کد خبر: ۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰- 14 October 2020
دکتر طحان نظیف:

سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است

عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: موضوع سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است و از هم اکنون مجری انتخابات باید به فکر اتخاذ تدابیری در این خصوص باشد و طبیعتا شورای نگهبان نیز بر این امر نظارت خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی با عنوان «گزارش ۵۰» در اینستاگرام خود نوشت: شورای نگهبان چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ جلسه داشت. در این جلسه گزارشی از نظارت شورای نگهبان بر برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ارائه شد.
 
سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است

برخی پیشنهادات اجرایی از جمله طرح‌هایی راجع به تعرفه‌های انتخابات که از سوی وزارت کشور مطرح شده بود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

من نیز نکته‌ای که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده بود مطرح کردم و گفتم چنانچه ویروس کرونا این روز‌ها خیال رفتن نداشته باشد و شرایط کرونایی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد، چه تدابیری برای این شرایط اندیشیده‌ایم؟ روی این سخن می‌تواند ابتدا با مجری انتخابات و البته تا حدی هم با ناظر انتخابات باشد.

انتخابات یکی از خطیرترین موضوعات کشور است، اما بر کسی پوشیده نیست که سلامت مردم نیز برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روز‌ها تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر امر سلامت مردم را می‌بینیم و می‌شنویم. اهمیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم سال آینده در برخی شهر‌ها نظیر تهران، همزمان چهار انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان باید برگزار شود.

طبیعتا در فرصت هشت‌ماهه‌ای که در اختیار داریم، باید به فکر پیش‌بینی تسهیلاتی در این خصوص باشیم. تسهیلات و تدابیری که با مشارکت مردم به عنوان مهمترین رکن انتخابات، از سویی تضمین‌کننده سلامت آن‌ها باشد و از سویی نیز مخالفتی با قوانین انتخابات نداشته باشد. زمان باقیمانده تا انتخابات سال آتی برای چنین پیش‌بینی‌هایی اصلا کم نیست و زمان مناسبی محسوب می‌شود؛ لذا موضوع سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است و از هم اکنون مجری انتخابات باید به فکر اتخاذ تدابیری در این خصوص باشد و طبیعتا شورای نگهبان نیز بر این امر نظارت خواهد داشت.

در ادامه شورای نگهبان وارد بررسی «طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» موسوم به طرح مالیات بر خانه‌های خالی شد که در میانه رسیدگی به علت اتمام وقت، بررسی آن ناتمام ماند و بررسی موارد باقیمانده آن به جلسه بعد موکول شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود