کد خبر: ۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳- 11 January 2020
دکتر طحان نظیف در پست اینستاگرامی مطرح کرد:

تلاش شبانه‌روزی شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیت داوطلبان انتخابات

عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: اعضا و کارشناسان به صورت شبانه‌روزی و با نهایت دقت، مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی با عنوان «گزارش نوزدهم» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ۱۸ دیماه ۱۳۹۸، جلسه شورای نگهبان بود. با اینکه شب قبل جلسه هم‌رزمان شهید سلیمانی با چندین موشک به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، سیلی محکمی به دشمن زدند، ولی هنوز دل‌ها در غم رفتن فرمانده مخلص محور مقاومت محزون است. البته حادثه تلخ درگذشت تعدادی از تشییع کنندگان سردار و خبر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز به‌ویژه تعدادی از نخبگان کشور انجامید هم بسیار تأثرانگیز بود.

طبق قانون انتخابات، مهلت رسیدگی هیات‌های استانی و هیات مرکزی تا ۲۱ دیماه است و این یعنی مهلت رسیدگی رو به اتمام است و اعضا و کارشناسان به صورت شبانه‌روزی و با نهایت دقت، مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود. شب‌ها به خاطر اینکه کار تا دیروقت به طول می‌انجامد، برخی از اعضا به خانه نمی‌روند و در شورا می‌مانند. پس از رسیدگی هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی، مهلت بررسی و رسیدگی شورای نگهبان آغاز می‌شود.

قبل از ورود به دستور گفتم دیروز که برای بررسی طرح سه‌فوریتی به مجلس رفته بودیم، یکی از نمایندگان نکته‌ای راجع به یکی از اشکالات شورا در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مطرح کرد که دولت در مورد آن لایحه اصلاحی داده و سند آن را هم ارائه کرد. طرح این موضوع در جلسه، با موافقت اعضا مواجه شد و با توجه اینکه هنوز نظر شورا برای مجلس ارسال نشده بود، در آن اعمال شد.

چهارشنبه حدود ۱۱ مصوبه در دستورکار بود که تعداد آن خیلی زیاد بود، برای همین مجبور شدیم علی‌رغم مشغله انتخابات، هم صبح و هم عصر جلسه شورا داشته باشیم که نتایج بررسی‌ها از سوی سخنگو رسما اعلام می‌شود.

یکی از نکاتی که در طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی مطرح شد این بود که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی، موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی به موجب قانون مشخص می‌شود؛ از سویی کاهش درآمد‌های عمومی که ناشی از برقراری معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه بیانجامد، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است؛ حال سوال این است که جمع بین این دو اصل چگونه است؟ که برخی از اعضا معتقد بودند اصل ۵۱ بر اصل ۷۵ حاکم است و برخی برعکس! اما به نظر می‌رسد که این دو اصل به این نحو قابل جمع هستند که بر اساس اصل ۵۱، برقراری و معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی در اختیار مجلس است، اما در جایی که اصل مصوبه قابل طرح در مجلس بوده باشد؛ لذا اگر در جایی دولت، درآمدی ثابت از محل مالیات دارد، مجلس برای معافیت آن ابتدا باید محل جبران آن را پیش‌بینی کرده باشد.

#هادی_طحان_نظیف
#گزارش_به_مردم
 
تلاش شبانه‌روزی شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیت داوطلبان انتخابات
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

ما از مردم غزه تا نابودی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند