کد خبر: ۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸- 25 February 2019
آیت الله شب زنده دار:

تنها دغدغه آیت الله مؤمن اجرای احکام الهی بود

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که هیچ منیتی در آیت الله مؤمن وجود نداشت، تأکید کرد که دغدغه این عالم مجاهد اجرای احکام الهی و اسلامی بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله مؤمن گفت: رحلت عالم بزرگوار و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله مؤمن حادثه مؤلمه و محزنه ای بود که بر حوزه های علمیه و نظام مبارک اسلامی به ویژه شورای نگهبان وارد شد که امیدواریم خداوند متعال این ضایعه را جبران فرماید.
وی با اشاره به خدمات علمی و انقلابی افزود: مرحوم آیت الله مومن فردی ملا و دقیق النظر اما در عین حال بی ادعا و متعهد به وظایف الهی و معرض از دنیا بودند و ضایعه رحلت آن بزرگوار واقعا غم بزرگی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امسال را عام الحزن خواند و اظهار داشت:  امسال هم برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی به ویژه شورای نگهبان با رحلت مرحوم آیت الله شاهرودی، آیت الله مؤمن و مرحوم آقای علیزاده که یکی از حقوق دان های شورای نگهبان بود عام الحزن شد.
وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت الله مؤمن ادامه داد: ما به مدت چهل و پنچ یا پنجاه سال با این بزرگوار آشنا بودیم و قسمت زیادی از رسائل و بیش از آنچه که در حوزه های علمیه متعارف است را خدمت ایشان تلمذ کردیم یعنی بخش اعظم از انسداد را هم محضر ایشان خواندیم، بخشی از مکاسب و بخشی از مباحث علوم عقلی مانند شرح منظومه حاجی را خدمت ایشان خواندیم؛ در تمام این علوم ایشان برازندگی داشت و اهل دقت بود، علی رغم آن مقام علمی بالایی که داشت هیچ گونه اظهار منیت و أنا رجل در او دیده نمی شد.
آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: آیت الله مؤمن جز اینکه نسبت به عمل به اسلام تعهد داشت و مرضات خدای متعال را رعایت کند هیچ مطلب دیگری در ایشان مشاهده نمی شد.
وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت مرحوم آیت الله مؤمن خاطرنشان کرد: بحمدالله مردم به خوبی وفاداری نشان دادند و در تشییع و ختم ها شرکت های خوبی داشتند؛ خدای متعال هم به این مردم علی رغم گلایه هایی از مشکلات دارند بصیرت داده و امیدواریم که بصیرت، استقامت و وفاداریشان را روزافزون کند به مسؤولان توفیق دهد که بتوانند مشکلات را حل کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد