کد خبر: ۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۱- 24 November 2007
آیت‌الله جنتی:

امام(ره) انقلاب را با بسیج بیمه کردند

آیت‌الله جنتی-امام جمعه موقت تهران- با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: امام خمینی(ره) از همان سال‌های اول انقلاب اسلامی برای بیمه کردن انقلاب، مسائل و مشکلات زیربنایی را حل کردند، از جمله این اقدامات تشکیل بسیج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دبیر شورای نگهبان تشکیل بسیج را یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) نامید و افزود: تا اسلام و انقلاب و یک حکومت اسلامی راستین وجود دارد، دشمن و شرارت‌ها‌ی او نیز وجود دارد، لذا باید برای آن فکری کرد و برای انقلاب پشتوانه‌ای را در نظر گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کشور در برابر تهدیدها، اظهار داشت: علاوه بر کسانی که در پادگان‌ها خدمت می‌کنند، باید جوان‌هایی در میان مردم داشته باشیم که در زمان نیاز برای از جان گذشتگی و فداکاری در جبهه آمادگی داشته باشند.
خطیب نماز جمعه تهران ابتکار تشکیل بسیج از سوی امام(ره) را یکی از طرح‌های اسلام عنوان کرد و گفت: یکی از طرح‌های اسلام این است که هر مسلمانی باید یک مجاهد باشد و شرایطی برای فرد مجاهد در نظر گرفته شده است.

بسیج یک فرهنگ است

دبیرشورای نگهبان با اشاره به منزلت بسیج برای حضور دائمی در نظام جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: همانگونه که مکرراً گفته شده است، بسیج یک فرهنگ است یعنی بسیجی فردی فداکار، مخلص، پاک و آماده به خدمتی است که دارای توان انجام وظایف در هر صحنه‌ای است که یکی از این صحنه‌ها، صحنه دفاعی است.
جنتی با اشاره به فداکاری‌های بسیج در طول 8 سال دفاع مقدس، تصریح کرد: بسیج با معجزه‌آفرینی خود در طول 8 سال دفاع مقدس اجازه نداد که ایران شکست خورده و تجزیه شود و با وجود فداکاری‌های بسیار نیروهای مسلح، اگر بسیج حضور نداشت این نیروها نیز شکست می‌خوردند.
وی با اشاره به نقش بسیج در دوران غیر از جنگ، اظهار داشت: وقتی جنگی در کار نیست بسیج در همه صحنه‌های دیگر مانند کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و ... با همه خصلت‌های فوق‌العاده و ارزشمند خود برای حضور در صحنه آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه نهادهایی مانند بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... که از ابتکارات امام بودند، آبرومندانه این نهادها را حفظ کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: این نهادها کاری نکردند که مردم به آنها بدبین شوند، لذا در قلوب مؤمنین محبوبیت دارند و ما باید قدردان آنها باشیم و خودشان نیز قدر خود را بدانند و روز به روز بر آمادگی خود بیفزایند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید کمک کنیم تا عدد بسیجیان زیاد شود، گفت: پدر و مادرها باید فرزندان خود را برای بسیجی شدن تشویق کنند.
وی افزود: البته بسیجی بودن به معنای داشتن کارت بسیج نیست بلکه هر کسی که این فرهنگ در وجودش نفوذ کرده باشد بسیجی است.

نیروی دریایی هم بسیجی باشد

جنتی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی دریایی گفت: عزیزان نیروی دریایی نیز با عزت‌آفرینی خود به نظام آبرو دادند و در یک حمله دشمن را شکست داده و آبرویش را بردند که این قابل تقدیر است.
وی خطاب به نیروی دریایی افزود: اگر اتفاقی بیفتد شما هم بسیجی گونه آماده دفاع از نظام هستید.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران و گزارش اخیر البرادعی در این خصوص، این گزارش را پیروزی بسیار بزرگ برای مردم مسلمان ایران و نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: به لطف خدا آن حقیقتی که همواره از آن دم می‌زدیم و دشمن حاضر به  اعتراف آن نبود و عده‌ای را نیز در این زمینه گمراه کرده بود، به وسیله البرادعی افشا شد.
وی افزود: شفاف‌ترین نقطه این گزارش این است که رسماً‌ اعلام شد که ابداً نشانه‌ای از اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای به دنبال مقاصد غیر صلح‌آمیز است، یافت نشده است و این بیش از یک تهمت نبوده است.

با «چراغ‌سبز نشان‌دادن» به پیروزی دست نمی‌یافتیم

جنتی با بیان اینکه این پیروزی به سادگی به دست نیامده است، تصریح کرد: از گردنه‌های بسیاری عبور کردیم تا به اینجا رسیدیم و اگر از مقام معظم رهبری گرفته تا دولت و رئیس جمهور و مردم در این موضوع ایستادگی نکرده و چراغ سبز نشان داده بودند این پیروزی به دست نمی‌آمد و برای همیشه و یا سال‌های سال باید از این نعمت خدادادی محروم می‌شدیم.
وی با اشاره به اینکه در هر صورت این پیروزی بر اثر مدیریت‌های بسیار عالی و قوی در سطوح مختلف و مقاومت و وحدت کلمه مردم به دست آمده است، تاکید کرد: امروز نیز اعلام می‌کنیم همانگونه که رهبر انقلاب و مردم و دولت گفته‌اند از حق خود دست بر نمی‌داریم و تا آخرین نقطه‌ای که به همه حقوق خود برسیم پا ‌فشاری خواهیم کرد.
جنتی با بیان اینکه این گزارش آبروی شورای امنیت را هم برد، تصریح کرد: مبنای همه تحریم‌های احمقانه‌ و خصمانه بر ضد جمهوری اسلامی این بود که می‌گفتند ایران قصد دارد برای مقاصد غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای استفاده کند، لذا هنگامی که این گزارش نشان می‌دهد تمام این حرف‌ها دروغ و تهمت بوده است دیگر آیا شورای امنیت که بدون تحقیق یک نظام مقتدر را زیر سؤال برده و تحریم می‌کند آبرویی دارد؟

حج و وحدت کلمه

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام حج گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، حج باید مرکزی برای وحدت کلمه جامعه اسلامی باشد و این خود فلسفه حج است.
جنتی افزود: امسال نیز باید انسجام اسلامی هم از سوی ایرانیان و هم از سوی مسلمانان دیگر رعایت و وحدت کلمه تحکیم شود.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: هر کار تفرقه‌افکنانه در میان مسلمان چه در حج و چه در خارج از آن حرام بوده و در حج حرام‌تر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنفرانس به اصطلاح صلح پاییزی که قرار است در آمریکا برگزار شود، اظهار داشت: این کنفرانس نیز از همان کارهای تکراری است که اثر و خاصیتی ندارد و همانطور که نشست‌های دیگر آنها مانند نشست شرم‌الشیخ و ... جواب نداد، این نشست نیز سودی نخواهد داشت.
جنتی با بیان اینکه اینها می‌خواهند آبروی از دست رفته خود را پس از آبروریزی و شکست تاریخی در لبنان و نقش بر آب شدن نقشه‌های آنها در طرح‌های خود برای خاورمیانه بازگردانند، اظهار داشت: خیال می‌کنند به نام صلح برای خود محبوبیت ایجاد خواهند کرد در حالیکه مردم از دروغگویی آنها آگاه هستند و می‌دانند که این کنفرانس تنها برای امنیت اسرائیل است.

فلسطینی‌ها باید به خانه خود برگردند

وی ادامه داد: مادامی که همه فلسطینی‌ها به شهر خودشان بازنگردند و سهم کاملی نداشته باشند این نقشه‌ها، نقش بر آب خواهد شد.
جنتی افزود: همه فلسطینی‌ها باید به وطن خود بازگشته و با برگزاری انتخابات آزاد، یک دولت و حکومت مردمی را برقرار کنند و هر چه مردم خواستند قابل تائید است اما دشمنان غیر از این هر کاری صورت دهند شکست خواهند خورد.
خطیب نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به تحت‌تاثیر واقع شدن برخی از کشورهای عربی در این موضوع، تاکید کرد: این دولت‌ها برای مردم و قرآن و اسلام اهمیتی قائل نیستند چراکه اگر بودند همانند مردم که از این اقدامات متنفرند باید ابراز تنفر می‌کردند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است