کد خبر: ۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷- 16 November 2019
آیت الله اعرافی:

مسؤولان با حاشیه سازی مسیر مبارزه با فساد را منحرف نکنند

امام جمعه قم با قدردانی از اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد و تبعیض، از مسؤولان خواست که به جای حاشیه سازی، با مردم و دستگاه قضا در مسیر مبارزه با فساد همراه شوند.
مسؤولان با حاشیه سازی مسیر مبارزه با فساد را منحرف نکنند
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز وحدت نیاز عاجل و عمیق امت اسلام است و امت اسلام با وجود همه ثروت‌ها و داشته ها، دچار تفرق‌های جانکاهی است.

وی افزود: رسول خدا (ص) و هفته وحدت ما را به انسجام اسلامی و وحدت در برابر دشمنان فرا می‌خوانند، یک نوع از وحدت ضروری و ثانوی است که بر اساس ضرورت کسانی با هم متحد می‌شوند، اما یک وحدتی نیز وجود دارد که برآمده از مبانی فکری و آرمانی بوده و این همان وحدت و اخوت اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که در مبانی فکری و اعتقادی مشترکات بزرگی در امت اسلام وجود دارد، اظهار داشت: در نظامات فقهی و اخلاقی و مناسک دینی نیز اشتراکات زیادی داریم، همچنین منافع امت اسلام در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوان و مشترک است، این موارد پایه وحدت تمدن ساز و انسجام اسلامی است.

وی ادامه داد: چرا امت اسلام با بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت و نیروی انسانی و ذخایر مادی و معنوی و ارزش‌های متعالی اینگونه اسیر دشمن و پراکنده است، باید به مشترکات بپردازیم؛ البته مذاهب اسلامی مفترقاتی دارند و ما هم به مختصات مذهب خود افتخار کرده و بر آن‌ها تأکید می‌کنیم، اما مبانی مشترک امت اسلام ما را به همگرایی دعوت می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: امروز عالم اسلام باید بازار علم، فناوری و اقتصادی مشترک داشته باشد و امت اسلام باید در برابر دشمنان و اشغالگران متحد شود، مگر امت اسلام نمی‌بیند که فلسطین عزیز زیر موشک باران و هجمه‌های دشمن صهیونیستی قرار دارد؟

وی عنوان کرد: البته فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در برابر صهونیست‌ها خواهند ایستاد و ان شاءالله با شکست آن‌ها آرزوی آنان را به گور خواهند فرستاد، امت اسلام باید یکپارچه و منسجم چنان در صحنه حضور داشته باشد که دشمن فرسنگ‌ها عقب نشینی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند محور مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی ما را به سمت وحدتی خواهد برد که تمام آرزو‌های شما از بین می‌رود.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر مبارزه با فساد و تبعیض، از اقدامات دستگاه قضا در این زمینه قدردانی کرد و گفت: دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی با قوه قضاییه همراهی می‌کنند که قابل تحسین است، ما باید در مبارزه با فساد جدی باشیم.

وی افزود: بند چهارم بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به عدالت و مبارزه با فساد می‌شود، مبارزه با فساد باید جامع و در همه ارکان و فرایند حکومت، برنامه ریزی ها، قانونگذاری‌ها و اجرا دنبال شود، اگر امروز می‌بینیم که فساد‌های سنگین رخ داده و دل دلسوزان را به درد آورده است به دلیل غفلت‌ها و غرض‌هایی است که در دهه‌های گذشته وجود داشته است.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر این که دستگاه‌های حکومت باید بیدار باشند، اظهار داشت: دستگاه قضا، دستگاه اجرا و دستگاه قانونگذاری باید بیدارتر از قبل باشند، مبارزه با فساد نیاز به عزم جدی و عمومی در همه فرایند‌ها دارد.

وی ادامه داد: افراد پاکدست از سوی مردم و مسؤولان باید برای مسؤولیت‌ها انتخاب شوند و در انتخاب افراد سالم باید وسواس به خرج داد، قوانین و مقررات باید بازدارنده و تأمین کننده عدالت باشد، دستگاه اجرا و حکومت باید دستگاهی درحداکثر پاکی باشد و تا فسادی می‌بینند در برابر آن بایستند و تسامح نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که اگر تسامح در برابر فساد وجود داشته باشد مفسدان نفوذ می‌کنند و پیرامون ما را می‌گیرند و شاهد مفاسد سنگین و دشوار می‌شویم، ابراز داشت: یک مرحله کار هم مربوط به برخورد قضایی است که باید قاطع و جامع باشد.

وی عنوان کرد: انتظار از مسؤولان این است که در مسیر مبارزه با فساد به انحراف نروند، حاشیه نسازند، تبعیض قائل نشوند و برای کسانی که در میدان هستند همراه و یار باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید از نیرو‌های امنیتی به ویژه اطلاعات سپاه به دلیل دستگیری مفسدان سیاسی و اقتصادی قدردانی کرد، باید همه در این میدان همراهی کنند و به جای این که انتقاد ناروا داشته باشند و حاشیه سازی غلطی انجام دهند یا از برخی مفسدان دفاع کنند همه باید همراه با هم این مسیر نورانی را طی کنیم.

وی اضافه کرد: ملت از مسؤولان انتظار دارد که با کمال قاطعیت و با طراحی‌های دقیق و هوشمندانه در برابر همه انواع فساد و تبعیض برنامه ریزی کنند و اقدام قاطع به عمل آورند

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین مردم و مسؤولان را به توجه به زلزله زدگان و تکمیل جبران خسارت‌های سیل زدگان توصیه کرد.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوان، جامعه را به کتاب و آوردن کتاب‌های سالم و انسان ساز در سبد زندگی دعوت کرد.

آیت الله اعرافی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، برای همه بسیجیان در انجام وظایفشان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود