کد خبر: ۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۱- 30 June 2007
رهبر معظم انقلاب :

امروز کشور در همه عرصه‌ها در حال حرکت رو به جلوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان بخشهای گوناگون اجرایی را در نوع خود بی نظیر دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه چنین نشست هایی، افزودند: شرایط کنونی کشور به لحاظ اینکه شعارهای اساسی انقلاب اسلامی محور برنامه ریزیها و سیاستهای دولت قرار گرفته، شرایطی استثنایی است و با انتخاب ملت ایران، دولتی بر سرکار آمده که گفتمان مفاهیم انقلاب، گفتمان غالب و رایج آن است.
ایشان با تأکید بر لزوم مغتنم شمردن این فرصت ارزشمند برای خدمت به مردم، خاطرنشان کردند: در سالهای گذشته برخی افراد و حتی برخی مخلصان انقلاب، تصور می کردند شعارهای اصلی انقلاب اسلامی همچون سربلندی اسلام، عدالت، مبارزه با استکبار، و تلاش برای رفع محرومیت، دیگر جایگاهی ندارند و دوران آنها به پایان رسیده است و حتی برخی به این شعارها گستاخی و جسارت نیز کردند اما به همت مردم و روی کار آمدن دولت نهم، این شعارها و ارزشها بار دیگر احیا شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تسلط طولانی حکومتهای استبدادی قاجار و پهلوی بر کشور و مشکلات مزمن به جا مانده از آن دورانها و احتمالاً برخی اشتباهات صورت گرفته بعد از انقلاب تأکید کردند: در چنین شرایطی که کشور از یک طرف به کار و تلاش خستگی ناپذیراحتیاج دارد و از طرف دیگر هم ظرفیت ها و استعدادهای فراوان و نیروهای با اخلاص و کارآمد برای خدمت به مردم وجود دارند، رفع مشکلات کشور، نیازمند اقدامات شجاعانه و در عین حال مدبرانه و برنامه ریزی شده است.
رهبر انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهای بارز دولت نهم را شجاعت در اقدام برشمردند و افزودند: مسئله بنزین از جمله این کارهاست که دولت شجاعانه تصمیم گیری و اقدام کرد که البته باید با بررسی همه جوانب آن، اجرای این تصمیم ادامه یابد.
ایشان با اشاره به اختصاص چهل هزار میلیارد تومان یارانه انرژی خاطرنشان کردند: اگر از این مبلغ گزاف به تدریج کاسته شود، قطعاً صرف مسائل مربوط به زندگی مردم، اشتغال، سرمایه گذاریهای گوناگون و احداث مدرسه و جاده خواهد شد.
ایشان در همین خصوص افزودند: برخی انتقادها و ایرادهایی که بیان می شود از روی دلسوزی است که با اطلاع رسانی صحیح و توضیح کامل نگرانی ها برطرف خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت نهم باید درخصوص اطلاع رسانی به مردم بیش از پیش تلاش کند افزودند: دولت باید حتماً این نقص را برطرف کند و روابط عمومی های بخش های مختلف دولت باید فعال شوند و با استفاده از رسانه ملی و روزنامه ها، اقدامات مختلف را با زبانی تأثیرگذار و قابل فهم، به اطلاع مردم برسانند.
رهبر انقلاب اسلامی برخی انتقادها و ایرادها را هم غیردلسوزانه دانستند و خاطرنشان کردند: همواره افرادی وجود دارند که اگر کاری انجام شود می گویند چرا انجام دادید و اگر انجام نشود می گویند چرا انجام ندادید که نباید برای این‌‌گونه سخنان و انتقادها اهمیتی قائل شد.
ایشان با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و هیأت دولت، این اقدام را بسیار برجسته، لازم و خوب ارزیابی کردند و افزودند: انسان تعجب می کند از برخی افراد که چگونه چنین اقدام خوب و ارزشمندی را زیر سؤال می برند در حالی که با سفرهای استانی، دولت از نزدیک با حقایق و مشکلات نقاط مختلف کشور آشنا می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای فاصله میان آشنایی با واقعیات کشور از نزدیک، و اطلاع از مشکلات از طریق گزارشهای مکتوب را بسیار زیاد دانستند و تأکید کردند: اینکه در برخی از شهرها، مردم که تا آن زمان یک مدیرکل را هم ندیده بودند، از نزدیک با رئیس جمهور دیدار کنند، کار مهمی است بنابراین باید این حرکت مبارک به درستی تا انتها ادامه یابد و نتایج آن را مردم لمس کنند.
رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم اجرای دقیق همه مصوبات سفرهای استانی تأکید کردند و افزودند: مسئولان اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران و مدیران بخشهای گوناگون باید اجرای مصوبات را به طور جدی پیگیری کنند و اگر دولت در جایی احساس کند برخی مصوبات اجرا شدنی نیست، به صراحت به مردم اعلام کند و دلایل آن بیان شود تا امید مردم به صداقت، پشتکار و توانایی مسئولان متزلزل نشود.
ایشان مسئولان استانها و شهرهای مختلف را نیز به حضور در مناطق مختلف و دیدار نزدیک با مردم توصیه کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای وظیفه دولت اسلامی را علاوه بر تأمین نیازهای مادی مردم و حل مشکلات معیشتی، توجه به مسائل فرهنگی، اخلاقی و رشد علمی جامعه نیز دانستند و خاطرنشان کردند: دولت باید بسترهای لازم را برای جریان اندیشه صحیح و اخلاق فاضله در جامعه به وجود آورد و بر همین اساس باید وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخشهای بسیار حساس در برنامه ریزیهای کلان دولت محسوب شوند.
رهبر انقلاب اسلامی بازدارندگی جوانهای کشورهای اسلامی را از مسائل جدی و حرکت در مسیر رشد علمی و سرگرم کردن آنان به مسائل بی ارزش مادی را از سیاستهای رایج شبکه صهیونیستی دنیا و عوامل دولتی آنها برشمردند و افزودند: مقابله با این برنامه ریزی، اگرچه کاری فرهنگی است، اما یک وظیفه و حرکت شجاعانه سیاسی است و از وظایف دولت به شمار می رود.
ایشان اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی را در همین مسیر ارزیابی و تأکید کردند: اجرای این طرح بسیار مهم است و باید بدون توجه به جنجالها به تکلیف عمل شود.
حضرت آیت الله خامنه ای مبارزه با فساد اقتصادی را نیز از جمله وظایف مهم دولت برشمردند و خاطرنشان کردند: مبارزه با مفاسد اقتصادی در داخل دستگاه اجرایی بسیار تأثیرگذارتر از اقدامات دستگاه قضایی است زیرا وظیفه دولت و دستگاه اجرایی پیشگیری از فساد است.
ایشان لازمه مبارزه با فساد ا قتصادی را سلامت نفس مجریان دانستند و افزودند: مبارزه با فساد نیازمند صلاح است و اگر ضعفی از این جهت وجود داشته باشد مبارزه واقعی با فساد ممکن نخواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در نظر گرفتن سند چشم انداز بیست ساله را در همه برنامه ریزیها ضروری برشمردند و تأکید کردند: ثبات در برنامه ریزیها و جهت گیری ها شرط موفقیت و پیشرفت است و باید برنامه های پنج ساله در چارچوب جهت گیری سند چشم انداز تنظیم و اجرا شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از جمله نقاط قوت دولت نهم را سیاست خارجی فعال و تأثیرگذار دانستند و خاطرنشان کردند: موضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی، از ابتدا، موضع تهاجمی بوده است و تبدیل این سیاست به موضع تدافعی خطاست و متأسفانه این خطا گاه اتفاق افتاده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه موضع تهاجمی متفاوت با سیاست جنگ با دنیاست، تصریح کردند: موضع تهاجمی یعنی سیاست طلبکارانه، و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مسائل از دنیای امروز طلبکار است، جمهوری اسلامی ایران در قضیه سیاستهای استکباری، در مسئله زن، در مسئله ایجاد جنگ های داخلی و تولید سلاح، در قضیه اشاعه سلاحهای کشتار جمعی، در زمینه گسترش فرهنگ لاابالی گری و اشاعه شهوت جنسی از دنیای به اصطلاح مدرن امروز سؤال دارد و طلبکار است.
ایشان چنین موضعی را مطالبات یک ملت زنده از دنیای خلاف کاری که ترویج دهنده سیاستهای غلط است، دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مسائل، سیاست دفاعی ندارد بلکه سیاست هجوم، سؤال و مطالبه دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سیاست گستاخانه و غلط دنیای استکبار در تغییر موضوعات و خلاف واقع جلوه دادن آنها افزودند: در شرایط کنونی در حالی که دولت امریکا در دنیای اسلام به شدت منفور است و به علت این نفرت و مخالفت عمومی در بسیاری از مسائل منطقه از جمله عراق با شکست مواجه شده است، تلاش می کند این شکست و درماندگی را متوجه دیگران کند.
رهبر انقلاب اسلامی، اتهامات اخیر امریکا به ایران درخصوص مسائل عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان را از جمله این تلاشها دانستند و تأکید کردند: امریکاییها به جای آنکه به علت اصلی مسئله یعنی تنفر ملتهای مسلمان و همکاری نکردنشان با آنها توجه کنند، صورت مسئله را تغییر می دهند و به جمهوری اسلامی ایران تهمت می زنند و این نشان می دهد که مسئولان بلندپایه یک قدرت بزرگ جهان در جهت گیریها و باورهای خود دچار اشتباه شده و به گفتن حرفهای بی پایه و اساس روی آورده اند.
ایشان در همین خصوص تصریح کردند: البته در نفرت دولت و ملت ایران از دولت امریکا شکی نیست اما ریشه اصلی مشکلات کنونی امریکا در جای دیگر است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص مسئله انرژی هسته ای افزودند: ملت ایران آنچه را حق است، همان را با شجاعت پیگیری خواهد کرد و جنجالها هم تأثیری در این مسئله نخواهد گذاشت.
ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران نشان داده است که با استقامت، وفادار و صادق در صحنه حضور دارد و اگر درست حرکت شود، ملت همراهی خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین مسئولان دولتی را از ورود به بگو مگوهای متداول سیاسی و جناحی و تلف کردن وقت خود برحذر داشتند و خاطرنشان کردند: باید از فرصت کنونی که فرصت خدمتگزاری به مردم فراهم شده و در واقع سرنوشت کشور و همچنین دنیای اسلام در دست مجموعه کنونی قرار گرفته کمال استفاده به عمل آید، ضمن آنکه با نیت الهی و خدمت صادقانه به مردم ذخیره ای برای آخرت فراهم شود.
در آغاز این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در یک سال و ده ماه گذشته، اجرای عدالت را محوری ترین شعار دولت نهم و عامل اصلی پیشرفت مادی و معنوی کشور دانست و تأکید کرد: دولت نهم در تلاش است تا اثبات کند که می توان کشور را براساس الگوی توسعه اسلامی و ایرانی ساخت.
رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت برای اجرای عدالت، افزود: هدایت عادلانه منابع و تسهیلات بانکی در مناطق مختلف کشور، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، اهتمام به صنایع کوچک و زودبازده در کنار توجه به صنایع متوسط و بزرگ، تلاش برای تأمین مسکن قشرهای نیازمند، کم کردن فاصله دریافتی کارکنان دولت، تلاش برای کاهش نرخ تورم، اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری سهام عدالت، حمایت از تولید و افزایش ثروت عمومی، و حمایت از بخش کشاورزی از جمله اقدامات دولت نهم بوده است.
آقای احمدی نژاد به افزایش سهم درآمدهای غیرنفتی، افزایش سهم هزینه های عمرانی دولت و تغییر موازنه صادرات به واردات اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت بر مصرف سوخت نیز از جمله اقدامات دولت است که بر همین اساس و در پی مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت سهمیه بندی بنزین را آغاز کرد که اگر این کار بزرگ به سرانجام برسد ضمن میلیونها لیتر صرفه جویی بنزین، دهها میلیارد دلار نیز
صرفه جویی خواهد شد و این مبلغ در مسیر سازندگی کشور و حل مشکلات مردم قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی هیأت دولت، از جمله اهداف آن را تحقق شعار مهرورزی، ارتباط نزدیک مسئولان با مردم و ترویج فضای همدلی در کشور برشمرد و افزود: باید برای سازندگی کشور براساس الگوی توسعه ایرانی و اسلامی، ساختار برخی بخشها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانکها و بیمه اصلاح شود که دولت اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده است.
رئیس جمهور سیاست خارجی دولت نهم را بر پایه عزت، حکمت و مصلحت دانست و با اشاره به مسئله هسته ای، خاطرنشان کرد: سیاست ایستادگی برحق ملت ایران و استیفای این حق بدون هیچ تزلزلی و بدون تأثیرپذیری از تهدید ها و جنگ روانی ادامه خواهد یافت.
آقای احمدی نژاد تصریح کرد: من با قاطعیت اعلام می کنم دولت بر اجرای این سیاست و ادامه این مسیر ایستاده است و لحظه ای کوتاه نخواهد آمد

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد