کد خبر: ۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸- 23 February 2019
آیت الله کعبی:

ذره ای هوای نفس در آیت الله مؤمن احساس نمی شد ایشان شخصیتی نفوذ ناپذیر بود

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان آیت الله مؤمن را فقیهی مخلص و انقلابی خواند و این عالم مجاهد را از ارکان فقهی نظام اسلامی و حوزه های علمیه دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرگزاری رسا، با تسلیت و ابراز تأسف از درگذشت مرحوم آیت الله مؤمن، این عالم مجاهد را فقیهی با اخلاص و انقلابی دانست و گفت: آیت الله مؤمن فقیهی سخت کوش، مخلص، دقیق النظر، پرکار و مجاهد بودند.
وی افزود: این فقیه پارسا و انقلابی تمام عمر خود را وقف اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، انقلاب، حفظ نظام از منظر فقهی، وفاداری به مکتب امام و ولایت فقیه و همراهی با رهبر معظم انقلاب کردند و شخصیتی جامع الاطراف بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله مؤمن را از ارکان فقهی شورای نگهبان، نظام اسلامی و حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: ایشان از شاگردان مبرز مکتب فقهی امام راحل بودند و عمر خود در مسیر اعتلای اسلام و نشر معارف  صرف کردند.
وی با اشاره به جایگاه علمی آیت الله مؤمن ادامه داد: بنده در طول دوران تحصیل، حضور در جامعه مدرسین، شورای نگهبان و مراودات علمی بهره های فراوان علمی از محضر ایشان بردم، آیت الله مؤمن فقیهی ساده زیست، با تقوا و مؤمن حقیقی بود که در شناخت و اجرای حکم الله و دفاع از نظام، انقلاب و ولایت فقیه و مقابله با جریان های انحرافی و اشخاصی که می خواستند نفوذ کنند مانند سدی محکم بودند.
آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله مؤمن شخصیتی نفوذ ناپذیر بودند، ابراز داشت: ذره ای هوای نفس در ایشان احساس نمی شد، تمام فعالیت های آیت الله مؤمن برای اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، شناخت فقه، عمل  به دین، دفاع از شریعت و دفاع از ولایت فقیه، نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب بود.
وی عنوان کرد: آیت الله مؤمن از نظر نظم، تلاش بی وقفه، دقت و رعایت همه جوانب امر و حقوق افراد بسیار دقیق بودند، ایشان توجه ویژه ای به حقوق نظام اسلامی داشتند و در بحث تأیید صلاحیت ها دقت های فوق العاده ای می کردند تا کارها به صورت دقیق انجام شود.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان بار دیگر مصیبت ارتحال آیت الله مؤمن را  به ساحت حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و همه داغ دیدگان به ویژه خانواده ایشان تسلیت گفت و از خداوند متعال خواست که به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید و آیت الله مؤمن را با محمد و آل محمد آل محمد(ص) محشور کند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است