کد خبر: ۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱- 21 February 2020
دکتر کدخدایی:

گزارش‌های مردمی که نیاز به پیگیری خاص داشته در تهران رسیدگی شده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون گزارش‌های ارسال شده از سوی مردم، بررسی شده و آن‌هایی که نیاز به پیگیری خاص داشته در تهران رسیدگی شده است.
گزارش‌های مردمی که نیاز به پیگیری خاص داشته در تهران رسیدگی شده است
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: به مردم تبریک می‌گویم، زیرا با توجه به تماس‌هایی که با استان‌ها داشتیم، با این‌حال که در ساعات پایانی رأی‌گیری قرار داریم، همچنان مشارکت گسترده است و مردم در ساعات پایانی هنوز به پای صندوق‌های رأی می‌آیند که با تدابیر وزارت کشور ساعت رأی‌گیری تمدید شده است؛ انشاءلله هیچ‌کس بدون رأی دادن امروز را تمام نکند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دستگاه‌های احراز هویت سرعت بالا نداشتند، گفت: در برگزاری انتخابات معمولاً مشکلات اجرایی وجود دارد و در این دوره هم احراز هویت به صورت الکترونیکی بود، اگرچه وزارت کشور اقدامات خوبی را انجام داده، ولی چون این کار، جدید است بالاخره وجود مشکلات نیز محتمل است، اما خوشبختانه با پیش‌بینی انجام شده، آنجایی که دستگاه آفلاین بود، مجریان می‌توانستند با روش دستی کار را انجام دهند و مشکل چندانی در این خصوص نداشتیم، اگرچه توقف‌هایی وجود داشت.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان درباره گزارش‌های مردمی گفت: ما از طریق سامانه «مردم ناظر»، «ایمیل»، «تلفن گویا» و «ستاد نظارت بر انتخابات» گزارش‌هایی را دریافت کردیم و اینکه تا الان چه تعدادی گزارش واصل شده را دقیق نمی‌دانم، ولی بررسی‌های لازم بر روی گزارش‌های ارسالیِ مردم انجام شده و احیاناً گزارشی که نیاز به پیگیری خاص داشته، در تهران رسیدگی شده است.

دکتر کدخدایی درخصوص اعلام صحت انتخابات اظهار داشت: اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراء انجام خواهد شد و ما بر اساس مهلت قانونی که در قانون انتخابات ذکر شده است، اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما پس از شمارش آراء همه صندوق‌ها ادامه خواهد داشت تا اینکه پس از حصول اطمینان، صحت یا عدم صحت حوزه‌های انتخابیه را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که درصد میزان مشارکت مردم در انتخابات به چه صورت است، گفت: اینکه میزان مشارکت چند درصد است اطلاع دقیقی نداریم، ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند، اما به‌نظر مشارکت در این دوره نسبت به دوره گذشته تفاوتی ندارد و در برخی استان‌ها شاهد افزایش مشارکت بوده‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است