کد خبر: ۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۸- 09 August 2006

پیشنهاد دکتر اسماعیلی برای تشکیل ارتش مشترک کشورهای اسلامی عربی

عضو حقوقدان شورای نگهبان خواستار محاکمه عاملان جنگ در لبنان و به خصوص در قانا شد و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار این جنایت ها به سرعت عاملان جنگ در قانا باید محاکمه و به سزای اعمال خود برسند .

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محسن اسماعیلی در میزگرد بررسی راهکارهای حمایت از کودکان لبنانی تاکید کرد : اسرائیل بی پرده و آشکارا تمامی موازین حقوق بین الملل که در عهدنامه های بین المللی مورد قبول واقع شده را نقض می کند و دست به جنایات فجیع می زند.
وی افزود : اسرائیل به عنوان رژیم جعلی که هیچ کدام از عناصر یک دولت را ندارد امروز به صورت آشکار اعلام می کند که بنا دارد زیرساختهای لبنان و مناطق مسکونی را هدف قرار دهد و در واقع دانسته و آگاهانه اقدام به نقض حقوق بین اللمل می کند .
دکتر اسماعیلی تصریح کرد : در صورتی که رژیم اسرائیل طی سال های گذشته جنایتی نیز نکرده بود تنها فاجعه قانا اکتفا می کند تا تمامی آزادیخواهان جهان برای نابودی این رژیم وارد عمل شوند.
وی اظهار داشت : جنایت های صورت گرفته در لبنان به طورحتم بدون حمایت و پشتیبانی های امریکا از اسرائیل امکانپذیر نبود و باید گفت این ننگ از پیشانی سازمان ملل پاک نخواهد شد که تحت تاثیر و فشار یک دولت زیاده خواه نتوانست آتش بس را تحقق بخشد .
عضو حقوقدان شورای نگهبان بر ناکارآمدی مدیران سازمان های بین المللی تاکید کرد و گفت : خوشبختانه قوانین و ساز و کارهای جهانی این توان را به سازمان های بین المللی داده تا مانع از فاجعه در لبنان شود اما خود باختگی و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی مدیران باعث شده تا سازمان های بین المللی از این قدرت فوق العاده استفاده نکنند .
وی ادامه داد : مدیران سازمان های بین المللی باید بدانند امریکا در دنیا منفورترین دولت در سراسر کره زمین است و قصد دارند اعتبار این سازمان ها را از بین ببرد و این گونه وانمود می کنند که تصمیم گیردنده واحد در کره زمین هستند اما آمریکا باید بداند این یک خواب آشفته است که مردم دنیا و به خصوص حزب الله لبنان اجازه تعبیر آن را نمی دهند
دکتر اسماعیلی به پنج راهکار حقوقی در راستای حمایت از آوارگان و کودکان لبنان اشاره کرد و افزود : سازمان های بین المللی مسئول باید به سرعت در این زمینه فعال و از حوزه تماشاچی خارج شوند. عضو حقوقدانان شورای نگهبان همچنین بر نقش رسانه ها در افشای فجایع لبنان به خصوص در ارتباط با کودکان در سراسر دنیا تاکید کرد و گفت : در پیمان نامه حقوق کودک بر رسالت رسانه ها تاکید بسیار شده و رسانه ها باید با افشای وقایع در لبنان انحصار خبری را بشکنند و با پخش اخبار جوامع بشری را از عمق فاجعه در لبنان مطلع کنند .
وی همچنین خواستار تشکیل ارتش مشترک میان کشورهای اسلامی و عربی شد و خاطر نشان کرد : در صورتی که هیچ یک از راهکارهای قانونی ذکر شده به نتیجه نرسید باید ارتش مشترکی از کشورهای اسلامی و عربی برای دفاع از مردم ستمدیده لبنان تشکیل و به منطقه اعزام شوند.
دکتر اسماعیلی اظهار داشت : خواسته امریکا و برخی قدرت های بزرگ دنیا این است که ما را از سازمان های بین اللملی مایوس کنند در حالی که ما نباید چنین بهانه ای به دست آنان بدهیم.
وی در ارتباط با فرزند خواندگی کودکان لبنانی در ایران گفت : باید تلاش شود تا کودکان لبنانی در کشور خود مورد حمایت قرار گیرند .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد