کد خبر: ۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹- 01 June 2020

۶ توصیه مهم آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس یازدهم

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم ضمن تبریک به منتخبان مردم، سخنان و توصیه‌های مهمی را خطاب به نمایندگان خانه ملت، ایراد کرد.
۶ توصیه مهم آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس یازدهم؛ از حل مشکلات معیشتی مردم تا اصلاح قانون انتخابات
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (۱۲ خرداد ۱۳۹۹) در جلسه شورا که با حضور فقها و حقوقدانان برگزار شد، سالگرد ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

این یار قدیمی بنیان‌گذار انقلاب با اشاره به فرارسیدن سالگرد قیام ۴۲ و به شهادت رسیدن جمعی از مردم توسط رژیم منحوس پهلوی، خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ عده‌ای از مردم بی‌دفاع توسط عمال رژیم شاه به شهادت رسیدند که همین امر آثار و برکات فراوانی داشت و از جمله سر منشاء پیروزی انقلاب شد.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم ضمن تبریک به منتخبان مردم، سخنان و توصیه‌های مهمی را خطاب به نمایندگان خانه ملت، ایراد کرد.
 
اولین توصیه دبیر شورای نگهبان به نمایندگان مجلس یازدهم "خود مراقبتی" بود.
 
آیت‌الله جنتی در تشریح این موضوع متذکر شد: در انتخابات ۲ اسفند ۱۱۷ نماینده مجلس دهم از مردم رأی نگرفتند و حدود ۷۰ نفر نیز صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان تائید نشد؛ خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند که چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند.
 
ایشان "توجه به پیام رهبر انقلاب در افتتاحیه مجلس و عملیاتی کردن آن" را دیگر توصیه خود به نمایندگان ملت دانست و افزود: همه بند‌های پیام حکیمانه رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان، راه گشا و نقشه راه آنان است که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.
 
دبیر شورای نگهبان در توصیه سوم خود به نمایندگان ملت، سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را سند جامعی از آسیب‌ها و راهکار‌های نظام تقنینی کشور عنوان کرد و از نمایندگان مجلس یازدهم خواست برای تصویب قوانین، این سیاست‌ها را مورد توجه قرار دهند.
 
وی در توصیه چهارم، اولویت گذاری در تصویب قوانین را برای مجلس در امر قانونگذاری مهم و ضروری دانست و بر اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات تأکید کرد.
 
دبیر شورای نگهبان افزود: از جمله اصلاحات اساسی در قانون انتخابات، ضابطه‌مند کردن ثبت نام بی‌محابای داوطلبان است که با اصلاح این موضوع بخشی از مشکلات عدیده نظام انتخاباتی نیز حل خواهد شد.
 
آیت‌الله جنتی در پنجمین توصیه خود، از نمایندگان مجلس یازدهم خواست با قانون‌گذاری خوب، موجب ریل گذاری صحیح برای دولت و دستگاه‌های مختلف شوند که از جمله این ریل گذاری‌ها توجه به رونق تولید، مبارزه با قاچاق، کمک به بالارفتن ارزش پول ملی، نظارت بر کنترل نقدینگی کشور و کاهش تورم است.
 
دبیر شورای نگهبان در آخرین توصیه خود به نمایندگان، آنان را به پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه‌ای فراخواند و تاکید کرد: در میان نمایندگان مجلس یازدهم، متخصصین زیادی به ویژه جوانان حضور دارند که انشاءالله بتوانند در جهت رفع مشکلات اساسی مردم گام بردارند.
 
وی در خاتمه با اشاره به همکاری‌های کارشناسی و حقوقی اعضا و کارشناسان شورای نگهبان با ادوار مختلف مجلس گفت: شورای نگهبان آمادگی دارد ظرفیت‌های کارشناسی و حقوقی خود را برای اصلاح و تصویب قوانین در اختیار نمایندگان قرار دهد و مجلس جدید با اقدامات خود مایه خشنودی خداوند، رهبری و مردم شریف ایران شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود