کد خبر: ۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶- 17 April 2020

سیمرغ خروج

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: فیلم خروج روایتی سیمرغ گونه از همت یک روستایی برای احقاق حق خود است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

این هفته فرصتی شد تا اثر خوب دیگری را از جناب حاتمی کیا تماشا کنم. خروج همچون دیگر آثار ایشان یک اثر مفهومی است که البته با وسواس ایشان در خلق سکانس‌های هنری تصویر پردازی خوبی را ارائه کرده است.

آثار آقای حاتمی کیا سبک هنری خاص خود را داشته و همیشه رویه این کارگردان خلق اثر سینمایی با تکیه بر یک مفهوم اجتماعی - سیاسی است و این فیلم نیز پیام روشنی برای مخاطب دارد. همین ویژه گی آقای حاتمی کیا موجب شده تا او از مسلک هرهری مذهب در تولید فیلم دور باشد. به عبارت دیگر فیلم برای فیلم و هنر برای هنر در مرام حاتمی کیا وجود ندارد. این بار در خروج که روایتی سیمرغ گونه است از همت یک روستایی برای احقاق حق خود، قصه‌ای واقعی از مشکل اجتماعی بخشی از کشاورزان ترسیم شده که به خوبی با ارزش‌های اسلامی کشور نیز آمیخته شده و نگاه و توجه مخاطب را به درستی به سرمایه‌های کشور معطوف می‌سازد، شهدا که سرمایه‌ای بس عظیم برای ما و مردم ما به حساب می‌آیند.
 
سیمرغ خروج

جلوه پردازی هنری ایشان نیز هنرمندانه انجام شده، چه ارتباط انسان با یک حیوان و خلق صحنه‌هایی برای توجه این همراهی، چه صحنه زیر آب شور رفتن مزارع کشت پنبه و خشک شدن آنها، چه تصویر حرکت تراکتور‌ها در هنگام غروب در جاده.

داستان، اما برگرفته از مشکلات هر روز کشور است. اینکه چرا نمایندگان دولت مرکزی به داد مردم نمی‌رسند و فرد مجبور است برای کوچکترین مسئله خود به مرکز بیاید. چه رسد به اینکه ظلمی واقع شده و در مقابل، کسی نیز پاسخگو نیست. ضمن اینکه تصور حل همه مشکلات توسط رئیس‌جمهور اشتباهی است که غالب افراد دارند و طبعا باید از طریق سلسله مراتب حل شود، لیکن تا زمانی که سامانه پاسخ‌گویی دولت یا هر دستگاه اجرایی دیگر یک سامانه چابک و پاسخگو نباشد شاهد این نحو مراجعات مردمی به مرکز هستیم که غالبا نیز با خطراتی همراه است ضمن اینکه به پاسخ موثر و راه‌گشایی نیز عموما نمی‌رسند.

در کوتاه مدت شاید بهتر باشد به جای اینکه مردم به تهران بیایند، رئیس جمهور و مقامات اجرایی بیشتر به مناطق کشور سفر کرده و مشکلات را از نزدیک لمس کنند. مضافا اینکه مقامات محلی نیز لازم است بر اساس شایستگی‌ها انتخاب شوند تا با لمس مشکلات منطقه و احساس مسئولیت بیشتر آن‌ها در آینده شاهد این گونه نابسامانی‌ها نباشیم. طبعا مردم شهید داده نظام وکشور را از خود می‌دانند، اما حق دارند نسبت به ناکارآمدی‌ها نیز اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است