کد خبر: ۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵- 16 September 2019

انتقاد آیت الله شب زنده دار از عمل نکردن نهاد‌ها به مصوبه حجاب و عفاف

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از عمل نکردن دستگاه‌های مربوطه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف گفت: مطالبه اجرای احکام همگانی شود.

انتقاد آیت الله شب زنده دار از عمل نکردن نهاد‌ها به مصوبه حجاب و عفاف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در نخستین درس خارج خود در سال جدید تحصیلی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) و اهل بیت ایشان را تسلیت گفت و افزود: جریان عاشورا و این نهضت عظیم دارای یک قطعنامه به نام زیارت عاشورا است و این واقعه با دیگر وقایع عالم تفاوت دارد.

وی گفت: معمولا حوادث عالم مقطعی بوده و آثار آن برای دورانی است که واقع می شود اما قیام سیدالشهدا(ع) مسأله ای مستمر است و هدف دائمی را تعقیب می کند، در زیارت عاشورا وظیفه مهمی برای همه عالمیان در طول تاریخ قرار داده شده که قدم صدق و راستین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید ثابت قدم باشد، اظهار داشت: انسان باید در جاده حق و حقیقت به صورت مستمر رو به جلو حرکت کند، قدم صدق با سیدالشهدا(ع) این است که اهداف و آرمان های ایشان دنبال شود.

وی هدف و انگیزه قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: حضرت فرمودند آیا نمی بینید که به حق عمل نمی کنند و از باطل اجتناب نمی شود، قیام حضرت برای این بود که وضعیت نادرست جامعه را تغییر دهند؛ قدم صدق با امام حسین(ع) این است که هر کس در هر زمانی بررسی کند که آیا به حق عمل می شود یا خیر.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: اگر انسان می بیند که به حق عمل نشده و از باطل دوری نمی شود وظیفه دارد که به دنبال اجرای حق باشد، به حسب قطعنامه زیارت عاشورا همه به ویژه علما و روحانیت باید این وظیفه مهم را دنبال کنند.

وی حجاب و عفاف را از مسلمات اسلام دانست و عنوان کرد: امروز وضعیت به گونه ای است که حتی در ادارات و نهادها هم این دستور دینی و قانونی اجرا نمی شود، وقتی امروز حق اجرا نمی شود ما وظیفه داریم که روشنگری کرده و موضوع را دنبال کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جامع و کاملی در زمینه حجاب و عفاف دارد و وظیفه همه ارگان ها و نهادها را مشخص کرده است اما متأسفانه عمل نمی شود، گاهی انسان نمی داند با این وضعیت چه جوابی باید به خدا و اهل بیت(ع) بدهد.

وی اضافه کرد: مطالبه عمل به دین و اجرای احکام الهی باید همگانی شود، البته معنای خواستن همگانی هرج و مرج و جسارت به افراد نیست بلکه باید از راه های درست به وظیفه خود عمل کنیم، مردم وفادار پای اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب ایستاده اند و امسال با وجود مشکلات اقتصادی و برخی ناکارآمدی ها ارتباط خود را با سیدالشهدا(ع) حفظ کردند و عرض ارادت داشتند.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که اگر به مردم آگاهی داده شود قطعا در مسیر اهل بیت(ع) و اجرای احکام گام بر می دارند، گفت: مردم اگر آگاهی لازم را داشته باشند کار را دنبال می کنند تا دستورات دینی اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کسب علم افزود: بر اساس روایات یکی از لوازم تحصیل تمرکز و استماع دقیق مباحث است، انسان باید مطلب را دقیق دریافت کند تا بتواند تفکر و تأمل لازم را داشته باشد، انسان وقتی مطلب را دریافت کرد باید علوم را در وجود خود حفظ کند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید انسان باید به آموخته های خود عمل کند سپس این علم را انتشار دهد و به دیگران برساند؛ باید فرمایشات اهل بیت طاهرین(ع) را سرلوحه کار قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات