کد خبر: ۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹- 15 October 2019
آیت‌الله یزدی:

راهپیمایی بزرگ اربعین وحدت امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیاده‌روی اربعین را یک حرکت سیاسی مهم دانست و گفت: راهپیمایی ۲۰ میلیون زائر در اربعین ‌وحدت امت اسلامی را به رخ جهانیان می کشد.

راهپیمایی بزرگ اربعین وحدت امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از  خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین اظهار داشت: بدون تردید رعایت نظم و قوانین توسط زائران عزیز رضایت اباعبدالله الحسین (ع) را در پیش دارد.

وی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: امیدواریم خداوند نیز به این عمل سیاسی و عبادی برکت زیادی بدهد و به نفع اسلام و مسلمین تمام شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم و همچنین وحدت ازجمله مؤلفه‌هایی هستند که امام حسین (ع) با آن‌ها انسان‌ها را جذب کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از همه بلاد اسلامی و حتی غیر اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، ادامه داد: راهپیمایی اربعین مورد توجه همه علاقه‌مندان و دوستان و شیعیان اباعبدالله (ع) است که این موضوع نشان می‌دهد که اهداف مقدس حضرت اباعبدالله (ع) موردتوجه بشریت و انسان‌ها قرارگرفته است.

آیت‌الله یزدی افزود: ۲۰ میلیون زائر فاصله بین نجف و کربلا را پیاده‌روی می‌کنند و این دلالت بر وحدت امت اسلامی دارد و علت حضور این تعداد زائران مختلف با عقیده‌های گوناگون در این راهپیمایی عظیم جذب قلب انسان‌ها توسط سرور و سالار آزادگان جهان است.

وی پیاده‌روی را اربعین یک حرکت سیاسی مهم دانست و تصریح کرد: این حضور بزرگ و عظیم علاوه بر ثواب‌های اخروی، نتایج گسترده دیگری نیز دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به‌عنوان طلبه کوچک سفارش می‌کنم نظم و تربیت و همچنین قوانین در ورودی‌ها و خروجی‌ها مرز‌ها توسط زائرین عزیز موردتوجه قرار گیرد تا همه عزیزان با صحت و سلامتی در این مراسم حضور پیداکرده و فشردگی جمعیت خدای‌نکرده سبب رخ دادن حوادث نشود.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد