کد خبر: ۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶- 15 July 2019
دکتر ره‌پیک:

وظیفه شورای نگهبان صیانت از آرای مردم است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: وظیفه ما این است که از آرای مردم صیانت کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر ره‌پیک عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سیستان و بلوچستان طی سخنانی درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، استقلال است.
 
وظیفه شورای نگهبان صیانت از آرای مردم است

وی تعیین سرنوشت را یکی از نشانه‌های بارز مردم‌سالاری و از دستاورد‌های دیگر انقلاب برشمرد و یادآور شد: دشمنان نیز این مردم‌سالاری را هدف قرار داده‌اند.
 
بیشتر بخوانید:

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه حفظ نهاد‌های زیرساختی انقلاب اسلامی را وظیفه عموم مردم و مسئولین دانست و تأکید کرد: در اصل آخر قانون اساسی چند چیز اشاره شده که قابل بازنگری نیست که یکی اسلامی بودن انقلاب و دیگری اصل جمهوری بودن و اتکاء به آراء مردم است، زیرا جمهوریت و اسلامیت نظام قابل بازنگری نیست و از این به نام مردم‌سالاری دینی یاد می‌شود و این ویژگی باید دائماً تکرار شود و یکی از راه‌های تکرار آن انتخابات است.

دکتر ره‌پیک در ادامه بیان کرد: انتخابات کارکرد‌ها و آثار زیادی دارد و مهمترین اثر آن همان استقلال است که نشان می‌دهد ما خودمان سرنوشت خویش را تعیین می‌کنیم.
وی گفت: مردمی که احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت‌شان اثر دارد از رأی‌شان دفاع و آنرا مطالبه می‌کنند و در صحنه سیاسی از استقلال کشور دفاع می‌کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره ویژگی‌های انتخابات واقعی تصریح کرد: انتخابات واقعی، یعنی انتخاباتی که حق تعیین سرنوشت را محدود نمی‌کند، امنیت کشور را تضمین می‌کند، مشارکت و انسجام را تقویت می‌کند، بسیاری از حملات دشمن را دفع می‌کند و تهدیدی شکل نمی‌گیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه نظارت را از چند جهت همچون جلب اعتماد حائز اهمیت دانست و یادآور شد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در این مورد تاکنون موفق بوده است.

دکتر ره‌پیک در بخش دیگری از سخنان خود درباره ویژگی‌های ناظرین اظهار داشت: ناظر باید اعتمادسازی کند و این یکی از کارکرد‌های شورای نگهبان است.

وی افزود: اگر خدای ناکرده در انتخابات کسی تشکیک کرد ناظر باید بتواند اعتمادسازی کند لذا تمام اعضای نظارت باید بی‌طرفانه، قانونمند و با عدالت و به دور از هیاهو انجام وظیفه نمایند.

دکتر ره‌پیک تأکید کرد: وظیفه شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات این است که از آرای مردم صیانت کند.
در این مراسم که با حضور سرپرستان دفاتر شهرستان‌های استان و برخی مسئولین استانی از جمله معاون سیاسی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مسئول دفتر امام جمعه برگزار شده بود، آقای میرعبدی به عنوان رئیس جدید دفتر استان نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات آقای مجلسی سرپرست سابق این دفتر قدردانی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات