کد خبر: ۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۴- 22 September 2007
دکترکدخدایی:

ابراز نگرانی برخی گرو‌هها موجب عقب نشینی شورای نگهبان از قانون نمی‌شود

سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها پس از تشریح مباحث مطرح شده در شورای نگهبان به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان دکتر عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اهمیت لایحه قانون اجرایی اصل 44 و ارتباط آن با لایحه بودجه آیا شورای نگهبان برنامه‌ای برای بررسی هم‌زمان این لایحه مشابه بررسی هم‌زمان لایحه بودجه دارد؟ گفت: ما فعلاً بررسی خاصی بر روی این لایحه نداریم. لایحه بودجه یک زمان‌بندی خاصی دارد که لزوما باید قبل از پایان هر سال به تصویب نهایی برسد اما درباره لایحه اصل 44 این محدودیت زمانی وجود ندارد و مجلس می‌تواند در فرصت مقتضی به آن رسیدگی کند.
وی افزود: البته گروه‌های کارشناسی ما در حال بررسی موضوع هستند و از سوی مجلس هم به ما پیشنهاد شده که جلسات مشترکی را برای بحث درباره این لایحه برگزار کنیم که اگر این جلسات برگزار شد اخبار آن را به اطلاع شما می‌رسانیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسئولیت شما و چند تن دیگر از اعضای شورای نگهبان در دستگاه اجرایی، آیا این مسئله در بررسی لوایحی که برای بررسی به شورای نگهبان می‌آید، تاثیر نمی‌گذارد؟ اظهار داشت: عضویت من در شورای عالی اداری مسئولیت اجرایی نیست و همچنین بنده دیگر عضو حقوقدان شورای نگهبان نیستم. از سوی دیگر حتی اگر ما مسئولیت اجرایی هم داشته باشیم کار شورای نگهبان مبتنی بر کار کارشناسی است و قطعا عضویت ما در دیگر دستگاه‌ها تاثیری در کار شورای نگهبان ندارد.
خبرنگاری پرسید: «یکی از جریانات سیاسی کشور از ردصلاحیت‌های گسترده نگران است، آیا شورای نگهبان می‌تواند کاری برای رفع نگرانی این جریان بکند؟»
سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: کاری که به دیگران مربوط می‌شود را قرار نیست شورای نگهبان انجام دهد؛ شورای نگهبان بر اساس قانون نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کند و در مسیر انجام وظایف قانونی خود تحت تاثیر هیچ جریان سیاسی قرار نمی‌گیرد. اگر منظور شما عقب‌نشینی شورای نگهبان از وظایف قانونی‌اش است، اعلام می‌کنم که شورای نگهبان در مسیر عمل به وظایف خود مستحکم و استوار به کار خود ادامه خواهد داد حتی اگر این مسئله منجر به رنجش خاطر یک جریان سیاسی بشود.
دکترکدخدایی در پاسخ به سؤالی درباره «لایحه مدیریت خدمات کشوری» بیان داشت: این لایحه هنوز به دست ما نرسیده است تا بتوانیم درباره جزئیات آن و مسائلی که قبلا باعث ایراد شورای نگهبان بود و تغییراتی که در آن صورت گرفته است نظر بدهیم.
خبرنگاری پرسید:«طبق اعلام کمیسیون ماده 10 احزاب انجمن‌های اسلامی باید برای فعالیت مجوز داشته باشند، آیا شما در بررسی صلاحیت‌های افراد عضو این انجمن‌ها این مسئله را لحاظ می‌کنید؟»
وی پاسخ داد: «من از کم و کیف این مسئله اطلاع دقیقی ندارم اما اگر قانون حکم می‌کند که این انجمن‌ها باید مجوز داشته باشند، خوب باید مجوز بگیرند.»
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ریاست سردار افشار با سابقه نظامی بر ستاد انتخابات کل کشور، تاکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به ما ندارد و طبعا شما هم نمی‌پسندید که ما پاسخگوی همه عالم باشیم.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد