کد خبر: ۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰- 18 July 2007
دبیر شورای نگهبان:

سلامت انتخابات را تضمین می کنیم

حضرت آیت الله جنتی گفت: طبق قانون عمل می کنیم و سلامت انتخابات را تضمین می کنیم.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد در جمع کارکنان شورای نگهبان سخن می گفت، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام باقر (ع) و گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب، تصریح کرد: خداوند به ما مهلت داد تا امسال هم این سه ماه را درک کنیم؛ ماههای رجب، شعبان و رمضان، با عنایت و لطف خداوند درهای رحمت الهی به روی ما گشوده می‌شود و این سه ماه فرصت خوبی است تا برای خنثی کردن گناهان انباشته شده طلب آمرزش کنیم.
وی ضمن اشاره به برخی از رهنمودهای امام باقر (ع) گفت: آن امام بزرگوار می فرمایند « از امروز و فردا کردن ها بپرهیز، این کار دریایی است که هر کس در آن بیفتد غرق می شود.»، «از غفلت بپرهیز که سنگدلی می آورد.»، «بپرهیز از آنکه جایی که عذری نداری سستی کنی.»
دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سالگرد تاسیس این نهاد به تاریخچه‌ای از روند تاسیس این نهاد و مشکلات پیش روی آن پرداخت و گفت: شورای نگهبان 27 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد در حالی که ، برخلاف دیگر نهادها، از نقطه صفر شروع کرد.
وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) حکم فقها را دادند و حقوقدانان هم از مجلس رای گرفتند برای شروع کار حتی جا، بودجه مصوب و یا نیروی انسانی برای پیگیری امور اجرایی و اداری نداشتیم.
وی ضمن تجلیل از تلاش‌های شهید بهشتی برای تدوین آئین‌نامه داخلی این نهاد و ...گفت: حضرت امام (ره) هم با روشن‌بینی از این نهاد حمایت کردند، آن بزرگوار سابقه تلخ عدم استقرار علمای تراز اول برای نظارت بر مجلس شورای ملی که در قانون‌اساسی مشروطیت آمده بود، را داشتند و نگذاشتند این واقعه تکرار شود. امام (ره) می دانستند شورا سد راه کارهای خلافی است که ممکن است به انحراف نظام اسلامی منجر شود.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به این نهاد و به ویژه رهنمودهای اخیر ایشان گفت: وظایف قانونی ما مشخص شده است و طبق قانون عمل می‌کنیم و بر همین اساس سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.
وی افزود: بحمدلله شورا وجهه عمومی خوبی دارد و از ابتدا اعضای آن دارای حسن سابقه بودند و جز رعایت قانون و شرع مقدس اسلام به چیز دیگری نمی‌اندیشند و بی طرفی را رعایت می کنند، از این رو این نهاد مورد اعتماد آحاد مردم است.
وی در پایان با یادآوری ضرورت رعایت مصالح دین در زندگی روزمره و عمل به قانون در انجام وظایف و تکالیف کاری گفت: عمل به وظایف اسلامی توصیه اول من است. توصیه دوم من نیز این است که به وظایف قانونی خود درست عمل کنید.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود