کد خبر: ۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴- 21 February 2020
دکتر کدخدایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما

آمادگی دویست هزار ناظر برای نظارت بر انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار حدود ۲۰۰ هزار ناظر برای نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان دکتر عباسعلی کدخدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با تبیین اقدامات نظارتی شورای نگهبان در کشور گفت: همزمان با فعالیت عزیزانمان در هیئت‌های اجرایی، سه تا هفت نفر از ناظران ما به تناسب بزرگ و کوچک بودن شعب اخذ رای بر سر صندوق‌های رأی حضور دارند.


وی افزود: تعدادی بازرس ویژه نیز در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی از استان‌ها اعزام کردیم تا نظارت ویژه‌ای بر انتخابات داشته باشند.


دکتر کدخدایی با تبریک روز جشن ملی ایرانیان گفت: امروز روزی است که اقتدار ملی به نمایش گذاشته و سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود.

 


دکتر کدخدایی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مجلسی قوی داشته باشیم ایرانی قدرتمند نیز خواهیم داشت.


قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: مردم خوب ما نیز در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و آرایشان را به صندوق خواهند ریخت و ما به انان اطمینان می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک شان پاسداری کنیم.


وی افزود: مردم همواره همیار شورای نگهبان بوده و هستند و می‌توانند گزارش‌ها و شکایت شان را از طریق سامانه "مردم ناظر" برای ما ارسال کنند تا به سرعت رسیدگی کنیم.


سخنگوی شورای نگهبان گفت: همکارانم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارتباط مستقیم با استان‌ها دارند و به این گزارش‌ها رسیدگی خواهند کرد.


دکتر کدخدایی ابراز امیدواری کرد انتخاباتی در شان ملت ایران برگزار شود و پاسخ محکمی به تهدید‌های دشمنان انقلاب باشد.


سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره اقدام دیشب آمریکا در تحریم پنج نفر از اعضای این شورا گفت: البته امریکا در چهل و یک سال گذشته همواره از این گونه تهدیدات و دشمنی‌ها علیه ملت خوب ایران داشته و پاسخش را نیز گرفته است.

 


وی تاکید کرد: این‌ها نشان افتخاری است برای ما و به تعبیر شهید بهشتی آمریکا از بیرون شدنش از کشور ما عصبانی است و باید از این عصبانیت بمیرد.


دکتر کدخدایی افزود: امروز مردم خوب ما در پای صندوق‌های رأی پاسخ محکمی به دولت مستکبر آمریکا خواهند داد.


وی گفت: ما نه فقط از این اقدام آمریکا ناراحت نیستیم بلکه خوشحال نیز شدیم و گاهی اوقات نشان افتخار گرفتن از دست اشقی الاشقیا باید گرفت و این نشان افتخاری برای همه ماست که دشمنان مردم ایران چنین رفتاری می‌کنند.


عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این که با توجه به تحریم آمریکا تکلیف سرمایه هایش چه می‌شود؟ گفت: خودشان هم فهمیدند که عمل مضحکی انجام داده اند و نزد جهانیان بی آبروتر شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد