کد خبر: ۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷- 24 August 2020

دکتر صادقی‌مقدم: شهید لاجوردی احیاگر اسلام ناب محمدی بود

عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهید لاجوردی گفت: آنچه که از مکتب عاشورا و پیروان عاشورایی امام راحل و شهیدانش و رهبر عاشورایی عزیزمان آموختنی است در وجود شهید والامقام شهید لاجوردی می‌توان یافت.

دکتر صادقی‌مقدم: شهید لاجوردی احیاگر اسلام ناب محمدی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت شهید اسدالله لاجوردی که به صورت مجازی با حضور دوستان و همرزمانش پخش شد با اشاره منش شهید لاجوردی، اظهار داشت: بصیریت حسینی، شناخت حسینی، مدیریت حسینی، مقاومت حسینی و... چیزی است که در دین ماست و تطبییق این واژه ها با شخصیت شهید لاجوردی دیده می شود.

وی ادامه داد: سرمشق ملموس عصر ما حضرت امام خمینی (ره) همین کار را کردند و ایشان نیز با تأسی از سرور و سالار شهیدان، تمام زندگی خود را نثار اسلام کردند. ما با شخصیت امام بعد از سال های پس از پیروزی انقلاب خیلی ملموس و اجمالی آشنایی داریم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با معرفی کتاب « الف لام خمینی»، گفت: الف لام خمینی نوشته آقای بهبودی، که از تولد امام تا پیروزی انقلاب را در 1200 صفحه به تحریر درآورده است و به خوبی توانسته نقشی که امام با تاسی از زندکی ائمه اطهار و سرور و سالار شهیدان این راه را بر ما باز کردند.

دکتر صادقی مقدم ادامه داد: او نشان داد همان طور که هدف پیامبر گرامی اسلام حاکمیت اسلام برای بشر و تشکیل حکومت دینی و اسلامی بود با این همه تلاش و فداکاری توانست مردم دوران خود را به این سمت هدایت کند و احیاگر اسلام ناب محمدی باشد.

وی تصریح کرد: از بی شمار شاگردان و پیروان امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی وجود سردار ناشناخته عصر ما حاج سید اسدالله لاجوردی است، باید نوشته‌ها، گفته ها، سخن ها و ذکر خاطرات کمک کند و از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ها ساخته شود تا ببینیم آنچه که مدیریت و پیروی از ولایت و از مردم و جنس مردم بودن و برای مردم بودن خدمت گذار بودن چگونه جلوه پیدا می کند و سایرین خصوصا در این عصر و زمان همگی بدانند که چگونه یک شاگرد مکتب امام حسین (ع) به تاسی از ولی امر خودش در عصر و زمان خودش، چگونه عمر بابرکتش برای انقلاب اسلامی مفید بود و خداوند هم مزد این مقاومت، صبوری و اخلاص را به او عطا کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به برگزاری بیست و دومین یادواره دیدبان انقلاب شهید لاجوردی، گفت: این مجلس بهانه ای برای ذکر ابعاد شخصیتی این شهید والامقام است. آنچه که از مکتب عاشورا و پیروان عاشورایی امام راحل و شهیدانش و رهبر عاشورایی عزیزمان آموختنی است در وجود شهید والامقام شهید لاجوردی می‌توان یافت.

دکتر صادقی مقدم در تشریح شهید لاجوردی گفت: اتکای به خدا، بریدن از غیر خدا، تبعیت محض از خدای متعال، تبعیت از ولی عصر زمان ، نثار همه سرمایه خود در راه خدا و دین اسلام و خدمت به خلق خدا از جمله ویژگی های شهید لاجوردی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حمایتگرایی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پرتو آموزه‌های حقوقی

نشست بررسی آزادی مطبوعات در قانون اساسی برگزار شد

علمای اسلام نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی روشنگری کنند

پیام سخنگوی شورای نگهبان در حفاظت از جزایر سه‌گانه با یادآوری اصل ۹ قانون اساسی

چهل‌وپنجمین شماره فصلنامه دانش حقوق عمومی منتشر شد

دکتر صادقی‌مقدم: ناظران انتخاباتی «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» هستند/مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

فیلم| نشست خبری دکتر طحان‌نظیف ۲۸ مهر ۱۴۰۳

آزادی مطبوعات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

جدایی گفتمان‌های علمی از دینی نقیصه اصلی مراکز آموزشی بزرگ است

امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

او اجر یک عمر مجاهدت خود در راه خدا را گرفت همان گونه که به دنبال آن بود

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت یحیی السنوار، رهبر شاخه سیاسی حماس

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود