کد خبر: ۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰- 18 July 2007
دبیر شورای نگهبان:

سلامت انتخابات را تضمین می کنیم

حضرت آیت الله جنتی گفت: طبق قانون عمل می کنیم و سلامت انتخابات را تضمین می کنیم.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد در جمع کارکنان شورای نگهبان سخن می گفت، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام باقر (ع) و گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب، تصریح کرد: خداوند به ما مهلت داد تا امسال هم این سه ماه را درک کنیم؛ ماههای رجب، شعبان و رمضان، با عنایت و لطف خداوند درهای رحمت الهی به روی ما گشوده می‌شود و این سه ماه فرصت خوبی است تا برای خنثی کردن گناهان انباشته شده طلب آمرزش کنیم.
وی ضمن اشاره به برخی از رهنمودهای امام باقر (ع) گفت: آن امام بزرگوار می فرمایند « از امروز و فردا کردن ها بپرهیز، این کار دریایی است که هر کس در آن بیفتد غرق می شود.»، «از غفلت بپرهیز که سنگدلی می آورد.»، «بپرهیز از آنکه جایی که عذری نداری سستی کنی.»
دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سالگرد تاسیس این نهاد به تاریخچه‌ای از روند تاسیس این نهاد و مشکلات پیش روی آن پرداخت و گفت: شورای نگهبان 27 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد در حالی که ، برخلاف دیگر نهادها، از نقطه صفر شروع کرد.
وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) حکم فقها را دادند و حقوقدانان هم از مجلس رای گرفتند برای شروع کار حتی جا، بودجه مصوب و یا نیروی انسانی برای پیگیری امور اجرایی و اداری نداشتیم.
وی ضمن تجلیل از تلاش‌های شهید بهشتی برای تدوین آئین‌نامه داخلی این نهاد و ...گفت: حضرت امام (ره) هم با روشن‌بینی از این نهاد حمایت کردند، آن بزرگوار سابقه تلخ عدم استقرار علمای تراز اول برای نظارت بر مجلس شورای ملی که در قانون‌اساسی مشروطیت آمده بود، را داشتند و نگذاشتند این واقعه تکرار شود. امام (ره) می دانستند شورا سد راه کارهای خلافی است که ممکن است به انحراف نظام اسلامی منجر شود.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به این نهاد و به ویژه رهنمودهای اخیر ایشان گفت: وظایف قانونی ما مشخص شده است و طبق قانون عمل می‌کنیم و بر همین اساس سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.
وی افزود: بحمدلله شورا وجهه عمومی خوبی دارد و از ابتدا اعضای آن دارای حسن سابقه بودند و جز رعایت قانون و شرع مقدس اسلام به چیز دیگری نمی‌اندیشند و بی طرفی را رعایت می کنند، از این رو این نهاد مورد اعتماد آحاد مردم است.
وی در پایان با یادآوری ضرورت رعایت مصالح دین در زندگی روزمره و عمل به قانون در انجام وظایف و تکالیف کاری گفت: عمل به وظایف اسلامی توصیه اول من است. توصیه دوم من نیز این است که به وظایف قانونی خود درست عمل کنید.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد