کد خبر: ۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵- 03 July 2020
آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

نتیجه انتخابات در آمریکا برای ما فرقی نخواهد کرد/ باید بر روی پای خود بایستیم و محور مقاومت را تقویت کنیم

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که چه رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار می‌آید، برای ما مهم این است که محور مقاومت تقویت شود، تحریم‌ها شکسته می‌شود، این ملت بزرگ در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کند، مردم از دولت مطالبه دارد، اما در برابر آمریکا و دشمنان کوتاه نخواهد آمد.
نتیجه انتخابات در آمریکا برای ما فرقی نخواهد کرد/ باید بر روی پای خود بایستیم و محور مقاومت را تقویت کنیم
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام هشتم (ع) عنوان کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ حدیث و مناظره و احتجاج برای ما ثبت و ضبط شده که یک گنجینه بزرگ برای بشریت است.

وی افزود: ورود عالمانه امام رضا (ع) به مباحث علمی یک فصل درخشان در حکمت عالم اسلام به شمار می‌آید، در آن مقطع جهان اسلام با بیرون خود ارتباطات فکری بیشتر برقرار کرده بود و امام رضا (ع) در چنین میدان پرجدلی به دفاع از حکمت اسلامی پرداختند.

امام جمعه قم، سیره الهی امام رضا (ع) را خیره کننده دانست و گفت: یکی از یاران آن حضرت می‌گوید، من عابدتر و زاهدتر و باخداتر از امام رضا (ع) ندیدم.

آیت الله اعرافی با اشاره به سیره و روابط اجتماعی امام رضا (ع) تاکید کرد: امام رضا (ع) بسیار صدقه می‌داد و از تکبر دور بود و با نیازمندان همدل و همنشین و همراه بود، مهمان نواز بود و سخاوتش خیره کننده بود و حوائج دیگران را برآورده می‌ساختند.

وی ادامه داد: ائمه هدی (ع) علی رغم همه فراز و فرود‌های تاریخی، هیچ گاه از ادعای خلافت حقیقی و حاکمیت اسلامی عقب ننشستند؛ هیچ گاه ائمه ما از مبارزه با ظلم و ستم عقب پا عقب نکشیده و از فراگیری عدالت در جامعه عقب ننشستند.

عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه، قصه کرونا را بیدارباشی برای بشر دانست و یادآور شد: بشر در این واقعه دانست که دست خداوند بر همه اراده‌ها برتری دارد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: عمر، مسئولیت، جوانی، سلامت و امکانات ما در معرض خطر بوده و روزی تمام این‌ها فانی خواهد شد، باید از این وقایع درس بگیریم.

وی اضافه کرد: تمام ارکان‌های استان از استانداری تا دانشگاه علوم پزشکی در حادثه کرونا حضور موثر داشتند، اما مردم و طلابی که بی مزد و مواجب در مواسات مومنانه شرکت کردند، فداکاری بزرگی انجام دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: خطر کرونا تمام نشده و وظیفه همه ما همبستگی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی است.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باید چرخ صنعت بچرخد، چرا که مردم در سختی‌های معیشتی هستند.

وی افزود: ما در قصه کرونا الگوی مقاومت و تاب آوری را با منطق مترقی و روشن نشان دادیم، مجلس ما باید راه‌های کاهش فشار اقتصادی بر مردم را پیدا و مدنظر قرار دهند.

امام جمعه قم گفت: اشغال گری، جنگ افروزی و کشتار مردم در بیش از صد جنگ، غارتگری و استعمار نو، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، عهدشکنی، حمایت از مستبدان و قدرت‌های استبدادی در سراسر عالم، حمایت از تروریسم، ترویج فرهنگ مادی گرایی، تخریب فرهنگ بشری در عالم، تخریب محیط زیست و بی اعتنایی به مستضعفان عالم از مرام غیرانسانی آمریکایی هاست.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ناکامی‌های اخیر آمریکا تاکید کرد: آمریکایی‌ها اخیرا در عین الاسد سیلی محکمی از ما خوردند، پیچیده‌ترین سیستم‌های آن‌ها ساقط شد، در صحنه دریا از ما شکست خوردند، در شورای امنیت شکست خوردند و در کرونا مدیریت ضعیفی داشتند، تبعیض نژادی نیز مانند طوفانی وزیدن گرفت و آشوب‌های بزرگ را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای ما فرقی نمی‌کند که چه رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار می‌آید، برای ما مهم این است که محور مقاومت تقویت شود، تحریم‌ها شکسته می‌شود، این ملت بزرگ در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کند، مردم از دولت مطالبه دارد، اما در برابر آمریکا و دشمنان کوتاه نخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخشی از سخنان خود به نامه نگاری‌های تحریک آمیز برخی‌ها به مسئولان ارشد نظام اشاره کرد و یادآور شد: ما حق نقد و انتقاد را قبول داریم، اما تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل دار را غیرقابل قبول می‌دانیم، تحریک جامعه به سمت خلاف‌های دیگران و نسبت دادن آن به مقامات عالی را نادرست می‌دانیم، سازوکار‌های قانونی مشخص است و باید از آن مسیر به دنبال حل مسائل باشیم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: دفع فتنه داعش، پیشرفت علم و فناوری و بسیاری از امتیازات بزرگ را مدیون تدابیر رهبر انقلاب هستیم.

وی اضافه کرد: ما می‌دانیم که کسانی با نام امام راحل از آرمان‌های ایشان عقب نشستند، امروز مفسر این آرمان‌ها و پرچمدار این حقایق رهبر معظم انقلاب است، اینکه کسانی با حرف‌های ناصواب جفاکاری کنند، برای ما قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود