کد خبر: ۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹- 02 May 2019
دکتر کدخدایی خبر داد:

جلسات فوق العاده برای بررسی اصلاحیه قانون انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا در جلسات هفته آینده در زمان مقرر و قانونی دیدگاه هایش را درباره اصلاحیه قانون انتخابات به مجلس ارایه می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی در حاشیه اختتامیه نخستین دوره مسابقه شبیه سازی شورای نگهبان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دستورکار دیروز این شورا گفت: دیروز دو مصوبه در دستورکار شورا قرار داشت که یکی مربوط به بررسی اصلاحیه قانون اصل ۴۴ قانون اساسی بود که بررسی آن تقریبا تمام زمان جلسه را به خود اختصاص داد و مصوبه دیگر مربوط به بحث اصلاح قانون انتخابات بود که متاسفانه به بررسی آن نرسیدیم.
وی ابرازامیدواری کرد که شورای نگهبان در جلسات هفته آینده و جلسات فوق العاده بتواند در زمان مقرر و قانونی دیدگاه هایش را به مجلس اعلام کند.
دکتر کدخدایی در پاسخ به این پرسشی درباره تصویب نشدن بهنگام اصلاحیه قانون انتخابات و تکرار نابسامانی‌های گذشته در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که وظیفه ما در قبال مجلس شورای اسلامی برای ارایه مشورت در دو سال گذشته بود انجام دادیم البته انتظار داشتیم که مجلس زودتر از این بتواند و موفق شود که اصلاحیه را به تصویب برساند، اما متاسفانه ممکن نشد.
وی گفت: اکنون نمی‌توانم پیش بینی خاصی در این باره داشته باشم، اما طبعا اگر در این فرصت‌ها مجلس بتواند ایراد‌های احتمالی شورای نگهبان را برطرف کند شاید این قانون به انتخابات آینده برسد وگرنه طبعا هیچ تفاوتی با دیگر مصوبات نمی‌کند.
سخنگوی شورای نگهبان: از گروه‌های برگزیده اول تا سوم در نخستین مسابقه شبیه سازی شورای نگهبان برای فعالیت در پژوهشکده این شورا دعوت به همکاری می‌شود.
دکتر کدخدایی در حاشیه مراسم پایانی این رقابت‌ها در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هدف اولیه از برگزاری این دوره از مسابقات را آموزش دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به فعالیت‌های شورای نگهبان دانست و افزود: این روش‌های رقابتی که به شبیه سازی معروف است در اغلب کشور‌ها به ویژه با موضوع عملکرد مراجع قضایی بین المللی یا داخلی برگزار می‌شود.
وی گفت: این روش نخستین بار در شورای نگهبان از جانب پژوهشکده این شورا با رقابت میان حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده‌های مختلف کشور برگزار شد که هدف اولیه اش آموزش دانشجویان و علاقه‌مندان به مسایل این نهاد بود و هدف دیگر بسط عملکرد و رویه‌های شورای نگهبان است که افرادی از بیرون از این نهاد در جایگاه اعضای آن قرار بگیرند و بتوانند مصوبات مشابه ارسالی به شورا را در چارچوب وظایف اعضا بررسی کنند تا با رویه‌های کار در شورا و اقدامات آن آشنا شوند.
دکتر کدخدایی افزود: با شرکت کنندگان در این رویداد علمی که صحبت می‌کردیم دیدگاهشان درخصوص عملکرد شورا تغییر کرده بود یعنی به دشواری‌های کار و ظرایف فعالیت‌های شورا تا حد زیادی واقف شده بودند که برای ما بسیار خرسندکننده بود.
وی با اشاره به تصمیم شورای نگهبان برای جلب همکاری گروه‌های اول تا سوم این رقابت‌ها در پژوهشکده این شورا هدف از این تصمیم را افزایش تجربیات دانشجویان و نخبگان و انتقال این تجربیات به نسل جوان برشمرد و ابرازامیدواری کرد: با برقراری ارتباط با این گروه‌ها به اهداف مدنظر برسیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد