشت: اسلام مسلمانان را به مقاومت در برابر بلایا دعوت می‌کند و علما موظف هستند این منطق فکری و الگویی که در ایران در مواجهه با بلایا وجود دارد را منتشر کنند.

وی ترس را یک خطر جدی در مواجهه با بلایا دانست و گفت: برای مقابله با کرونا باید اخوت، برادری و پیوند‌های عاطفی تقویت شود و به توصیه‌های پزشکی عمل و نسبت به تخلفات دیگران امر و نهی صورت بپذیرد؛ همبستگی ملت‌ها و دولت‌ها به منظور ارتقای تاب‌آوری و افزایش مواسات و همدلی لازم و ضروری است.

آیت الله اعرافی به اهانت رییس جمهور سبک مغز فرانسه به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) اشاره کرد و افزود: امت اسلام با جدیت در مقابل این حرکت‌های مستمر که از سوی دشمنان انجام می‌شود خواهد ایستاد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین‌های اسلامی و جنگ‌افروزی و فتنه‌افروزی به دنبال شکست امت اسلام هستند.

وی یکی از رنج‌های امت اسلامی را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: علما و حوزه‌های علمیه باید در برابر این نوع اقدامات شوم به پاخیزند و با علم و دانش و تقویت وحدت در جوامع اسلامی در مقابل مستکبران، ظالمان و زورگویان عالم بایستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است