کد خبر: ۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۰- 30 June 2007

حادثه هفتم تیر موجب رسوایی تروریستها در جهان شد

آیت الله جنتی ، حادثه هفتم تیر را تلخ و جانسوز دانست و گفت : این حادثه در زمانی اتفاق افتد که شهید بهشتی در حال ایجاد دگرگونی و تحولات اساسی در قوه قضاییه بود و معماری اسلامی و قوه قضاییه اسلامی را پایه گذاری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از واحد مرکزی خبر ، آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت : شهید بهشتی از برجسته ترین یاران امام ( ره) و اندیشمندی بزرگ ، مقید به احکام ، آشنا به مسایل روز و دارای توان قاطع و برنامه ریز بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت : در حادثه هفتم تیر سربازان فداکار امام( ره) و انقلاب اسلامی و افراد خدوم و با اخلاص از دست ما رفتند و این حادثه ، نشان دهنده اوج کینه توزی و جنایت دشمنان برضد نظام و ملت مسلمان ایران و سند برجسته رسوایی منافقین بود.
آیت الله جنتی گفت‌: هفتم تیر ماهیت دشمنان را برملا کرد و موجب شرمساری و رسوایی تروریستها در جهان شد.
امام جمعه موقت تهران افزود : امروز پناهگاه تروریست ها ، اروپا و غرب است و برخلاف ادعاهای دشمنان انقلاب اسلامی ، خون شهیدان مایه تقویت و آبروی نظام اسلامی شد.
آیت الله جنتی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از خدمات فراوان این قوه گفت‌: باید راه شهید بهشتی درنظام قضایی اسلام ادامه یابد، مفسدان از قوه قضاییه بترسند و امنیت نداشته باشند و همه مردم در امان کامل باشند.
امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت سوم تیر (نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری)گفت : در حالیکه دشمنان برای مخدوش کردن ارزشها و ترویج سهل انگاری و فساد تلاش می کردند مردم ایران اسلامی با انتخابی هوشیارانه، همه دشمنان را مایوس کردند.
آیت الله احمد جنتی افزود : درشرایطی که دشمنان برای بی تفاوت کردن مردم به ارزشهای انقلاب اسلامی، تلاش و برنامه ریزی می کردند برخلاف توقع و انتظار، همه مردم همیشه بیدار و آگاه یک فرد مومن به ارزشهای انقلاب و اسلام را با آگاهی کامل انتخاب کردند و باکمک خدا ، مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشتند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع و حمایت از آقای احمدی نژاد رئیس جمهور گفت‌: امروز قوای سه گانه هماهنگ عمل می کنند و هرچه بیشتر باید این همکاری و اتحاد ، تقویت شود تا همه توطئه های دشمنان خنثی شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز حادثه سوء قصد به مقام معظم رهبری گفت : خداوند بر ما منت گذاشت و خطری جدی را برطرف و رهبر عزیزمان را برای امروز و آینده ذخیره کرد.
آیت الله جنتی گفت : دشمنان امروز بالاترین سرمایه گذاری رابرای آسیب زدن به اسلام و انقلاب اسلامی انجام می دهند که نمونه ان ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.
امام جمعه موقت تهران دادن بالاترین نشان انگلیس به سلمان رشدی مرتد را محکوم کرد و گفت: ان شاء الله روزی حکم امام خمینی( ره) درباره نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی اجرا خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اوضاع فلسطین و ایجاد اختلاف در میان فلسطینیان و قراردادن آنان در مقابل یکدیگر گفت : با آگاهی مردم فلسطین، این توطئه نیز خنثی خواهد شد.
آیت الله جنتی با اشاره به طرح ارتقای امنیت اجتماعی باکمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی از دست اندرکاران قضا خواست احکام اسلامی را به طور کامل اجرا و با مفسدان بزرگ و مجرمان سیاسی قاطعانه برخورد کنند.
دبیر شورای نگهبان خطاب به قضات گفت: در برخود با قانون شکنان ، مجرمان و مفسدان هرگز به توصیه ها گوش نکنید و فقط به مصالح نظام توجه کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران بر لزوم پرهیز از اطاله دادرسی در نظام قضایی تاکید کرد.
آیت الله جنتی همچنین بر ضرورت رعایت سهمیه بندی بنزین در کشور تاکید کرد و گفت : این کار باید صورت می گرفت هرچند ممکن است در آغاز اجرای این طرح مشکلاتی هم وجود داشته باشد اما در مجموع به نفع کشور است.
آیت الله جنتی در ادامه با تسلیت رحلت آیت الله العظمی آقای فاضل لنکرانی از مجاهدت های آن مرحوم در راه تعالی اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج معارف اهل بیت ( ع) تجلیل کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول نیز به بررسی سیره پیامبر اعظم اسلام ( ص) پرداخت و با اشاره به درس ها و عبرت های تاریخ زندگی آن حضرت از بعثت تا هجرت گفت : مقاومت در راه خدا و ادای تکلیف الهی ، مهمترین درسی است که باید از سیره ان حضرت بگیریم و همیشه به ان عمل کنیم.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با تشریح دلایل هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه منوره گفت : پس از علنی شدن دعوت مردم به اسلام ، گرایش به آیین الهی روز افزون و این مسئله باعث نگرانی دشمنان شد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد : کفار و مشرکان ، احساس خطرکردند و ابتدا با فشارهای سیاسی و تبلیغی وایجاد جنگ روانی تلاش کردند حضرت پیامبر ( ص) را به عقب نشینی و دست برداشتن از ترویج آیین اسلام وادار کنند اما آن حضرت همچنان مقاومت کرد تا درس پایداری را به همه پیروان خود بدهد.
آیت الله جنتی گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی هم باید با تاسی به پیامبر اعظم اسلام (ص) در راه آرمانهای دینی و الهی خود مقاومت و از تمامیت اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد