کد خبر: ۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸- 07 January 2020
دکتر کدخدایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما:

عزم ایران برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

سخنگوی شورای نگهبان، تصویب طرح سه فوریتی امروز در مجلس و تایید آن از جانب این شورا را حاکی از عزم جمهوری اسلامی برای مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان دکتر عباسعلی کدخدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و با تبیین جزییات این طرح گفت: مجلس امروز طرح سه فوریتی داشت که با هدف اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی از جانب آمریکا ارائه و تصویب شد قانونی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسیده بود.

وی افزود: پیرو اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اصلاحاتی در این قانون انجام و شامل طرحی با امضای ۲۷۰ نفر از نمایندگان پیشنهاد شد.

دکتر کدخدایی گفت: این طرح با حضور اعضای شورای نگهبان اعم از فقها و حقوقدانان در جلسه مجلس شورای اسلامی بررسی و پس از ارائه توضیحات لازم به تصویب رسید و مغایر نبودن آن با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به محتوای این طرح اظهار داشت: طبق ماده یک قانون قبلی، که فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه «سنت کام» نیرو‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی را به عنوان اعضای سازمان تروریستی شناسایی کرده بودند، امروز در همین ماده، عبارت «کلیه اعضای پنتاگون، شرکت‌ها و موسسات وابسته و نیز عاملان، فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» را نیز به فهرست اعضای سازمان تروریستی اضافه کردند.

وی افزود: در ماده ۲ این قانون نیز اصلاح مشابهی انجام شد و در ماده ۳ آن نیز دولت موظف شده است که برای تقویت بنیه دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار گیرد.
 


دکتر کدخدایی گفت: با توجه به حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی این طرح، اعضای این شورا فی المجلس نظرشان را درباره مغایرت نداشتن این مصوبه با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام کردند و از این پس، مصوبه به مرحله ابلاغ و اجرا وارد می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این که آیا طبق این مصوبه، رئیس جمهور آمریکا نیز تروریست شناخته می‌شود تصریح کرد: هرکسی که در زمره آمران شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشد تروریست شناخته می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره اقدام بی سابقه شورای نگهبان مبنی بر حضور در جلسه مجلس و تصویب این قانون گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون چنین سابقه‌ای نداشته است که نمایندگان مجلس طرح سه فوریتی ارائه کرده باشند و اعضای شورای نگهبان در مجلس حضور یافته باشند.

دکتر کدخدایی افزود: دیروز به ما اطلاع دادند و ما از فقهای معظم خواهش کردیم که فقط برای بررسی همین مصوبه از قم به تهران بیاید.

وی همچنین درباره پیام این اقدام مشترک مجلس و شورای نگهبان برای آمریکا تاکید کرد: پیام این اقدام این است که جمهوری اسلامی ایران و ملت خوب ما مصمم هستند که در محور مقاومت، اقدامات لازم را برای تامین امنیت کشورمان انجام دهند و همچنین در مقابل اقدامات تروریستی دولت آمریکا به هر شکل و در هرزمانی که تصمیم گرفتند و هر اقدامی را که به مصلحت دانستند، بتوانند انجام دهند.

دکتر کدخدایی این اقدام مجلس و شورای نگهبان را، اقدامی خوب در حوزه قانونگذاری دانست و ابراز امیدواری کرد: در دیگر مراحل نیز اقدامات مناسب لازم برای انتقام خون سردار شهیدمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد