کد خبر: ۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱- 21 February 2020
دکتر کدخدایی:

هرکس گزارشی از تخلفات انتخاباتی دارد از طریق سامانه «مردم ناظر» ارسال کند

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: هرکس گزارشی از تخلفات انتخاباتی دارد، می‌تواند از طریق سامانه اینترنتی «مردم ناظر» که در این دوره از انتخابات راه‌اندازی شده است، برای ما ارسال کند.
هرکس گزارشی از تخلفات انتخاباتی دارد از طریق سامانه «مردم ناظر» ارسال کند
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز پس از انداختن رأی خود به صندوق رأی شماره ۱۷۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، در پاسخ به سئوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما از حضور مردم چیست، گفت: خوشبختانه از ابتدای ساعت شروع رأی‌گیری حضور پرشور مردم را در همه شهرستان‌ها سر صندوق‌های رأی شاهد هستیم.

دکتر کدخدایی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هم با هیأت مرکزی نظارت، ستاد مرکزی نظارت را راه‌اندازی کرده است و بر روند برگزاری نظارت کامل دارد و خواهش ما این است که هرکس گزارشی از تخلفات دارد از طریق سامانه «مردم ناظر» که در این دوره از انتخابات راه‌اندازی شده است، برای ما ارسال کند؛ ضمن اینکه ما بازرسان ویژه‌ای را هم برای استان‌ها ارسال کردیم و آن‌ها هم نظارت دقیقی دارند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون گزارشی از تخلف را مشاهده کرده‌اید، گفت: در ستاد نظارت بر انتخابات، همکاران ما مرتب و لحظه‌به‌لحظه گزارش‌ها را رصد می‌کنند و اگر گزارشی از تخلفات برسد، بررسی، رسیدگی و مشکل پیش‌آمده را برطرف می‌کنند؛ البته در همین ساعات اولیه روز انتخابات عموم گزارش‌ها جزئی و بیشتر مربوط به بحث کُندی شروع به کار شعبات أخذ رأی است که این موارد را دوستان در ستاد پیگیری کردند و خوشبختانه برطرف شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که دیشب امریکایی‌ها شما و چهار عضو دیگر شورای نگهبان را تحریم کردند چه تأثیری در کار شما می‌گذارد؟ گفت: قطعاً مردم خوب ما با انداختن رأی خود به صندوق‌ها پاسخ محکمی را به امریکا خواهند داد؛ ضمن اینکه شورای نگهبان وظایف قانونی خود را انجام داده و می‌دهد و اینگونه دخالت‌های بی‌مورد که خلاف حقوق بین‌الملل است را از کشوری مثل امریکا نمی‌پذیرند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان افزود: ملت شریف ایران چنانکه در طول این ۴۱ سال و در ادامه راه شهدای انقلاب حرکت کرده است، انشاءالله همچنان این مسیر را ادامه خواهند داد و مشخصاً امروز با حضور و مشارکت خود در پای صندوق‌های رأی نه‌ی بزرگی به امریکای جهانخوار خواهند گفت.

دکتر کدخدایی راجع به سامانه «مردم ناظر» گفت: با کوچکترین جستجو، سامانه «مردم ناظر» به راحتی قابل دسترسی است، ضمن اینکه از طریق سایت شورای نگهبان نیز می‌توان وارد این سامانه شد و در چند روز گذشته گزارش‌های متعددی داشتیم که بیشتر آن‌ها در خصوص تبلیغات نامزد‌ها بوده است.

وی افزود: انشاءالله گزارش‌هایی هم که امروز دریافت خواهیم کرد در اسرع وقت رسیدگی می‌کنیم و نتیجه آن را هم اعلام خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است