کد خبر: ۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵- 13 April 2020
آیت الله یزدی:

در شرایط سخت کرونا از کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف غافل نشویم

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر این که نباید در شرایط سخت کرونا از کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف غافل شویم، کمک به نیازمندان را در شرایط فعلی از بزرگترین عبادات دانست.
در شرایط سخت کرونا از کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف غافل نشویم
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی در سخنانی با اشاره به شرایط خاص کشور در آستانه ماه مبارک رمضان بیان داشت: در اثر بیماری کرونا، بسیاری از افراد از شغل و کار و زندگی خود بازمانده اند و ناچارند در خانه بمانند. این شرایط که با توجه به دستورات مجموعه‌های بهداشت و درمان کشور لازم الاطاعه و برای حفظ جان مردم است، موجب شده است برخی افراد دچار مضیقه و فشار در زندگی شوند؛ لذا هرکس که می‌تواند لازم است برای ضعفا، فقرا و آن‌هایی که درآمد روزانه دارند و زندگیشان وابسته به کار روزانه است یا آن‌هایی که اصلا کاری ندارند، به هر صورت ممکن اعانه و کمک کند.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در تمجید از اقدامات خودجوش مردمی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند در تعدادی از شهر‌ها مردم به طور خودجوش کمیته‌هایی را تشکیل دادند و در حال کمک به نیازمندان هستند که این اقدامات بسیار موثر، ارزشمند و به جاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این شرایط، به روش‌های مختلف می‌توان به مردمی که در اثر کرونا در خانه مانده‌اند، کمک کرد. چه به صورت نگرفتن اجاره از مستاجر و چه به صورت کمک‌های روزانه و تامین غذا و دارو به هر کیفیتی. یقینا این کمک‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: افرادی متمکن هستند و می‌توانند کمک کنند، اما نمی‌توانند شخصا پیگیر این اقدامات باشند لذا باید برخی با برنامه‌ریزی مناسب، متصدی جمع‌آوری کمک‌ها شوند و یا با پیگیری نیاز‌ها به افراد متمکن و دارای ثروت اطلاع دهند و با آن‌ها همکاری کنند.

آیت الله یزدی همچنین با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرد تا به افرادی که در این شرایط باید در منزل بمانند و روزه بگیرند کمک شود. چه کمک‌های مستقیم و چه جمع آوری کمک‌ها و توزیع آن‌ها بین مستحقین و یا راهنمایی خیرین به سمت افراد نیازمند.

عضو فقهای شورای نگهبان هرگونه کمک به نیازمندان و شرکت در امر خیر در شرایط کنونی را عبادتی بزرگ برشمرد و عنوان کرد: هرکدام از این اقدامات و کمک‌ها در شرایط کنونی، عبادت محسوب می‌شوند. این کمک‌ها یک انفاق صرف نیستند بلکه انفاقی هستند که به خاطر شرایط موجود، نوعی رنگ عبادی فوق‌العاده پیدا کرده و هر کسی که به اوضاع و احوال و شرایط فعلی آشنا باشد این مسئله را متوجه می‌شود.

آیت الله یزدی در پایان ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال به همه کسانی که این روز‌ها و در این شرایط سخت، برای رفع مشکلات مردم و نیازمندان کمکی انجام می‌دهند، توفیق دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی