کد خبر: ۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲- 01 July 2018
آیت‌الله جنتی:

فاجعه هفتم تیر مصیبتی فراموش ناشدنی است

دبیر شورای نگهبان گفت: فاجعه دلخراش هفتم تیر، فاجعه فراموش نشدنی و مصیبتی مانند مصیبت عاشوراست
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی ظهر روز گذشته پس از اقامه‌ی فریضه‌ی ظهر و عصر و در جمع مدیران و کارکنان شورای نگهبان با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیر 1360 گفت: در قضیه انفجار هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و  هفتاد و دوتن از یاران امام اگر لطف و عنایت الهی نبود نظام از بین رفته و مملکت زیر و رو می‌شد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه این فاجعه فراموش نشدنی است و مصیبت آن مانند مصیبت عاشورا هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود افزود: باید برای مردم، نسل جوان و افرادی که آن روز را ندیدند، توجیه شود که این شهدا چه اشخاصی بودند و چرا و در چه راهی شهید شدند و فاجعه‌آفرینان چه کسانی بودند و چه قصد و هدفی داشتند.
وی تأکید کرد: باید تبیین شود آثار و برکات این شهادت چه بوده است. البته مسلّم است که ما هیچ وقت از شهید دادن و از شهید شدن عزیزانمان ضرر نکرده‌ایم. همانطور که در واقعه کربلا، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بسیار جانسوز و جانکاه بود و هیچگاه از صفحه‌ی روزگار و تاریخ محو نخواهد شد اما بعد از حدود 1400 سال آثار و برکاتش همچنان جاری و ساری است.
آیت‌الله جنتی اخلاص و بی‌ریایی را از ویژگی‌های بارز اوائل انقلاب برشمرد و اظهار داشت: آن نیروهایی که در انقلاب به دنبال امام حرکت کردند، شهید دادند، زندان رفتند، محرومیت کشیدند و سختی‌ها تحمل کردند، نیروهایی بودند که برای خدا کار کردند. این افراد بعد از پیروزی انقلاب هم به پیروی از امام(ره)، هیچ خواسته‌ی دنیایی نداشتند، دنبال پول و پست و مقام نبودند. اگر در دولت یا مجلس وارد می‌شدند برای خدا و به عنوان انجام وظیفه بود. صاف و پاک و بی‌غل‌وغش. این 72 نفری که در فاجعه‌ی 7 تیر شهید شدند و در صدرشان شهید بهشتی که شخصیت فوق العاده‌ای بود، از همین جنس بودند.
دبیر شورای نگهبان با اظهار ناراحتی از کم رنگ شدن روحیه‌ی انقلابی در برخی مسئولان تصریح کرد: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب متأسفانه در بین برخی مسئولان روحیه و زندگی اشرافی دیده می‌شود. همین موضوع  اسباب تزلزل ایمان و عقیده‌ی مردم را فراهم می‌کند.
وی با توصیه‌ی به آن دسته از مسئولانی که با کنار گذاشتن خلق و خوی ساده زیستی اوائل انقلاب، در حال ضربه زدن به نظام و نوع نگاه مردم به انقلاب هستند، گفت: من به این دسته از افراد سفارش می‌کنم که از توده مردم فاصله نگیرند و خود را تافته‌ی جدابافته از ملت ندانند چرا که این پست و مقام‌ها دوامی ندارد و آنچه می‌ماند اخلاص و روحیه‌ی انقلابی است از همین رو به فکر طبقه‌ی ضعیف باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.
آیت‌الله جنتی با هشدار به این افراد، افزود: این اشخاص یک فکر چاره‌ای به حال خودشان کنند. بدانند مردم، وضع اشرافی، ثروت و اندوخته‌شان را می‌بینند و از آن مطلع هستند. این افراد باید بدانند با این روش، چگونه با افکار مردم بازی می‌کنند. وضع مردم را ببینند، به داخل مردم بروند و احوالی از آنها بپرسند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه نیروهای انقلابی و مؤمن را نیز مورد خطاب قرار داده و اظهار داشت: سفارش دیگرم به بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است که گاهی می‌شنوم از اینگونه رفتارهای اشرافی دلزده می‌شوند و احساس دلسردی می‌کنند. به این جوانان عزیزِ انقلابی می‌گویم، طرف شما خداست. شما برای خدا کار کرده‌اید و خدا هم به شما قلب و ایمان پاک و روحیه انقلابی و اسلامی داده است. الان هم در برابر خدا وظیفه دارید. حالا دیگران می‌خواهند به وظیفه شان عمل کنند یا نه. ما که تابع جو  و فضا نیستیم که ببینیم دیگران چه می‌کنند که ما هم همان را انجام دهیم.
آیت‌الله جنتی در پایان با بازخوانی رفتار و سفارشات حضرت امیرالمؤمنین(ع) به کارگزارانش در مواجهه با مردم، گفت: فاصله‌ی ما با علی (ع) از زمین تا آسمان است ولی بالاخره باید یک شباهتی به ایشان داشته باشیم. خدا رحمت کند شهید مظلوم بهشتی را. آن اوائل که مسئولیتی گرفته بود می‌گفت من باید یک فکری برای سفره‌ام کنم، چون یک رنگ و آبی دارد. آن بزرگوار به فکر این بود که سفره‌اش آب و رنگی نداشته باشد. اگر ما می‌خواهیم خدا به دادمان برسد باید به داد بندگان خدا برسیم.
 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی