کد خبر: ۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲- 28 October 2020
آیت الله آملی لاریجانی:

لزوم همراهی مسلمانان جهان در مقابله با اسلام ستیزی‌ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هتاکی‌های بی‌منطق، غیرمعقول، سخیف و غیر اخلاقی برخی نشریات فرانسوی و همچنین حمایت‌های بی معنا و بی وجه آقای مکرون را محکوم کرد و بر همراهی مسلمانان جهان در مقابله با این اسلام ستیزی‌ها تاکید نمود.
لزوم همراهی مسلمانان جهان در مقابله با اسلام ستیزی‌ها
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، متن کامل سخنان آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیش از ورود در بحث به مناسبت مطالبی که در چند روز اخیر در برخی از نشریات فرانسوی مطرح شده و حمایت‌هایی که رئیس جمهور فرانسه آقای مکرون نسبت به این مطالب به عمل آورده چند نکته را عرض می‌کنم.

گرچه ساحت نورانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم که نورش همۀ آسمان‌ها و زمین را فرا گرفته آن‌قدر پیراسته و نورانی هست که این مطالب سخیف و هتاکانه گردی به آن عظمت روحی نرساند ولیکن ما مسلمانان باید به وظیفه خاص خود در قبال این هتاکی‌ها عمل کنیم. این روشن است که کسی که تجلی اعظم حق متعال است ساحتش بسیار فراتر و والاتر از این مطالب است که بخواهد این‌ها کمترین تأثیری در آن مقام داشته باشد. منتهی ما مسلمان‌ها وظیفۀ دیگری داریم. ما ضمن محکوم کردن این هتاکی‌های بی منطق و غیر معقول و سخیف و غیر اخلاقی نشریات فرنسوی و همچنین حمایت‌های بی معنا و غیرقابل‌توجیه آقای مکرون از این هتاکی‌ها که هیچ منطقی ندارد و هیچ توجیه اخلاقی و عقلانی ندارد، از همۀ مسلمانان می‌خواهیم که در مسیر مقابلۀ با این اسلام ستیزی با هم همراه شوند. مسألۀ اسلام ستیزی اختصاصی به امروز و دیروز مغرب زمین ندارد و دهه‌های متمادی است و بلکه قرن هاست که دنیای غرب به انحاء مختلف علیه اسلام اقدام می‌کند و این رفتار‌های خصمانه اختصاصی به زمان خاص ندارد، منتهی بعد از انقلاب اسلامی وقتی ظرفیت عظیم دین اسلام را ملاحظه کردند و ظرفیت‌های عظیم توده‌های مسلمان را مشاهده کردند، کشور‌های غربی گویی زنگ خطر خاصی شنیده‌اند.

امروز مردم مسلمان در دنیا قریب به دو میلیارد نفر هستند. اگر جمهوری اسلامی که تعداد محدودی از مسلمان‌ها را در خودش جای داده در طول چهل سال انقلاب اسلامی با اقتدار مقابل آمریکا یعنی شیطان بزرگ ایستاده و همینطور در مقابل کشور‌های حامی او در اروپا و اذناب منطقه‌ای‌اش ایستاده، وقتی یک کشوری با منابع محدود توانسته این‌مقدار در مقابل آن‌ها ایستادگی کند، اگر دو میلیارد مسلمان با هم همراه شوند چه بلایی بر سر آن‌ها خواهند آورد. حداقل این است که تمام ظرفیت‌های ممکن خودشان را از دسترس آن‌ها خارج خواهند کرد و این مطلب مهمی است.

پژوهشگران و محققان غربی بسیار این مسأله را رصد می‌کنند. یکی از این پژوهشگران در یکی از موسسات که مربوط به بحث‌های دینی است رصد کرده بود که رشد اسلام هم به لحاظ جمعیتی و هم به لحاظ میزان انتشار به مراتب از جهان مسیحیت فراتر رفته است و با اینکه در سال‌های قبل و حتی الان جمعیت مسلمان‌ها به مراتب کمتر از مسیحیت هست، ولی ادعا کرده است که اگر همین رشد جهان اسلام ادامه پیدا کند، در ۲۰۷۰ به مراتب مسلمان‌ها هم جمعیتشان و هم سرعت انتشارشان بیش از جهان مسیحیت خواهد شد.

آن‌ها حسابگر هستند و با خودشان فکر می‌کنند که اگر این ظرفیت عظیمی که در جهان اسلام وجود دارد و خصوصاً در دین اسلام در مبارزۀ با طواغیت و در مبارزۀ با ظلم و در جهاد فی سبیل الله به فعلیت برسد، چه تأثیر شگرفی بر دیگر حکومت‌ها خواهد داشت؟! مسلماً خائف می‌شوند و بحثشان هم فقط این نیست که یک کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام در نشریه درج کنند. این‌ها با تمام وجودشان و تمام سلاح‌هایی که در زرادخانه شان دارند بر علیه اسلام اقدام می‌کنند. این تحقیقات به ظاهر فلسفی در باب فلسفۀ سیاسی که سکولاریزم را ترویج می‌کند، فکر می‌کنید که این‌ها همه بحث‌های علمی هستند؟! این‌ها برای زدن مبادی و مبانی فکر دینی است. کسانی که در کشور‌های اسلامی با پول غربی‌ها کرسی‌های دموکراسی در دانشگاه راه انداخته اند، گمان می‌کنید که این‌ها برای ترویج علم است!

واضح است که این‌ها برای نشر فکری است که ریشه‌های فکر دین اسلام را بزند. دفاعشان از سکولاریزم و ترویج آن‌ها و بزرگ کردن روشن فکران سکولار در جهان اسلام و امثال این‌ها نوعی از این کارهاست.

تأثیری که در سلاطین و حکام کشور‌های عربی می‌گذارند و این فاصله‌ای که بین مسلمانان ایجاد می‌کنند و این خلأئی که موجب شدند در جهان اسلام پیدا شود به لحاظ تفکیک مرز‌ها و بنابراین قدرت‌ها را در مقابل هم قرار دادند، این‌ها همه کار‌های شیطنت آمیزی است که انجام می‌دهند؛ بنابراین این مطالب هتک آمیز در یک نشریه درواقع در چارچوب مجموعه‌ای از اقداماتی است که انجام می‌دهند. ولی ما مطمئنیم که حق متعال نور خودش و نور تجلی اعظم خودش را همینطور بیش از پیش انتشار خواهد داد و نور حق، مخفی نمی‌ماند. این از سفاهت و حماقت آنهاست که گمان می‌کنند با این کار‌های خلاف اخلاق و هتاکی‌ها می‌توانند حرمت نور بزرگ خداوند را مخدوش کنند و از آن سخیف‌تر حمایت سردمداران و حکام آنهاست. امثال آقای مکرون باید بفهمند که با این کار‌های حماقت آمیز و غیر منطقی و رفتار‌های غیر اخلاقی نمی‌توانند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند. با کدام منطق توجیه می‌شود که به پیامبر مورد عنایت و عشق میلیارد‌ها مسلمان اینگونه عواطف شان را تحریک کند و به او توهین کنند، پیامبری که حتی مورد توجه و احترام غیر مسلمان هاست؛ لذا این مطلب برای همه روشن است.

جا دارد همۀ مسلمان‌ها در محکوم کردن این اعمال سخیف و هتاکانه متحد شوند و در مقام عمل اقداماتی بکنند که هتاکان را سر جای خودشان بنشانند. آقای مکرون و اذنابش که دست به چنین اقدامات زشتی می‌زنند، مسلّم بدانند که عکس العمل جهان اسلام ساده نیست.

اینکه عده‌ای از مسلمان‌ها در برخی از کشور‌ها به صورت خودجوش کالا‌های فرانسوی را تحریم کردند بسیار کار خوبی بود و امیدواریم که بقیه هم همین مسیر را تعقیب کنند و البته این تازه ضربۀ کوچکی است در مقابل آن چیزی که آن‌ها باید دریافت کنند از رفتار‌های ناصحیح و غیر عقلائیشان. ما مطمئن هستیم که آن‌ها نهایتاً از این کار‌های نابخردانه شان پشیمان خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات